سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز با اشاره به بروز موج جدید این بیماری و یک مورد گزارش در کشور، از آمادگی شهرستان جهت پیشگیری از بروز بیماری و مقابله با موارد احتمالی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اکبر روستا طسوجی، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز در نشست ستاد پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شهرستان، با اشاره به بروز موج جدید این بیماری و یک مورد گزارش در کشور، از آمادگی شهرستان جهت پیشگیری از بروز بیماری و مقابله با موارد احتمالی خبر داد.

او با اشاره به مخاطرات اقتصادی گسترده بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در صنعت طیور و تاثیر غیرقابل انکار آن بر بهداشت عمومی جامعه، تشکیل چنین جلساتی جهت ایجاد هماهنگی و همکاری بین ارگان‌های ذیربط را بسیار حائز اهمیت برشمرد و بیان کرد: در شرایط کنونی که فشار‌های اقتصادی و روانی ناشی از شیوع بیماری کرونا، زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است، تدبیر و برنامه ریزی برای جلوگیری از هرگونه اتفاق ناگوار جدید، یک ضرورت به شمار می‌رود.

روستا مقابله با شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، در راستای حفظ سلامت مردم و جلوگیری از وارد شدن خسارات مالی به بخش تولید مرغ گوشتی و تخم مرغ را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان، آمادگی کامل برای مقابله با شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان را داشته باشند.

او، اطلاع رسانی و آموزش و ارتقای سطح آگاهی روستائیان و پرورش دهندگان طیور در هر سطح و تشکیل جلسه با شورا‌ها و دهیاران در راستای پایش وضعیت روستا‌ها را وظیفه بخشداران عنوان و تاکید کرد: مشاهده هر گونه موارد مشکوک و تلفات غیر طبیعی، در اسرع وقت به دستگاه‌های متولی گزارش شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شیراز در پایان بار دیگر نقش پیشگیرانه اطلاع رسانی و آموزش با استفاده از ابزار‌های مختلف به ویژه بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی در این زمینه را یادآور شد و تاکید کرد: کنترل مبادی ورودی شهرستان و خودرو‌های حمل طیور باید با جدیت انجام شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار