ایزدی: هدف آمریکا به صفر رساندن فروش نفت ایران بود/مرندی:ایران در موضع قدرت و آمریکا در موضع ضعف قرار دارد

شکست دزدان دریایی مورد حمایت آمریکا و پیام عزم و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی ویژه خبری ۱۲ آبان ماه بررسی شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  فواد ایزدی کارشناس مسائل بین‌الملل و محمد مرندی کارشناس امور بین الملل امشب ۱۲ آبان ماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی شکست دزدان دریایی مورد حمایت آمریکا و پیام عزم و اقتدار جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

فواد ایزدی کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه هدف آمریکا این بود که فروش نفت ایران را به صفر برساند گفت: در عمل تهدید‌ها و فعالیت‌هایی را دولت آمریکا علیه ما داشت و فشار‌هایی بر روی کشور‌هایی که از ایران نفت می‌خرند اعمال می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه فروش نفت ایران در یک سال گذشته خیلی بهتر شده است و در این باره سیاست آمریکایی‌ها جواب نداده است عنوان کرد: دولت آمریکا علاقه‌مند بود تا فروش نفت ایران کاملا متوقف شود، لذا آن‌ها وارد فاز دیگری شدند و آن عملیات دزدی دریایی بود، که در چند روز گذشته شاهد آن بودیم، البته آن‌ها موفق شدند که پول‌های نفتی را جابه‌جا کند و به فروش نفت ایران ضربه بزنند.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه هزینه نیروی نظامی و دریایی ما خیلی کمتر از نیروی دریایی آمریکا است گفت: توانمندی در نیروی دریایی ایران اجرا شده تا آنها بتوانند از منافع ملی کشور دفاع کنند و با تجربیاتی که دارند اجازه ندهند اهداف طرف مقابل در ضربه زدن به اقتصاد ایران محقق شود.

ایزدی با اشاره به اینکه سیاست به صفر رساندن فروش نفت ایران جواب نخواهد داد خاطرنشان کرد: حتی این که آنها بخواهند وارد فعالیت‌های دزدی دریایی شوند جواب نمی دهد، پیام دومی که باید توجه کرد این است که ایران می‌تواند با استفاده از ابزارهایی که دارد به کشورهای دیگری که تحت فشار آمریکا هستند مانند لبنان ،سوریه و ونزوئلا و خیلی جاهای دیگر کمک کند، ایران از منافع خود دفاع می‌کند و فروش نفت به هر کشوری الان به نفع ما است و ما اجازه نمی‌دهیم سیاست‌های آمریکا در جاهای دیگر به آن نتیجه‌ای که می‌خواهند برسد.

وی با اشاره به اقتدار نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دفاع از منافع ملی کشور یعنی شکست سیاست فشار حداکثری آمریکا اظهار کرد: ضربه بسیار بزرگی برای ارتش آمریکا به وجود آمده است و آن‌ها از مجموعه افرادی که نیروی هوایی  و ارتش و لباس نظامی ندارند شکست خورند و آن گونه که دیدید از افغانستان فرار کردند در حالی که چند هزار آمریکایی در افغانستان کشته شدند.

ایزدی با اشاره به اینکه خباثت بایدن بیشتر از ترامپ است اظهار کرد: سیاست خارجه بایدن و ترامپ یکسان است، آمریکا رو به افول است و هر چند وقت یک بار افول آمریکا را بیشتر می بینیم، رژیم آمریکا با تمام هزینه هایی که می کند، در نهایت توانمندی مقابله با یک نیروی نظامی که خیلی هزینه اش کمتر است را ندارد.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه ما تجربه خروج آمریکا از برجام را داشتیم و الان می‌خواهیم توافقی با طرف مقابل داشته باشیم که هر وقت که رئیس‌جمهور آمریکا اراده کرد از برجام خارج نشود و بازی در نیاورد افزود: ما تجربه داریم که آمریکا با برجام بازی می‌کند، طرف مقابل باید اعلام کند که اگر توافق اتفاق بیفتد خارج نخواهد شد.

وی ادامه داد: طرف آمریکا می‌گوید من قوه مجریه هستم و تحریم ها متعلق به کنگره است و من نمی توانم از طرف کنگره قول بدهم و این به معنای دولت بی اختیار است، آمریکا در جمع سه کشور اروپایی اعلام کرد که می‌خواهد از گزینه دیپلماسی با ایران وارد بحث شود و می خواهند از گزینه دیپلماسی استفاده کنند اما باید اذعان داشت که نفت و دزدی در بازی بین‌المللی تعریف نمی‌شود و این آبروریزی بزرگی برای طرف مقابل است.

ایزدی اظهار کرد: توانمندی ایران در حدی است که طرف مقابل متوقف می‌شود، هر برنامه‌ای که آمریکایی‌ها در حوزه ترساندن ایران می دهند بعد از چند روز اتفاقی می‌افتد که کل مسائل تغییر می‌کند، عبرت هایی که مذاکرات برجام داشت در دولت جدید نباید فراموش شود یک بار یک مسئله را تجربه کردید و لذا گزیده شدن برای بار دوم از همان محل توجیه ندارد.

کار ایران حساب شده و معلوم است

محمد مرندی کارشناس روابط بین‌الملل در ادامه برنامه با اشاره به اینکه وقتی نیروی مسلح ما وارد میدان می‌شود و آمریکایی‌ها عقب‌نشینی می‌کنند این ضعف آمریکا را نشان می‌دهد گفت: کار ایران حساب شده و معلوم است لذا از قبل برنامه ریزی کرده بودند و با حساب و کتاب به جلو پیش رفتند، یکی از اتفاقاتی که در سال‌های اخیر افتاده است به نظر می‌رسد ایران در این زمینه خیلی خوب کار کرده است.

وی با اشاره به اینکه ماهیت جنگ عوض شده یعنی سلاح‌های سنتی که در گذشته و در حال حاضر توسط کشوری مانند آمریکا تولید می‌شود پرهزینه است ادامه داد: موشک‌های زمین به دریا می‌تواند ناو هواپیمابر را از بین ببرد و توان دفاعی در برابر موشک و پهپاد خیلی بالا نیست، ایران در حوزه موشکی پیشرفت‌های خوبی داشته است.

این کارشناس روابط بین‌الملل تصریح کرد: ۱۵ سال پیش وقتی ایران دستاوردی را نشان می‌داد رسانه‌های غربی و اتاق فکر‌ها مسخره می‌کردند، ولی آرام آرام وقتی دیدند دوستان ایران در یمن چه کردند لذا الان مانند گذشته صحبت نمی‌کنند.  الان در محافل مختلف راجع به قدرت موشکی و پهپادی ایران خیلی صحبت می‌کنند و عملیاتی که در تلویزیون دیدیم نشان داد که کشتی‌های غول‌پیکر در برابر موشک‌ها و سلاح‌های ایرانی که خیلی ارزانتر هستند به شدت آسیب پذیر هستند، الان تقابل بین آمریکا و چین بر سر تایوان حاد شده است و یا در اوکراین و بخش غربی اوکراین تقابل بین دو طرف خیلی زیاد شده است، جریان مقاومت می‌بینند کشوری مانند ایران این گونه از حقوق خود دفاع می‌کند و کوتاه نمی‌آید طبیعتا آن‌ها هم در برابر آمریکایی‌ها جسورتر می‌شوند و با قدرت بیشتری عمل می‌کنند.

این استاد دانشگاه تهران با اشاره به اینکه عقلا در آمریکا می‌دانند اقتصاد و سیاست آمریکایی شکست خورده است گفت: اسرائیلی‌ها گفتند سیاست مرگ با هزار زخم را دنبال می‌کنند. اما این اتفاقی که افتاد پاسخ کافی برای این ادعای اسرائیلی‌ها است، آمریکایی‌ها قدرتشان خیلی بیشتر از اسرائیلی‌ها است، اسرائیل بدون آمریکا قدرت ندارد در حالی که آمریکایی‌ها می‌دانند که به صلاح نیست که با ایران در بیفتند، ایران توانمندی فوق‌العاده‌ای علیه اسرائیل در ایجاد ضربه دارد و لذا این اتفاق می‌تواند پیام برای اسرائیل داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: ایران امتیازات قابل توجهی در برجام داد این درحالی بود که یک عده مخالف و یک عده دیگر موافق برجام بودند، در هر حال ایران به برجام پایبند بود، آمریکایی‌ها بودند که پایبند نبودند، از همان اول یک عده‌ای تصور می‌کردند بایدن فرمان ریاست جمهوری را امضا خواهد کرد و تحریم‌ها را لغو می‌کند، ولی مشخص بود که این کار را انجام نمی‌دهد.

مرندی افزود: دولت آمریکا پایبند نیست و الان هم می‌خواهد با تحریم‌های مختلف و فشار‌های روانی و با دزدی‌های اینچنینی و حرکاتی این‌چنینی مردم و دولت را بترساند، این اتفاقی که افتاد در واقع کار را برعکس کرد ایران را در موضع قدرت قرار داد و آمریکا را در موضع ضعف.

این کارشناس روابط بین الملل با بیان اینکه اتفاقاتی که در سراسر منطقه رخ می‌دهد نشانه ضعف آمریکا است اظهار کرد: فرار آمریکا از افغانستان و شیوه عقب نشینی بسیار افتضاح بود، متحدین آمریکا در یمن در حال شکست هستند لذا آن‌ها سر میز مذاکره نمی‌توانند از ابزارهایشان استفاده کنند.

مرندی عنوان کرد: ما در ایران رسانه‌های قوی نداریم، رسانه‌های ما در سراسر جهان تحریم هستند ولی رسانه‌های آمریکا ثروتمند هستند این درحالی است که ما منطق داریم با منطق خودمان تا به حال دوام آورده ایم ، سابقه آمریکا روشن است ، مشکل ما با آمریکا عملکرد آنهاست، آمریکا دوست دارد بگوید که لانه جاسوسی آغاز اختلاف ایران و آمریکا بود  در حالی که لانه جاسوسی نتیجه عملکرد آمریکا بود، بعد از جنگ ایران سعی کرد رابطه خود را با آمریکا اصلاح کند، ایران یک میدان نفتی را به یک شرکت آمریکایی در دهه ۹۰ میلادی داد ولی آمریکایی‌ها پس از آن ایران را تحریم کردند ،مشکل ما با آمریکا این است که آمریکا دست از سر ما برنمی دارد.

هیمنه نظامی آمریکا در حوزه دریا را شکستیم

سیدرضا صدرالحسینی کارشناس ارشد مسائل منطقه در بخش دیگری از برنامه طی گفتگوی زنده تلویزیونی اظهار کرد: آمریکایی‌ها از ساعاتی دیگر تلاش خواهند کرد تصویر‌سازی غلطی از شکستشان ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه رسانه ملی توانست به موقع روایت اصلی و مستند را به سمع و نظر مردم جهان برساند عنوان کرد: با شکست امروز آمریکا کشور‌های منطقه تصور نمی‌کنند که دیگر بتوانند کلید امنیت خود را به دست ارتش متجاوز آمریکا بسپارند. امروز با توان داخلی، با انسجام و وحدت داخلی و رهبری بلامنازع مقام معظم رهبری شرایط با گذشته بسیار متفاوت شده است. در حقیقت توانمندی‌های جمهوری اسلامی به نقطه‌ای رسیده است که ما در حوزه مدیریت استراتژیک نظامی به آن بازدارندگی می‌گوئیم، واقعیت این است که هیمنه نظامی آمریکا در حوزه دریا را با هزینه‌های هنگفت و رسانه‌های فراوانی که آن را برجسته می‌کنند شکستیم، همینه آمریکا با توانمندی دریایی ایران توسط جوانان نیروی دریایی سپاه شکسته شد، ما با استفاده از امکانات بومی به شکست آمریکا پرداختیم.

این کارشناس ارشد مسائل منطقه با اشاره به اینکه این حرکت به افول آمریکا سرعت  داده است گفت: بازتاب این حرکت و پس لرزه‌های این اتفاق بزرگ را در هفته‌های آینده در کنگره خواهیم دید، در مسئله افغانستان ۹۰ نفر از فرمانده‌های آمریکایی نامه‌ای را نوشتند و گفتند با فرار مذبوحانه‌ای که در افغانستان انجام دادید، هیمنه آمریکا شکسته شد.

وی بیان کرد: در حوزه نظامی ۴۳ سال است که به طور کامل تحریم همه جانبه هستیم و توانمندی‌های امروز ما در زمین، دریا و هوا قطعا نشان‌دهنده این است که این تحریم‌ها نتوانسته در حوزه دفاع بومی و مشروع ما هیچ گونه خللی ایجاد کند، با اتفاقی که رخ داد امروز همه آن را با تعجب دیدند و تعداد زیادی از ملت‌های دنیا آن را به خوشحالی نگاه کردند.

صدرالحسینی با اشاره به اینکه امروز آمریکایی‌ها به دنبال روایت سازی و تصویرسازی هستند گفت: اصل این موضوع را به طور کامل مقامات آمریکایی رد نمی‌کنند اما چگونگی روایت جمهوری اسلامی را رد می‌کنند. از نیمه شب امشب که صبح آمریکا است، آنها توسط امپراتوری رسانه‌ای خودشان شرایطی را ایجاد خواهند کرد تا این تصویر سازی را ملغی کنند و تصویر جدیدی را به اذهان عمومی القا کنند و این کار دشوار است.

این کارشناس ارشد مسائل منطقه افزود: همه جنبش‌های آزادی‌بخش در چهارچوب جبهه مقاومت با این اقدامی که صورت گرفت اعتماد مضاعف پیدا می کنند و می توانند زودتر به اهداف خودشان برسند.

انتهای پیام/

برچسب ها: فروش نفت ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
باز هم آمریکا هیچ غلطی نتونست کنه
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۱۰ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
روح سردار دلها حاج قاسم سلیمانی عزیز و بزرگوار و ارواح جمیع صدیقین و شهدا رو شاد کردیت دل جمیع مومنین مسلمین ایرانیان و جمیع محور مقاومت اسلامی را در سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص را شاد کردیت دلاوران خستگی ناپذیر دریا دل درود و خداقوت بر دلاور مردان مرد میدانهای حق علیه باطل نیروی دریایی واکنش سریع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مردمی عزیزانمان باد شیر پاک مادرانتان و نان حلال پدرانتان حلالتان باد ای دلاوران ای شیر دلان بیشه شیران ایران اسلامی مقتدر و قدرتمند . و من الله توفیق . والسلام و صلوات التماس دعا .مرگ و ننگ و جهنم اسفل سافلین بر آمریکا و همپیمانان غارتگر دزد تروریست جنایتکار اشغالگر ظالم و ستمگر نژادپرستش باد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
هی آمریکا آمریکا میکنید..
آخه آمریکا " کیلویی " چند...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دوستان ،
هشیار تر باشیم..
اینا تو دهنهای من و شما همینطوری گنده ترشدن و... احساس حکومت به کل دنیا پیدا کردن ! ( دهن به دهن خودش یک رسانه کامل است !! )

*چندین سال پیش از بی حواسی و بی خیالی کل دنیا استفاده کردن
خودشون رو جدی گرفتن با خود باوری ، صنعتشون رشد کرد ، بعدشم دلارو به دنیا تحمیل کردن و...
از اون به بعد هم شروع کردن
برای همه دنیا مسئله آفریدند
و در گیری ..
و جنگ ..
و فتنه ..
و تفرقه ..
و نفوذها.. در تمام ابعاد.. در کل دنیا ،
و تبلیغات دروغین..
و خلاصه همه جوره با چنگ و دندون و انواع جنایت ها ، خودشون رو حفظ کردن!!!

در نهایت
آقای عالم هستی که نیستن ؟!! همین.

حالا ، هی آمریکا آمریکا میکنید..
لطفا" دیگه شما ها هم انقدر "جو " ندین به این " حیوانات " انسان نما.


"ایران و ایرانی مردانه و مقتدرانه دست در دست هم ، سربلند تمام دوران ها "



دنیا تشنه صلح و آرامش و زایندگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
امیدوار باشیم طی مذاکرات آتی برجامی، تحریم ها برداشته بشه و آمریکا بهانه ای برای تکرار این کارها نداشته باشه.ضمن تقدیر از دریادلان نظامی عزیزمون اینکه به بهانه تحریم قرار باشه اونا دزدی کنن و ما مرتبا دنبال اونا بیفتیم تا حقمونو بگیریم.شاید تو یکی از همین درگیریهای ریزاتفاقی بیفته که نشه راحت جمعش کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
ببین کار آمریکا به کجا کشیده....چطور داره ابهت خودشو خورد میکنه!
Iran (Islamic Republic of)
فردین
۱۱:۴۷ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
جونم بچه ها کور بشن هر کی نتونه ببینه.... برید بمیرین بدخواهان خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
بالاخره کشتی پراز نفت را گرفتیم یا کشتی خالی را ؟ شفاف بنویسید. اگر بیخ گوشمان کشتی هایمان را مصادره میکنند پس وسط اقیانوس ها چطور؟
Iran (Islamic Republic of)
فرزند زاگرس مرکزی
۱۱:۳۷ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
آمریکا انکار کند بیچاره حق دارد که انکار کند برای کشور آمریکا زشت است که بارها و بارها اینچنین قدرت پوشالیش تو سطل ایران رو شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
توسط ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
کاش من هم در کتار رزمندگان بودم
خداوند در دل دشمنان ما رعب و وحشت ایجاد میکند
ولی نباید مغرور شویم
ولاقوه الا بالله
Germany
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
مردم نون ندارند شما به فکر لجبازی باشید
اینه عدالت علی و اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
Z
۱۱:۰۲ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
عدالت علی میگه از کسی که اموالتو دزدیده باید پسش بگیری .نفت دزدیدن مام نفتو با نفتکششون پس گرفتیم.
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۱:۴۱ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
عدالت علی هم این نیست که بگذاری کشتیها و ناوگان تجارت را به راحتی بدزدند.
اتفاقا عدالت علی یعنی تنبیه متجاوز و تروریست دست نظامیان بی بلا و اندیشه شان والا و انسان سالم.
Iran (Islamic Republic of)
mb
۱۰:۲۱ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
کار بچه های نظامی درسته
کاش مسئولین محترم هم یکم مثل اونا عمل کنن
Germany
Amir
۱۰:۱۶ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
اقایون اون نفتکش خالی ایران داشته میومده تو خاک ایران ،،، اون نفتکشی که امریکا نفت رو بهش انتقال داده و داشتن فرار میکرده رو سپاه گرفته واین نفتکش برای کشور ویتنام تحت محافظت امریکا بوده
Iran (Islamic Republic of)
Z
۱۱:۰۵ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
لایک لایک اشتباه دیس لایک زدم
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۱:۴۵ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
خوب خودت داری میگی !دزدی همینه شاخ و دم ندارد نفت کشورت را دزدیده و داشته می‌برده از خواب بیدار شدی!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
نفتکش دوم که همدست دزدی بوده متعلق به عربستان و با پرچم ویتنام در حال حرکت بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
ایران در دل داغ و انتقام ترور سردار دلها و یارانش را دارد و تا ابد این داغ تازه هست و آماده برای برخورد با آمریکای جنایت کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
حکومت اینقدر باآمریکا الکی وبه خاطر کینه شخصی بعضی ها، درنیافتید، مردم امروز ازروابط وسیاستهای استعماری شرق کمونیست که شما باعثش شدید، دارن ضربه میخورند وفقیر شدند!؟! ولجبازی شماها،با آمریکا باعث تحریم ها!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
اراجیف گفتیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
بهتر است اینقدر سنگ تروریست های دزد را به سینه نزنی.
اینها سرمایه کشور ماست و اینجا ساحل کشور ماست نه ساحل و سرمایه دزدان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
آمریکا غلط کرده! بره نفت عمشو به صفر برسونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
به صفر رساندن نفت ایران توسط آمریکا بهترین خدمت به ملت ایران هست چون دیگه پولش به جیب غارتگران اموال بیت المال داخلی نخواهد رفت و شاید روزی دست اینها از اموال ایران اسلامی کوتاه بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
دمتون گرم که هم نفتو برگردوندن هم نفتکش اونا رو هم مصادر کردن ، دمتون گرم که پرچم ایران رو همیشه بالا نگه میدارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
من بجای خلبان هلی کوپ بودم میرففتم روعه عرشه ناو انریکایی فرود می امدم اونم مال خودمونه دیگه اگه چنین اتفاقی افتاد باند فرود خواستید کشتی هاشون اطراف زیادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
بابا قدرتمند...
کارت ملی ما چی شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
اصلا شما ایرانی هستین که کارت ملی میخواین؟!ایرانی های وطن پرست کارت ملی میخوان .
هر ایرانی باید به نظامی‌های خود و کشورش افتخار کند که اینگونه پرتوان و قویی عمل میکند.
Iran (Islamic Republic of)
سربازان امام زمان
۰۹:۰۳ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
پس نفتاش کو ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
این وسط اخبار دیگه هم هست ناقصه بعدا معلوم میشه نفت کو نفت کش کو این قصه یک نفت کش گمشده یا نفت گم شداددارد هنوز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
تو جیب منه میخوای؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
سر سفره مردم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
دوست عزیز خوابت خوش !!!!!راستی لیلی زن بود یا مرد؟!
انگار هیچ حواست پرته.
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۰۸:۳۴ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
شما که خبر نوشتی ، از وضعیت مردم خبر دارید . از معیشت مردم . از خرج و برج خبر دارید یه مقدار شرایط رو در نظر بگیرید و خبر بزنید زندگی خیلی سخت شده بخدا گرونی بیداد میکنه اگر این عوارض تحریم نیست چیه ؟ شما بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
اینا عوارض انتخاب اشتباهه.اینا عوارض آدرس غلط دادن حل مشکلات تو ۸ ساله.میخوای چند ماهه خرابی ۸ ساله درست بشه.نفت کشور و میدزدن بعد میگی بریم باهاشون دوست باشیم اونوقت میگی چرا مشکل داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
یعنی می گی دوباره اشتباه انتخاب شدن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
یادتونه رای اشتباه دادید پدر مردم دراوردید
حالا بخورید نوش جان
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۰۸:۲۳ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
باید کمی نگران و محتاط بود حکایت افسانه تروی و جنگ تروا سرمون نیاد ...و من به این اقدام مشکوکم .این کشتی باید بررسی شه از هرگونه مواد منفجره یا تجهیزات جاسوسی یا انباری از صلاح و مهمات و تجهیزات در جنگ احتمالی پیش رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
خدا وکیلی این قدر فیلم نگاه نکن
خنده دار هست
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۷:۵۶ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
آفرین بر ایران و آفرین بر ایرانی و درود و آفرین و خسته نباشید فراوان به نیروهای نظامی.
آمریکا و نوکران و وطن فروشان داخلی مگر خواب به صفر رساندن فروش و تولید انرژی در ایران را ببیند .
این آرزوی محال را به گور خواهند برد.
Down whith usa
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
افرین اگر در اختیار دشمن بوده حتی یکساعت بندر بیروت فراموش نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
باج دادن و غارت شدن با فروش نفت و صادرات فرق دارد.بفهم این موضوع چندان پیچیده نیست ناشناس۹:۲۸
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
نه بابا؟؛؛؛؛
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۰ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
رسانه های خارجی شاید بخواهند به دروغ این موضوع را تفسیر کنند برای مردمشان، اما اونی که اهل فن نظامی می دونه اصل موضوع واین خبر نشانه چیه
United States of America
ناشناس
۰۳:۱۴ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
ایالات متحده حادثه نفتکش در دریای عمان را مورد مناقشه قرار داد، همانطور که حمله ایران به پایگاه هوایی الاسد در عراق را مورد مناقشه قرار داد. آنها همه و هر گونه گزارشی از این حادثه را مسدود کرده اند که انگار هرگز اتفاق نیفتاده است. این همان کاری است که ایالات متحده در هنگام باخت انجام می دهد، مثلاً شلوار خود را بالا بکشید و طوری ادامه دهید که انگار هیچ کس باسن شما را ندیده است. خوب است که ایران این حادثه را بطور تصویری ضبط کرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
بله این همان ایرانی است که زمانی همانند تحریم اقتصادی ظالمانه دارویی و تجاری اکنون تحریم ساده ترین تجهیزات نظامی همچون سیم خاردار و ...بود.
ضربه خوردن از کشوری اینگونه که به اینچنین توانمندی در نظامی رسیده برای آمریکا بسیار دردناکه.
آخرین اخبار