معاون رئیس‌جمهورمطرح کرد؛

برنامه ریزی‌های ویژه برای رفع مشکلات جامعه ایثارگران

معاون رئیس‌جمهور از برنامه ریزی‌های ویژه برای رفع مشکلات جامعه ایثارگران خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس‌جمهور  برنامه ریزی‌های ویژه برای رفع مشکلات جامعه ایثارگران خبر داد.

او گفت: براساس آمار موجود نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر با مراجعه به بنیاد شهید و امور ایثارگران تقاضای شغل دارند، همچنین حدود ۷۰۰ هزار متقاضی در حوزه مسکن وجود دارد و این یعنی مسئله اشتغال و مسکن دو موضوع بسیار مهم در این نهاد است.

قاضی‌زاده هاشمی در دیدار با نماینده، ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: براساس مصوبه دولت سهم قابل توجهی از طرح جهش تولید مسکن به ایثارگران اختصاص پیدا می‌کند، همچنین در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز سهمیه‌ای از منابع اشتغال مخصوص ایثارگران در نظر گرفته شده است، افرادی که توانایی خوداشتغالی ندارند نیز توسط سازمان‌های توانمندساز حمایت می‌شوند.

او اظهار کرد: بنیادشهید و امور ایثارگران وظیفه بسیار ویژه و مهمی بر عهده دارد که عمده این وظایف در حوزه مسائل فرهنگی است و می‌توان گفت یکی از نهاد‌های دینی و انقلابی موجود در ایران بنیاد شهید و امور ایثارگران است، زیرا افرادی که در شرایط سخت پشتیبان مکتب و انقلاب خود بودند را حفاظت کرده و کرامت می‌بخشد، یکی از مشکلات موجود در جامعه امروز فراموش کردن یاد مرگ است، این مسئله در بین مسئولان نیز وجود دارد و برخی غفلت‌ها به دلیل فراموش کردن کوتاهی دوران مسئولیت و همچنین کوتاهی عمر است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش‌های مختلف متفاوت است، در برخی مواقع برادران و خواهران شهدا نیز جزو جامعه هدف هستند، اما برخی مواقع جزو جامعه هدف محسوب نمی‌شوند که این موضوع نیز یک مشکل است و نیاز به اصلاح و یکپارچه‌سازی دارد.

قاضی‌زاده هاشمی اضافه کرد: برنامه ویژه‌ای در خصوص ساماندهی گلزار‌های شهدا وجود دارد، درصدد هستیم گلزار‌های شهدا به کانون‌های بزرگ معرفتی و فرهنگی تبدیل شوند، مقدمات این طرح در برخی استان‌ها فراهم شده و به‌زودی در سایر استان‌ها نیز انجام می‌شود و مزار شهدا به مراکز فرهنگی عمده تبدیل شود.

جامعه ایثارگران و خانواده‌های شهدا مطالبات به‌حق فراوانی دارند

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه متاسفانه مسائل و مشکلات استان‌های کوچک در سطح کلان مورد توجه قرار نمی‌گیرد، اظهار کرد: مردم این استان با مشکلات بسیاری مواجه هستند، مهم‌ترین خواسته آن‌ها محرومیت‌زدایی و تحقق عدالت است.

او در ادامه با بیان اینکه حضور میدانی مسئولان در شهرستان‌ها و استان‌های کشور بسیار ارزشمند است، گفت: حضور مسئولان در بین مردم همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است، مسئولان باید برای آشنایی با مسائل و مشکلات به نقاط مختلف سفر کنند و از نزدیک مشکلات را ببنند تا بتوانند برای حل آن‌ها گام بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تاکید کرد: سفر‌های مسئولان به استان‌ها باید حساب شده و کاربردی باشد، این سفر‌ها نباید تنها به تشکیل جلسه خلاصه شود، بلکه باید مسئولان با حضور در بین مردم درد دل و گلایه‌های آن‌ها را بشنوند.

امام جمعه شهرکرد در پایان با اشاره به اینکه جامعه ایثارگری و خانواده‌های شهدا مطالبات به‌حق فراوانی دارند، تصریح کرد: متاسفانه این قشر از سوی برخی مردم و دستگاه‌های اجرایی مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند، باید حل مشکلات این قشر در اولویت بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار بگیرد، برخی دستگاه‌های اجرای قدرشناس جایگاه ایثارگران نیستند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جانباز دفاع مقدس
۲۲:۴۲ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
بازم متوصل به شعارهای توخالی شدند من خودم جانباز هستم و در سال 62 بر اثر ترکش خمپاره در عملیات خیبر مجروح شدم الان هم بیکار و مستاجر هستم از سال 95 در خواست شغل کرده ام که تا به امروز خبری نشده سال 95 درخواست وام جانبازی برای خرید مسکن کردم و کد پیگیری دریافت کردم که نوبت من بعد از 2000 نفر بودچند ماه بعد پس از پیگیری کارمند مربوطه گفتن اسم شما از سیستم حذف شده و مجددا" درخواست مرا ثبت کردند وقتی که با کد پیگیری هر دو درخواست را استعلام کردم دیدم در همان موقع که درخواست دوم مرا کارمند بنیاد در سیستم ثبت کرده چند لحظه قبلش انصراف مرا نسبت به درخواست اولی ثبت کرده وقتی مسئله را با حراست درمیان گذاشتم جواب دادن احتمالا" نوبت شما را به یکی دیگه داده ولی کاری نمیشه کرد که اگر همان موقع وام مرا میدادن میتوانستم با70میلیون وام و 80میلیون آورده خودم (150میلیون ) صاحب خانه بشم ولی الان همان خانه شده یک میلیارد وپانصد میلیون تومن و دیگه خانه دار شدن برام آرزو شده که نه من بلکه فرزند من هم نمیتواند صاحب خانه بشه
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۲۲:۳۷ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
سلام. واقعا وضع رسیدگی به پرونده جانبازی اسفناک است. این همه تشکیلات و کارمند که این بنیاد دارد نمیتوانند یک پرونده را در بازه زمانی بیش تر از دو سال به نتیجه برسانند؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
سلام از سال 97 تشکیل پرونده جانبازی داده ایم و تمام مراحل طی شده ولی متاسفانه در بوروکراسی اداری گیر کرده و هیچ پاسخ دقیقی داده نمی شود سال 98 نیز به لویزان پرونده ارسال شده سال99 به پادگان عودت داده شده هنوز معلوم نیست در کدام گردنه گیر کرده . فقط شعار
آخرین اخبار