مجوز دورکاری مادران شاغل باردار یا دارای فرزند زیر ۶ سال صادر شد

مجوز استفاده از دورکاری مادران شاغل باردار یا دارای فرزند زیر ۶ سال و یا معلولان از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور صادر شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با عبور کشور از پیک پنجم کرونا و لغو بخشنامه نحوه فعالیت دستگاه‌های اجرایی و ادارات در شرایط سه گانه هشدار ناشی از همه گیری بیماری کرونا و با توجه به عدم بازگشایی مهد‌های کودک در سراسر کشور، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با درخواست‌ها و تماس‌های مکرر مادران شاغل دارای فرزند زیر ۶ سال روبه‌رو شد که برای حضور در محل کار با مشکل مواجه شدند؛ لذا با پیگیری‌های مکرر و طرح موضوع در سه جلسه پیاپی هیئت دولت، ابلاغ رئیس سازمان اداری استخدامی مبنی بر مجوز استفاده از دورکاری در ۱۲ آبان ماه صادر شد.


بیشتر بخوانید


در این نامه تصریح شده است که در ارتباط با اولویت دورکاری کارکنان زنان شاغل دارای فرزند خردسال، آیین نامه دورکاری مربوط به تیر ۱۳۸۹ با این مضمون که «در صورت وجود چند کارمند واجد شرایط متقاضی دورکاری، مادران باردار یا دارای فرزند کمتر از شش سال و معلولین از اولویت برخوردار خواهند بود» مبنای عمل قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
چندین ساله که آقایون در شرایط کاری برابر با خانم ها(که البته برابر هم نیست و بیشترین کار بر دوش خانم هاست و پست ها برای آقایون) دارند حق عائله مندی دریافت می کنند چون خرجی خونه با اون هاست، اما هیچ کس نمیگه که یک زنی که به خاطر شرایطی که داره مجبوره بیرون کار کنه یه وظیفه سنگین تری هم تو خونه داره(تربیت بچه، همسرداری و کارهای خونه) حداقل برای مرد این حق رو قائل می شن که چون خرجی آوره حقوق بالاتر بگیره این حق رو هم برای زنان شاغل قائل بشن که چون مادره ساعت کاری کمتری داشته باشه. ولی متأسفانه فقط هوای مردها رو دارن و حتی چند سال طول کشید که راضی بشن مرخصی زایمان از شش ماه بشه بشه 9 ماه در حالیکه در اکثر کشورهای دنیا مرخصی زایمان بین یک و نیم تا دوساله با کلی حمایت های مالی و معنوی.
حالا هم سه هفته است که یه حرفی زدن که هنوز عملی نکردن، اینقدر جامعه ی مردسالار ما داره حرص می خوره، متأسفانه قدرت درک ندارند که یک زن چطور تو این شرایط بچه شو با این همه خطر تو خونه تنها بزاره و بیاد سرکار وقتی تو خونه راحت می تونه کارش رو انجام بده، مراقب فرزندش باشه و کنترل بشه که وظیفه شو انجام بده
به قول جلال آل احمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
فقط کارمندان از این قوانین و بودجه وبیت المال سهم دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
پس مادران شاغلی که بچه ابتدایی دارند چی؟ تکلیف من که بچه دوقلو دوم ابتدایی دارم چیه؟عدالت کجا رفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
همه جا تایید بشه به ادارات هم ابلاغ بشه آخرسر می‌نویسم با موافقت رییس و کلا کم لن یکم میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
صادق امیری
۱۷:۰۰ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
چه خوب خیلی هم عالی. اینطوری 70 درصد از کارمندان هر اداره ای بالاخص شهرداری ها و بیمه های تامین اجتماعی میرند دورکاری، فشار کاریشون هم میفته روی بقیه همکاران کار مردم هم حل نمیشه، خیلی هم عالی.
کاش یه فرهنگی بین مردم جا میفتاد که خانومی که از نظر مالی مشکلی ندارند و شوهرش سر کاره این خانوم دیگه نره تو یه اداره دولتی سرکار (البته سر کار چه عرض کنم، سر مرخصی با حقوق تحت عنوان های مختلف مثل مرخصی بارداری، دورکاری و هزار عنوان دیگه) تا یه مردی که سرپرست خانواده هست مجبور نشه بره اسنپ.
عجب تصمیمات خیلی خوبی میگیرند این سازمان اداری و استخدامی کشور. دستتون دردنکنه خداقوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
تو چرا ناراحتی.مگه وقتی پست ها و مقام ها واسه شما مرداس خانم ها حرفی میزنن.مگه وقتی تو اداره ها کلا خوابید و کار ها رو خانم ها انجام میدن کسی چیزی میگه
آخرین اخبار