برداشت سرخ رنگ سودآور/ چای ترش کم توقع، اما پر فایده است

برداشت چای ترش از زمین‌های کشاورزی شهرستان خوسف آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با آغاز فصل برداشت چای ترش در شهرستان خوسف بانوان این شهرستان مشغول چیدن این چای پرخاصیت می‌شوند.

این محصول کم توقع مزیت‌های زیادی دارد و نیاز آبی کم، سازگاری با آب و هوای خشک و سودآوری از قابلیت‌های کشت آن محسوب می‌شود.

مزیت های این محصول سبب شده است تا ۲۰ هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی شهرستان خوسف زیر کشت چای ترش برود و بانوان نیز به پرورش آن مشغول شوند.

چای ترش، مقاوم در برابر خشکسالی

یکی از بانوان کشاورز خوسفی می‌گوید: برای اولین بار تعداد ۳ هزار نشاء چای ترش از جهاد کشاورزی دریافت کردیم و امسال برداشت این محصول خوب است.

او ادامه می دهد: چای ترش با وجود اینکه در شرایط خشکسالی قرار داریم اما تولید آن زیاد است و می توانیم از طریق آن کسب درآمد کنیم.


بیشتر بخوانید


این بانوی کشاورز با بیان این که این محصول قابلیت استفاده در سالاد، مربا و مخلوط‌های دمنوشی را دارد، عنوان می کند: چای ترش برای کاهش فشار خون، کنترل کلسترول خون و رفع استرس مفید است.

بیش از ۴۰۰ کیلوگرم چای ترش در خوسف برداشت می شود

رضوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوسف گفت: به منظور حمایت و تشویق بانوان روستایی برای کشت چای ترش حدود ۲۶ هزار نشاء بین زنان روستایی شهرستان توزیع و کشت شده است.

او با بیان این که گل دهی این گیاه از مهر ماه شروع می‌شود و زمان برداشت آن تا دی ماه ادامه دارد، افزود: کشت این گیاه در بهار انجام می‌شود.

رضوی بیان کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از۴۰۰ کیلوگرم چای ترش در شهرستان خوسف برداشت و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز عاید کشاورزان شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.