یک مقام مسئول در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مقاوم سازی در حوزه بازسازی مسکن روستایی ۵۰ درصد افزایش یافت

زمانی گفت: با اجرای سیستم‌های نرم‌افزاری گسترده‌ شاهد رشد مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی هستیم، در حال حاضر میزان مقاوم سازی از ۱۰ درصد به ۵۰ درصد رسیده است.

محمد علی زمانی مشاور حوزه بازسازی بنیاد مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه امروز نگاه به موضوع پدافند غیرعامل نباید نگاه بخشی باشد، گفت: نگاه به این حوزه باید توسط سازمان‌ها سیستمی باشد به گونه‌ای که تمامی ارگان‌های کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نگاه سیستمی داشته باشند.

زمانی افزود: تدوین سیاست‌های کلی، برنامه ریزی، شناسایی نارسایی‌ها و رفع خلاء‌های قانونی توسعه مؤلفه‌های پدافند غیرعامل، گسترش چتر نظارتی، پایش و ارزیابی برنامه‌ها و اقدامات دستگاه‌های اجرایی و به طور کلی ایجاد فرهنگ مقابله با تهدیدات از الزامات غیر قابل انکار موضوعات پدافندی در حوزه مسکن روستایی است.

مشاور بنیاد مسکن گفت: تعامل این دو عامل با موضوع مشارکت و هم افزایی عامه مردم را در یک مثال عینی در حوزه کالبدی پدافند غیرعامل در طرح ویژه مسکن روستایی که به پیشنهاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تهیه و اجرا شده و هنوز ادامه دارد، می‌توان شاهد بود.

زمانی توضیح داد: با اجرای این طرح شاهد مهاجرت معکوس و کاهش حاشیه نشینی، اشتغال در حوزه کشاورزی و کمک به امنیت غذایی کشور، توزیع مناسب جمعیت به ویژه در روستا‌های مرزی، افزایش کیفیت زندگی روستاییان و بالا رفتن شاخص‌هایی نظیر بهداشت عمومی و از همه مهم تر حفظ جان و مال مردم در سوانح و کاهش بار مالی دولت در حوزه بازسازی پس از سوانح خواهیم بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در طرح ویژه بهسازی ما توانسته ایم، بسیار خوب کار کنیم افزود: ما توانسته ایم سیستم‌های نرم‌افزاری گسترده‌ای را ایجاد کنیم به طوری که پیش از اجرای طرح‌های مختلف در حوزه مسکن روستایی میزان مقاوم سازی۱۰ درصد بود، اما در حال حاضر میزان مقاوم سازی در روستا‌ها به ۵۰ درصد رسیده است.

او در پایان بیان کرد: با اجرای طرح‌های پدافند غیر عامل در بخش مسکن روستایی ما شاهد ایجاد اشتغال در روستا‌ها و همچنین افزایش کیفیت زندگی در روستا‌ها هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار