معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه:

صادرات غیرنفتی دو برابر می‌شود

صفری با اشاره به اینکه ظرفیت صادرات غیرنفتی با کشورهای همسایه بسیار بالاست، گفت: صادرات غیرنفتی را طی چهار سال آینده به دو برابر افزایش می‌دهیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در بازدید از مرز پرویزخان گفت: ظرفیت صادرات غیرنفتی با کشور‌های همسایه بسیار بالاست و در دولت مردمی، صادرات غیرنفتی را تا چهار سال آینده دو برابر افزایش می‌دهیم.

او با بیان اینکه افزایش دو برابری صادرات غیرنفتی از مرز‌های کشور به تسهیلات نیاز دارد افزود: این اعتبارات باید در زمان مناسب تخصیص داده شود.

صفری ادامه داد: از طریق سه وزارتخانه دارایی، راه و کشور پیگیری‌های لازم برای رفع مشکلات در دو طرف مرز انجام می‌شود تا مشکلات و زیرساخت‌های موجود در مرز‌های رسمی با سرعت بیشتری برطرف شود.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه تعادل بین صادرات و واردات را امری ضروری برشمرد و اظهار داشت: دور نمای صادرات و واردات باید ایجاد شود.

صفری با بیان اینکه ما وظیفه داریم اقلام و کالا‌های مورد نیاز کشور را از طریق عراق وارد کنیم تا تعادل صادرات و واردات میان دو طرف رعایت شود اظهار داشت: این کار را می‌توان از طریق یک شرکت مشترک در دو کشور ایران و عراق انجام داد.

۴۵ درصد صادرات غیرنفتی کشور از مرز‌های استان کرمانشاه خارج می‌شود

بهزاد باباخانی معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه هم با اشاره به اینکه ۴۵ درصد صادرات غیرنفتی کشور از مرز‌های استان کرمانشاه خارج می‌شود گفت: باید برای رفع مشکلات موجود در مرز‌ها نگاه ملی به تجهیز و رفع این مشکلات داشت.

او افزود: یکی دیگر از مشکلات ما رویه سنتی مبادلات تجاری است که موجب اتلاف وقت و کاهش کیفیت محصولات می‌شود.

گفتنی است :قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد با ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارای دو مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.