جزئیات جدید از شرایط ثبت نام مجردها در طرح نهضت ملی مسکن/ تهرانی‌ها ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند

محمودزاده گفت: در طرح نهضت ملی مسکن، افراد اگر در زمان ثبت نام مجرد باشند، واحد زمانی به آن‌ها تحویل داده می‌شود که متاهل شده باشند.

محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تسهیلات طرح جهش تولید مسکن همان پیشنهاداتی بود که پیش از این اعلام شده بود، گفت: متقاضیان نهضت ملی مسکن در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در شهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت (کلان‌شهرها) ۴۰۰ میلیون تومان و در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت دریافت خواهند کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: رقم این تسهیلات در سایر شهر‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و برای مسکن روستایی ۲۵۰ میلیون تومان است.

او با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن از ابتدای آبان ماه در بیشتر استان‌ها آغاز شده است، گفت: تاکنون نزدیک به ۹۰۰‌ هزار نفر در طرح نهضت ملی از طریق سامانه «ثمن» ثبت‌نام کرده‌اند.

محمود زاده همچنین درباره آخرین وضعیت ثبت نام افراد مجرد در طرح نهضت ملی مسکن هم گفت: وزارت راه وشهرسازی پیشنهاداتی در این خصوص داده، اما هنوز به قطعیت نرسیده و در حال بررسی است که این طرح هم در شورای عالی مسکن بررسی خواهد شد.

او ادامه داد: ما سعی خواهیم کرد با مصوبات این طرح بتوانیم محرکی برای ازدواج جوانان باشیم به طوری که افراد در زمان ثبت نام اگر مجرد باشند، واحد زمانی به آن‌ها تحویل داده خواهد شد که متاهل شده باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه موضوع مسکن مجرد‌ها یک موضوع عام است و باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که تمامی جوانان بتوانند از این فرصت در فرجه زمانی که واحد ساخته می‌شود استفاده کنند، تصریح کرد:  با این وجود این موضوع در حال بررسی است.

محمود زاده با بیان اینکه آخرین جلسه در بانک مرکزی برای بررسی قانون تبصره ۱۸ و پرداخت تسهیلات ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی برگزار شد، گفت: در این جلسه مقرر شد که بانک مرکزی به تمامی بانک‌های عامل مصوبه پرداخت تسهیلات به سازندگان را ابلاغ کند و بانک‌ها موظف هستند ۲۰ درصد از سهم کل تسهیلات کل کشور را به بخش مسکن اختصاص دهند.

محمود زاده ادامه داد: بر این اساس بانک‌ها باید ۳۶۰ هزار میلیارد تومان در سال را که معادل ۲۰ درصد از سهم کل تسهیلات کشور می‌شود، به بخش مسکن اختصاص دهند و در صورتی که بانک‌ها این موضوع را اجرایی نکنند، طبق قانون ۲۰ درصد جریمه مالیاتی می‌شوند که این موضوع در قانون جهش تولید مسکن تکرار و اعلام شده است.

او بیان کرد: طبق این قانون تمامی بانک‌ها موظف هستند، به این موضوع ورود و آن را اجرایی و عملیاتی کنند.

محمود زاده با بیان اینکه سهم تمامی واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در مراکز استان‌ها، شهرستان‌ها و روستا‌ها مشخص شده که تا چه سقفی تسهیلات را دریافت کنند، گفت: این تسهیلات ابلاغ شده و هر سازنده و یا هر متقاضی که کار عملیات اجرایی را شروع کند، می‌تواند اولین قسط خود را دریافت کند و البته بخش‌هایی در این حوزه پیش بینی شده است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه میزان آورده برای واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن متفاوت است، گفت: میزان آورده متقاضیان در این طرح‌ها متناسب با شهر و دهک‌های جمعیتی است که بعد از ثبت نام اعلام می‌شود.

او همچنین درباره آخرین وضعیت سامانه املاک و اسکان هم گفت: ثبت نام در سامانه املاک و اسکان تمدید می‌شود، در حال حاضر سامانه باز است و متقاضیان می‌توانند اطلاعات خود را در سامانه بارگذاری کنند.

محمود زاده همچنین درباره آخرین وضعیت وام ودیعه مسکن هم گفت: سرعت اجرای پرداخت تسهیلات بسیار بهتر از قبل شده و با توجه به پیگیری‌هایی که صورت گرفته توسط بانک وضعیت پرداختی بسیار بهتر از قبل شده است.

این مقام مسئول در پایان گفت: تمامی مستاجرانی که واجد شرایط هستند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا رحیمی
۰۹:۲۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
ندارم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۱۶ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
با سلام،بنده ی کار ساختمانی هستم ،ساکن قم،تمام سرمایه ام تو سن ۳۷ سالگی با دو تا بچه ،یک موتور سیکلت و یک مقدار طلا و یک مقدار پول پیش ،ما قشر پایین و آسیب پذیر جامعه هستیم الان اکثرا همینطوره وضعیت اقتصادی معیشتی مردم،به خدا سخته خیلی سخته،حداقل دولت زمین رو رایگان میکرد و برآورده اولیه رو کمتر میکرد،۴۰ تومان طرف ۱۵ روز اولی بر فرض همه طلا های خانواده ام رو بفروشم ،دومی رو چی،سومی چهارمی،خدایا خودت کمک کن،انصاف نیست قشر پایین و آسیب دیده اینقدر تو فشار یافتند با این اوضاع معیشتی اقتصادی کشور تورم گرانی خورد و خوراک پوشاک آب و برق گاز بیمارستان،اون دولت روحانی رو که خدا لعنتش کنه،اما از این دولت انقلابی انتظار خیلی خیلی بیشتری می‌رفت،کی بدست میاد صاحب مسکن بشه،ای کاش برآورده برا ما قشر کارگر فقیر بهتر میشد،از بچه گی کارگری کردم،با فقر بزرگ شدم،دو تا آبجیمو شوهر دادم،خدایا خودم موندم عقب با این وضعیت،خدایا خودت کمک کن،با خودم میگفتم آقای رئیسی دیگه انقلابی و خوبه انشا الله مشکلات برطرف شود،یا البوالفضلللللل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
دوستان همشون ماشالا وضعشون خوبه انشاالله بهترم بشه،،میگم،برای ثبت نام تو این طرح خیلی هم عجله دارن،،اولا باید بگم موقع تحویل ،شایدم وسطای کار،متوجه بشین اینا چه بلایی سرتون آوردن،،بعدشم میشه آدرس بدین کجا کار میکنین که درآمدتون انقدری هست که هم از پس پرداخت آورده ها بر میاین هم از پس اقساط ۴میلیون به بالا،،یه کارگر که جزو پایین ترین دهک مملکت به شمار میاد درآمدش ماهیانه ۴میلیونه،،الان برام سوال شد ،که شما بزرگواران با ۴میلیون چطور هم از پس هزینه های اجاره خونه و شارژو هزینه های خورد و خوراک و پوشاک و تحصیل فرزندانتون بر میاین هم میتونین قسط این طرح رو پرداخت کنین؟!خواهشا یا روششو بهمون یاد بدین یا بفرمایین کجا کار میکنین که حقوق خوبی میدن به کارگر که ماهم بیایم اونجا شاغل بشیم ،شاید خدا خواست و ماهم ثبت نام کنیم و خونه دار شدیم..
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۷:۵۱ ۲۱ دی ۱۴۰۰
سلام دوست عزیز راست میگین شما ولی میشه با فروش وسیله نقلیه ، طلا و وام از پس قسطش بر میاد تنها کور سوی امید مردم همینه
Iran (Islamic Republic of)
سید علیرضا خاضع از شهر دهدشت کهگیلویه
۱۷:۲۱ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
طرح خوبی برای مسکن دار شدن افراد بی مسکن است لیکن سود تسهیلات وام بانکی ان واقعا کمر شکن است ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۵۸ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
آقا خواهشا این طرح مجردارو سریعا را بندازین تا وقت هست ثبت نام کنیم.مشوق خوبی برای ازدواجه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
ماتاکی بایدصبرکنیم ک اسم شهرمان تولیست بیاد؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۵ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
اون بدبختی که به خاطر شغلش مجبوره شهرشو عوض کنه پس چی
Iran (Islamic Republic of)
فربد
۰۰:۰۳ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
سخته
بهت زن ندن چون خونه نداری
بهت خونه ندن چون زن نداری

با این وضعیت آمار ازدواج ها و طلاق های سوری فقط زیاد میشه
هر بار قراره ی راه حلی برای مشکلات جوانان بزارن یهو اون راه حل خودش ی مشکل جدید میشه.
جوری که آدم وقتی بیشتر زوم کنه تو مسائل انگار ی عده باگ تو سیستم شبانه روز دارن تلاش میکنن که هر تلاشی که برای حل مشکلات مردم میشه رو فلج کنن و به بیراهه ببرن.
واقعا پناه میبرم به آنکس که تاریکی را با نو میشکافد از شر آنان که در تاریکی دسیسه میکنند.
United States of America
ناشناس
۲۳:۵۲ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
فقط بازی با کلمات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
ساختمان را زمانی تحویل میدیم که طرف درموقع ثبت نام مجرد بوده است موقع تحویل متاهل شده باشد ثبت نام کلاس اول فرزنداولشان همراهشان باشد انشاله نظرم اینست فرزنددومشان تحویل بدید که یک ماشین هم خارج ازقرعه کشی گرفته باشند وبازنشسته باشند بتوانند آخرعمری قسط پرداخت کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
سلام اگریک کارگر یا باز نشسته میتوانست ماهی هفت ملیون تومان قسط پرداخت کتد که درتهران در این چند ساله قبل از گرانی برای خود خانه میخرید نه اینکه بیاید میان بیابا ن بدون امکانات رفاهی حاظر بشود زندگی کند درثانی کسی که ماهانه چهار میلیون دریافت میکند وهم کرایه خانه میدهد وهنم زندگیش را به سختی اداره میکند چگونهمیتواند چنین قسطی پرداخت کند تقاظا دارم باشگاه خبر نگاران جوان پیگیری بفر مایید با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
ما در شهر اندیشه تهران هستیم. در طرح مسکن ملی هم چند تا پروژه در شهر ما کلنگ زدند و به این اسم تبلیغ کردند اما موقع ثبتنام خبری از اندیشه نبود. اون پروژه ها تبلیغات مسکن ملی رو از روش برداشتند و آزاد پیش فروش کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
خزانه خالیه این قضیه مسکن هم مثل بورس و و بیماری کرونا و تردد شبانه و... یک روش برای دست کردن در جیب مردم و تامین هزینه ها هست. انشاالله که اینطور نباشه و مردم صاحب خانه بشوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
بنده ۴ سال در تهران زندگی کردم.
الان بخاطر کارم به همراه زن و بچم به ساری نقل مکان کردیم.
اونوقت ۵ سال سکونت در ساری رو از کجا بیارم؟؟؟؟؟!!!!!!!!
من باید برای تهران ثبت نام کنم یا ساری؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
شاید قسمت نشد ازدواج کنیم تکلیف چیه ..؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
با سلام . اگر ازدواج را به معنی رضایت مرد و زن برای زندگی تعریف شود .در دنیا دو نوع ازدواج است . 1= ازدواج موقت . 2= ازدواج دایم . اما در تمامی جهان میل به فرزند اوری و تربیت ان زمانی اتفاق می افتد که ازدواج دایم شکل بگیرد . متاسفانه مواردی مانند تروج فرهنگ غلط .مشکلات کار و مسکن در جهان و اخیرا هم در ایران باعث شده که اگثر جوانان علاقه به ازدواج دایم نداشته باشند . باید هدف جهش مسکن تلاش برای تشویق جوانان به فرزند اوری باشد . بنظر می رسد باید وزارت مسکن . وزارت کار . و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دوش به دوش در کنار هم فعالیت کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
خواهشاً آورده رو حذف کنید.مستاجر پس انداز نداره که چند ده میلیون بده.کسانی که مستأجر هستند همشون قشر ضعیف کارگر و کارمندند با پایه حقوقی ضعیف در مقابل گرانی توانی بابت پس انداز ندارند.از دولت محترم خواهشمند است همه هزینه زمین و ساخت رو وام بده مردم اگر صاحب خانه بشوند شده از خوراک و سایر هزینه هاشون می زنند و اقساط رو پرداخت می کنند چون واقعاً براشون خیلی ارزشمند هست خانه دار شدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
سلام تو را بخدا صدای من را به مسول محترم برسانید من زن سرپرست خانوادم چند ماهه برا وام ودیعه ثبتنام کردم بانک ملی و بقیه بانکها در شهرستان قصرشیرین میگن هنوز نه دستوری بهمان دادن نه بودجه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۱:۲۵ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
با سلام.تمام کارگران پس اندازشان پول پیشی هست که دست صابخونه هاشونه بهتر نیست که خونه را تحویل بگیرند تا پول پیش را بعنوان آورده متقاضی بدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
قشر بی بضاعت آورده اولیه اشون کجا بود حتما باز شرایطش دو تا ضامنه و در نهایت به دست مستحقش نمی رسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
به قول زنده یاد فتحعلی اویسی ضامنم کجا بود؟ چی آورده اولیه ؟ آورده اولیه ام کجا بود مرد حسابی؟
Iran (Islamic Republic of)
M.f
۲۰:۵۸ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
بجای ارزان کردن مسکن و ساخت ان و مصالح .با ابن جهش فقط می خوان جوونا را یک عمر وام دار خودشون کنند و به نفع بانک ها یشه با سود بالا
انواع وام .1وام ازدواج .وام خرید کالا .وام خود رو .وام ودیعه مسکن .وام جهش مسکن
نگه حوون کار داره یا در امد بالا با این همه قسط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
اقساط این وام چجوریه، اگر قسطش ماهی سه یا چهار میلیون یا بیشتر باشه که یک کارمندی مثل من با حقوق ماهایانه پنج تومن از پسش برنمیاد.
Iran (Islamic Republic of)
...
۲۰:۳۴ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
واقعا در بندر عباس هم اومدن شهرک علوی را انتخاب کردن که هیچ امکاناتی ندارد بماند ۲ساعت نیم راه هست تا بندرعباس خواهش دارم از مسؤلین زمین جای نزدیکتری انتخاب کنید که ما مستاجران بتونیم خونه دار بشیم واقعا گناه داریم مستاجری واقعا خیلی سخت هست خیلی من که هر سالی اسباب کشی میکنم کلی گریه میکنم و هیچ وسیله زندگی برام نمونده،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
مردم رابی پول ومفلس کردید، باکدوم پول زنده بمانند! ؟! خرید مسکن، پیشکشت باد!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
من ۶۰ ملیون دادم الان پولم رو هواس
چه وضعشه
Iran (Islamic Republic of)
بهمن معروفی جیرنده
۱۹:۵۶ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
خیلی عالی
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۹:۴۸ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
من گفتم خدایا مگه امام زمان ظهور کرده که همچین طرحی واسه مجردا اومده :))) نگو بازم مثل همیشه قضیه اینه فقط بگن ما یه طرحی داریم و مردمو مسخره کنن
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۹:۰۰ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
سلام‌ خبر رو چرا نصفه میزارین دوست عزیز
برای مسکن ملی هادهم ۲۵۰ میلیون تصویب شد
United States of America
ناشناس
۱۸:۴۶ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
یعنی اینقدر کم آوردید که میخواید از مجردهای بیچاره بکنید
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۸:۲۴ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
مگه ما مجرد ها عقل نداریم ازدواج کنیم به خاطر خونه ،نخواستیم خونه براخودتون ۴تومن حقوق میدین قسط بدیم ازدواج کنیم بخوریم میشه اصلا؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
چرا هیچ جا بیان نمیشه وامشون چند درصد سود هست.
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۸:۱۲ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
سلام ،

فقط مردهایی که طلاق گرفته اند یا زنشان مرده است و
حالا تنها هستند می توانند جهش داشته باشند .
Germany
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
خدا کنه این پیشنهاد واسه مجردها اجرایی بشه. مشوق خیلی خوبی هست واسه ما مجردها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
مکان های ساخت مسکن اکثرا فاصله خیلی زیادی از شهر دارند
مثلا برای خوزستان شهر رامین را معرفی کرده اند که وسط بیابون و بسیار دور از همه شهرهاست و هیچ امکاناتی ندارد. هیچ آدم عاقلی اونجا نمیره زندگی کنه.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۱۵ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
>>اگر به موازات کارهای عمرانی کشور، توسعه فرهنگی کشور انجام نشود،آنگاه هرنوع شرطی سازی تملک وبرخورداری بشرط این وآن امرفرهنگی،باشکست های دیگری مثل:طلاق ونیرنگ مواجه میشود.|||??حالاچطورتوسعه فرهنگی واقعی انجام بایدبشه؟؟با:گرم وفعال کردن همه امورآموزشی وپرورشی وتفریحی وسرگرمی وشادی و ورزش وسفروگردشگری واشتغالزایی درکل کشور.|||☆☆به امیدموفقیت بزرگ همه مسئولان پاک وعالی و لایق میهن پرست مان در پیشرفت همه امورکشور.|||☆مِن الله توفیق.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
تا چند سال دیگه تورم شده ده هزار برابر این مسولات چیزی مفتی به کسی نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۱۶:۵۱ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
من خودم واسه معافیت سربازی مامانم از بابام جدا شدن بعد معافی بعد یکسال عقد کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
همش دروغه تو شهرستان ما هیچ بانکی پرونده نمیگیره الان ۲ هفته س میگن ظرفیت پره آیا همجین چیزی هس؟؟؟ خوزستان شهرستان ایذه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
برای تهرانی ها میخوان تو هشتگرد خونه بدن مسخره نیست اسمشم گزاشتن جهش مسکن !!!!!!!!!! اینم مثل همه طرح های این چندیدن سال شکست میخوره
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۶:۱۲ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
قسطشم بابد از زمانی شرو کنه ازدواج کردیم یه پیشنهاد از شما یه پیشنهاد از ما
آخرین اخبار