مدیر عامل صندوق قرض الحسنه ی امداد ولایت خبر داد؛

پرداخت وام ۱۰ میلیونی بدون کارمزد از سال گذشته

عاشوری گفت: در سال گذشته ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان وام از صندوق قرض الحسنه‌ی امداد ولایت پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی عاشوری مدیر عامل صندوق قرض الحسنه‌ی امداد ولایت، در نشست خبری صبح امروز، به بیان گزارشی از عملکرد پرداخت وام به مددجویان و نیازمندان، تسهیلات کرونا، اشتغال، مسکن و کارگشایی پرداخت و گفت: مجمع سال ۹۹ صندوق امداد ولایت در هفته‌ی قبل در دفتر حوزه نظارت و بازرسی مقام معظم رهبری برگزار شد.

وی افزود: گزارش حسابرس برای عملکرد صندوق مقبول بوده و برای چهارمین سال پیاپی، حسابرس قانونی صندوق، گزارش مقبول ارائه می‌دهد که نشان از انصباط مالی در صندوق امداد ولایت دارد و ناظران و حسابرسان هم بر این مسئله تایید کرده اند.

مدیر عامل صندوق قرص الحسنه‌ی امداد ولایت اضافه کرد: در سال گذشته، شعبه دیجیتال صندوق برای ارائه‌ی خدمات در بهمن ماه افتتاح شد. در حال حاضر بخشی از خدمات این صندوق در  بستر دیجیتال و بدون نیاز به مراجعه‌ی ارباب رجوع به مراکز انجام می‌شود که بیشترین استقبال را استان‌های محروم از این طرح داشته اند و موجب رضایت‌مندی مشتریان شده است.

عاشوری گفت: رسالت ما پرداخت وام قرض الحسنه است و با ارائه‌ی گزارش عملکرد صندوق به هیات امنای کمیته امداد، مصوب شد که  وام قرض الحسنه تا ۱۰ میلیون تومان، فاقد کارمزد باشد و وام‌های بالای ۱۰ میلیون تومان با کارمزد ۳ درصد  در  یک نوبت به هر فرد، پرداخت شود.

وی ادامه داد: طبق بودجه، تعهد سال گذشته‌ی ما برای پرداخت وام، ۳ هزار میلیارد تومان  بود، اما توانستیم بالاتر از سقف تعهد یعنی  مبلغ ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان وام بپردازیم. در مجموع، کل وام‌ها پرداختی ۴۲۴ هزار فقره به مبلغ فوق بوده است.

عاشوری در خصوص سر فصل‌هایی که در سال ۹۹ وام به آن‌ها تعلق گرفته است، گفت: تسهیلات اشتغال ۶۸۰ میلیارد تومان به میزان ۳۵ هزار فقره، تسهیلات مسکن ۴۷۳ میلیارد به میزان ۴۴ هزار فقره، در زمینه تسهیلات کارگشایی ۲ هزار و ۱۷۹ میلیارد تومان به میزان ۳۳۴ هزار فقره پرداخت شده است.

عاشوری به افزایش سرمایه صندوق‌ها اشاره  و بیان کرد: سرمایه ما در حال حاضر بالغ بر هزار میلیارد ریال است و  با مجوزی که از بانک مرکزی دریافت کرده ایم، این میزان به هزار میلیاردتومان افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: باید برنامه مدونی تدوین شود تا بتوانیم به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی، رسانه ملی و در سطح بیلبورد‌های شهری، ورود کنیم و همچنین بتوانیم با معرفی این  صندوق در کل کشور، ارائه خدمات را افزایش دهیم.

عاشوری اظهار داشت: موضوع تضامین وام‌ها به حداقل رسیده و تسهیلگری اتفاق افتاده است. در سال جاری مصوب شد که برای  وام‌ تا سقف ۱۰ میلیون تومان،  هیچگونه اسناد تضمینی از مددجویان اخذ نشود و ضامن آن‌ها معاونت حمایت کمیته امداد باشد.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت افزود: تلاش کردیم تا منابع جدیدی به صندوق وارد کنیم. باتوجه به شرایط اقتصادی که بر کشور حاکم است،  با خیل عظیمی از مراجعه کنندگان غیر امداد مواجه هستیم. یعنی مردمی که شرایط لازم برای دریافت وام از بانک‌ها را ندارند به ما مراجعه می‌کنند.  ما به لحاظ وظیفه‌ای که داریم باید پاسخگوی قشر نیازمند جامعه باشیم.

عاشوری توضیحاتی برای طرح قرض ماندگار بیان کرد و گفت: این طرح به گونه است که بتوانیم در کنار دیگر تلاش‌های کمیته امداد، جهت جذب کمک‌های مردمی، خیران بتوانند به قرص الحسنه هم کمک کنند.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه‌ی امداد ولایت بیان کرد:  اگر طرح امسال  به نتیجه برسد، تعداد پایگاه‌هایی که مردم می‌توانند به ما مراجعه کنند افزایش قابل توجهی خواهد یافت و می‌توانیم خدمات را گسترده‌تر کنیم. همچنین مراکز نیکوکاری که در کمیته امداد به نیازمندان خدمات ارائه می‌ دهند به عنوان مراکز قرض الحسنه معرفی خواهند شد.

وی اضافه کرد: با مراکز تخصصی که می خواهیم ایجاد کنیم، مردم می توانند از طریق سپرده گذاری، منابع وامی که ایجاد می شود را با هم افزایی به نیازمندان همان محل پرداخت کنند.

عاشوری گفت:صندوقی با اولویت زنان سرپرست خانوار به عنوان صندوق ضمانت وام تشکیل شده برای کسانی ضامن ندارند تا بتوانیم ضامن این گروه از مددجویان شویم در صورتی که مشکل ضمانت برای دریافت وام از سایر بانک ها داشته باشند.

مدیر عامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت تصریح کرد: ۲ هزار و ۸۰۰ نفر از مددجویان ما توانستند از این ضمانت که مبلغ آن بیش از ۷۰ میلیارد تومان بوده است استفاده کنند. وام های کارگشایی امسال برای کسانی که این وام را می خواهند اضافه می شود تا بتوانند از این صندوق ضمانت استفاده کنند.

عاشوری در ادامه این نشست در پاسخ به سوال این که سرمایه صندوق ولایت یک سرمایه اولیه داشته که از فروش ساختمان سوهانک بوده است، این رقم چقدر بود و اکنون چقدر افزایش پیدا کرده است؟ گفت: صندوق امداد ولایت با سرمایه ۱۰۰ میلیارد تومان آغاز به کار کرد. اکنون سرمایه ثبت شده صندوق ۱۰۰ میلیاردتومان است. منابع حاصل از فروش ملک سوهانک به صندوق امداد ولایت انتقال پیدا کرده  و بر آن مبنا ما امسال از بانک مرکزی درخواست داشتیم که سرمایه مان از ۱۰۰ میلیاردتومان به هزار میلیاردتومان افزایش پیدا کند که ناشی از انتقال مبالغ فروش ملک سوهانک به صندوق بوده است.

وی با اشاره به سایت کدال بانک مرکزی گفت: به لحاظ رتبه بندی که ناشی از تراکنش های بانکی برای بیش از ۷ میلیون مشتری است، صندوق قرض الحسنه ی امداد ولایت، رتبه ششم را میان ۳۲ بانک کشور دارد که در مجموع روزانه ۸۹۸ تراکنش صورت می پذیرد.

مدیر عامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، عمر فعالیت صندوق را از سال ۹۵ برشمرد و گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۸۳ هزار فقره وام به مبلغ بیش از ۹ هزار میلیارد پرداخت شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ک
۰۹:۵۷ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
همش دروغه بیست سال مددجو هستم یه با ر سبد کالا دادن برای وام رفتم گفتن ما اصلا اطلاع نداریم به علی قسم خونم فرش ندارم یه ملافه زیرم انداختم نشستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۸ دی ۱۴۰۰
من مددجوکمیته ومستاجرو3ساله توانایی کارندارم.یکسال وچندماه درخواست10میلیون هروقت رفتم.امتیازنیامده.اعتبارهنوزنداریم.بودجه نداریم.یکسال بعدضامن بیارتابه بانک معرفی کنیم.ضامن اوردن گفتن براتاییدضامن دوماه دیگربیابعددوماه چک 3برابرودونفرکارمندرسمی امضاکنند.مجبورم کردن دنبال وام نرم.
Iran (Islamic Republic of)
باقرزاده
۱۳:۴۳ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
من تحت پوشش هستم با این همه گرفتاری ای که دارم و کمیته منطقه درجریان است اما همین وام۱۰میلیونی رو به آدم نمیدن میگن بودجه نیست.
آخرین اخبار