رئیس‌جمهور: بودجه‌ریزی باید عدالت محور باشد/ بودجه ۱۴۰۱ براساس اصلاح ساختار بودجه تدوین شود

رئیسی گفت: مهم‌ترین هدف دولت اجرای عدالت است لذا بودجه ریزی نیز منطبق با اجرای عدالت و عدالت‌محور باشد.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با تاکید بر اینکه بودجه سال ۱۴۰۱ منطبق بر نیاز‌های کشور و اهداف دولت سیزدهم باشد، گفت: مهم‌ترین هدف دولت اجرای عدالت است لذا بودجه ریزی نیز منطبق با اجرای عدالت و عدالت‌محور باشد.

رئیس جمهور با اشاره به عقب‌ماندگی‌های تاریخی در اجرای عدالت افزود: یکی از اسناد مهم برای جبران عقب ماندگی، بودجه سالیانه کشور است؛ لذا این سند باید بخشی از عقب‌ماندگی‌های کشور را در عدالت اجتماعی و اقتصادی جبران کند.

وی ادامه داد: نظام بودجه ریزی بر اساس چانه زنی، رفاقت و فشار‌های دیگران نباشد، بلکه بودجه ریزی باید بر اساس نیاز‌های واقعی تدوین شود و از چانه‌زنی و بخشی نگری جلوگیری شود.

حجت  الاسلام رئیسی با اشاره به حجم بالای فرار مالیاتی در کشور تصریح کرد: موضوع فرار مالیاتی یا محاسبه ناصحیح مالیات در بودجه سال ۱۴۰۱ رفع شود و درآمد‌های دولت از این طریق افزایش یابد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به هزینه ریالی برخی بنگاه‌ها و منتفع شدن آن‌ها از انواع یارانه‌های پنهان و در مقابل درآمد دلاری گفت: این بنگاه‌ها باید مالیات واقعی و سهم دولت و مردم را شفاف پرداخت کنند و در این زمینه مطالبه گری شود.

وی با تبیین رویکرد دولت به بودجه استان‌ها گفت: قصد نداریم در جزئی‌ترین مسائل استان‌ها دخالت کنیم، اما نظارت بر عملکرد دستگاه‌های دولتی در استان‌ها از سوی سازمان برنامه و بودجه به صورت پیگیری مستمر ادامه یابد.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به ایجاد بار مالی توسط دولت قبل برای دولت سیزدهم و فروش اوراق اظهار کرد: وزرا و مدیران در مقابل هزینه تراشی ایستادگی کنند و اجازه ندهند هزینه جاری دستگاه‌ها بر فعالیت عمرانی و محرومیت زدایی سایه بیندازد.

در این جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارشی از پیش بینی‌های دولت برای بودجه سال ۱۴۰۱ ارائه کرد که بر اساس این گزارش، سازمان برنامه و بودجه، رشد اقتصادی کشور در سال آینده را ۸ درصد پیش بینی کرده است.

سازمان برنامه و بودجه همچنین، میزان رشد ارزش افزوده در هر یک از استان‌ها را با توجه و تاکید بر عدالت محوری و بدون کسری بودجه پیش‌بینی کرده که این برنامه در حال تدوین است.

در این جلسه، در چهارچوب بودجه پیشنهادی سال آینده مقرر شد، هماهنگی‌های لازم بین قوای سه گانه برای مدیریت هزینه‌ها در سال ۱۴۰۱ پیگیری و انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
سر کیسه راشل نکرده ای وگدا صفت هستی
وخسیس باز ی ددرمیاری
دست ودل بازی از افراد گدا صفت انتظار نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۶ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
نیروهای تاریکی عبای رئیسی را از عقب می کشند واجازه حرکت در مسیر عدالت را به او نمی دهند !!!!همانگونه که روحانی را به تاریکی کشاندن!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
عدالت تعجب وزیران هم مشکل معیشت دارند تعجب گریه بکنیم یا بخندیم به حالمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
گرانیییییی
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۹:۵۹ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
پس چرا برای قیمت دلار و کالاهای اساسی کاری نمیکنید؟؟؟تا به حال جز برگزاری چند جلسه چیزی از شما ندیدیم.برجام هم که لنگ درهواست. هیچ چیز سرجای خودش نیست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۲۴ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
آقای رییسی فقط یک مقایسه بکن قیمت ها را ار روزی که تحویل گرفتی با امروز. ببین در این 3 یا 4 ماه قیمت ها چقدر اقزایس پیدا کرده اند.این بود وعده هایت؟ البته همان موقع هم من میدانستم همه این ها وعده های انتخاباتیه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
چرا باید درامد یک پزشک متخصص ماهی ۸۰۰ میلیون باشه ولی درامد یک پرستار ۸ میلیون چرا درامد یک معلم ۶ میلیون باشه ولی فلان وکیل و محضردار چندصد میلیون چرا حقوق یک کارگر تحصیل کرده ۵ میلیون باشه ولی کارمند فلان موسسه ماهی ۲۰ میلیون چرا افسر نیرو انتظامی لب مرز ۶ میلیون بگیره کارمند پشت میز تو شهر ۲۰ میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
متاسفانه وقتی تحریم هستیم باید فشارش رو همه اقشار باشه . تو شرایط تحریم نباید برای یکسری از مدیران و پزشکان و وکلا و محضردارها کارانه های بالا تصویب کرد. چرا باید فشار تحریم رو قشر کارگر باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
آقای ریسی از خواب بیدار شو
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد کرمی
۱۷:۲۸ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
عدالت؟؟؟؟ توی دوماه قیمت اجناس دوبرابر شده کم شعار بدین لطفاً ، حداقل حرف نزنین اینجوری خیلی بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
متاسفانه مردم ایران بی فرهنگ هستند باید برویم از فرهنگ آلمانی ها یاد بگیریم ..مردم آلمان هرزمان که با گرانی کالا مواجه می‌شوند اعتصاب کرده و از خریدن آن کالا خودداری می‌کنند و اینجاست که قیمت کالا نصف میشه اما در ایران همینکه کالایی گران میشه همه ملت یکپارچه بدنبال خرید آن می‌دوند دقیقا کاری رو می‌کنند که دلال‌ها از آن لذت و سوء استفاده می‌کنند و روز بروز قیمت کالای خودرا بالا میبرند
Iran (Islamic Republic of)
mb
۱۸:۰۵ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
یه دفه پنجاه درصد گرون میشه،بیست درصد ارزون میکنن همه هجوم میبرن برا خرید،اون موقس که دومرتبه پنجاه درصدم گرون میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
آلمان به چیزی به نام دادگستری داره که فیکش تو ایران هم هست.که کارش دادستانی به مظلومه که تعریف مظلوم تو ایران وجود ندارد.اگه همین بلا که تو ایران سر ما میارن تو اروپا سر مردم بیارن مردم اونجا همدیگرو زنده زنده میخورن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
امیدواریم عدالت اجراشود ولی درعمل چنین نخواهدشد سالهاست که پرداختی وبودجه اختصاصی سازمان های مختلف متفاوت است برخی سازمان ها مانندآموزش وپرورش بودجه کم وسایرسازمان ها بودجه زیادی می گیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
تا الان که متاسفانه هیچ اثر خاصی در زندگی مردم رخ نداده ای کاش از متفکران باهوشتری در زمینه وزرا و مدیران استفاده میشد هیچ تحولی اتفاق نمیافته نه قیمتها پایین میاد نه هیچ فقط شعار علکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
آقای رییسی ما در اصفهان آب نداریم.....داریم نابود میشیم از خشکسالی...... کمک مان کنید.
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۶:۰۹ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
از قیمت بنزین به من بگو .
آخرین اخبار