کشف جمجمه ای از نسل منقرض شده انسان

گروهی از دانشمندان بین المللی آفریقای جنوبی، جمجمه فسیل شده یک گونه نادر انسانی را در این کشور کشف کرده اند.

به گزارش  خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از usatoday، گروهی بین المللی از دانشمندان در گذرگاهی باریک و ۱۵ سانتی متری در اعماق یک غار واقع در آفریقای جنوبی، جمجمه‌ای بسیار کوچک و منحصر به فرد را در پیدا کردند.

به گفته دانشمندان، این جمجمه فسیلی متعلق به کودکی از یک خانواده باستانی و نادر انسانی است و سن آن ۳۰۰ هزار سال یا بیشتر تخمین زده شده است. آن‌ها معتقدند که این باقیمانده جمجمه و دندان‌ها متعلق به کودکی از گونه منقرض شده انسان نالدی است. این بقایا در نقاط دوری از غار یافت شده اند که نشان می‌دهد به عمد و از روی هدفی در این مکان قرار داده شده اند و احتمالا دفن شده‌اند.

فسیل جمجمه‌

گای برگر، پروفسور دانشگاه ویتواترزرند که رهبری این تیم را بر عهده داشته و خبر کشف این جمجمه را اعلام کرده می‌گوید: محل قرارگیری و کشف این اسکلت‌ها با توجه به اینکه در مکانی دور و تاریک از این غار قرار گرفته اند باعث ایجاد رمز و راز‌هایی شده است.

فسیل کودک

برچسب ها: کشف فسیل ، فسیل انسان
۱۰:۰۳ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
این شبیه جمجه میمون نیست؟:/
مهدی
۲۳:۳۹ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
دوستان یه عده دانشمند اومدند دی ان ای چندین انسان از کشور های مختلف را آزمایش کردند و کد ریتمی همشون رسیده به یک زن که در چهل هزار سال پیش زندگی می‌کرده و اسم اون زن را حوا گذاشتن. در ضمن زمانی که خدا به ابلیس و فرشتگان گفت میخام انسان را بیافرینم فرشتگان گفتند آیا دوباره انسانی را خلقت میکنی که دوباره در زمین فساد و خونریزی کند و خداوند فرمود من انسانی را خلقت خواهم کرد که از نسل او کسانی به وجود خواهند آمد که مقامشان نزد من از شما بالاتر خواهد بود . پس معلوم می‌شود قبل از آدم و حوا انسان های دیگری بوده اند
۰۹:۵۲ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
دروغ نگو
نگفتند دوباره
گفتند میخواهی موجودی بیافرینی که جنگ به پا کند و فساد به راه بیندازد
در حالی که ما خود تو را می‌پرستیم
۱۰:۲۶ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
برتری انسان به: داشتن قدرت اختیار و از همه مهم تر داشتن روح الهی است.
۰۸:۳۵ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
مجسمه است.
مجسمه درست کردند اسمش رو گذاشته جمجمه.
خخخخخخخخ
کله
۰۰:۴۴ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
بعضیا گفتن انسان اشرف مخلوقاته، اگر یک گونه منقرض بشه طبیعت بشدت آسیب میبینه،، اما اگر انسان منقرض بشه چه اتفاقی میفته؟؟کره زمین باز نفس میکشه و طبیعت بازسازی میشه
این چه اشرف مخلوقاتیه که اگر از بین بره به نفع همه جانداران هس؟
۱۶:۴۷ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
نظریه داروین درسته ولی نه در مورد خلقت ما انسانها،حتی ما که از نسل آدم‌و‌حوا هستیم هم طی این ده‌ها هزار سال با شرایط خاص تکامل یافته ایم،مثلا همین حالا افرادی که بدنشان توانایی مقابله با ویروس کرونا را ندارد زودتر میمیرند و حتی نسلشان ادامه پیدا نمیکند و نسل‌های آینده تکامل یافته تر از ما هستند.
نسلهایی قبل از آدم‌و حوا بوده‌اند که سالها زندگی کرده‌اند...ولی ما از نسل آنها نیستیم اگر واقعه‌ی خلقت انسان را در نظر بگیریم.
۲۱:۱۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
تکامل وجود نداره. بر عکس هرچی بگذره همه چی بدتر میشه. این دنیا دنیای آشوبه و بدون اراده خدا هیچی به سر جای خودش بر نمی‌گرده
۰۸:۰۳ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
نظریه داروین رو چند سال پیش دانشمندان مردود اعلام کردند لطفا این همه تکامل تکامل نکنید.
مسعود
۱۶:۳۹ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
United States of America
Nabado
۱۵:۱۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
نظرات رو خوندم و از این حجم و وسعتِ نادانی در مردمان سرزمینم شگفت زده شدم ...
۱۵:۴۵ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
یعنی شما هم می فرمائید انسان اول میمون بوده ؟
۲۱:۱۵ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
برو بابا
سید دانیال
۱۴:۳۲ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
۰۷:۲۱ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
میشه شما بگید کجا نوشته مسلمونا بهترین مخلوقات زمینن
بختیاری
۱۴:۲۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
۱۵:۳۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
قدمتی که می ذارن درسته ؟ هشتصد میلیون سال ؟ برای باقی ماندن کالبد انسان ؟
۱۱:۰۰ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
سلام
خداوند بزرگ ، قبل از انسان موجوداتی شبیه انسان آفریده ، که در قران با نسناس و اشتباه نکنم خناس گفته شده ،
شبیه انسان بودن
از امام صادق(ع) میپرسن ایا موجوداتی به غیر انسان در کرات دیگه هست
میفرمایند الف الف یعنی خیلی زیاد حتی تمدن دارن
ولی انسان اشرف تمام مخلوقات هستش
خداوند همچنان هم در حال افریدن هستش
۱۲:۰۱ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
اشتباه میکنی خناس اسم نیست ، صفت است : صفت انسانهایی که دیگران رو وسوسه و گمراه میکنن .
۱۲:۱۰ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
زمانی فقط فرشتگان و جنبان وجود داشتند. سیارات و از جمله زمین و حیوانات قبل از انسان خلق شده بودند . خداوند فرمود میخواهم خلق جدیدی کنم و آن انسان بود . دیگه ما موجود بینابینی و در کرات دیگر و اینها نداریم . پس از در هم پیچیده شدن این بساط وبرپایی حساب و کتاب و تعیین تکلیف انسان و جن شاید باز خلق دیگری بکند . لطفا در نقل از قرآن و ائمه امانتدار باشید .
شهرام ستاری
۱۴:۰۵ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
اگه به اشرف مخلوقات باشه موجودات فرازمینی که خیلی باهوشتر و تکامل یافته تر هستن.تکنولوژیهای دارن که در عرض کسری از ثانیه از سیاره ای به سیاره دیگر میرن
۲۱:۲۰ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
اشرف مخلوقات بودن به جسم انسان نیست به روح ویژه‌ای هست که خدا خلق کرده. این اشتباهی بود که شیطان مرتکب شد. شیطان نگاه کرد دید بدن خودش به مراتب ظریفتر و پیشرفته‌تر از انسانه و به خدا گفت من اینو به عنوان کسی که از خودم برتره قبول ندارم. خدا گفت از روح خودم (از روح بالا مرتبه‌ای که خدا آفریده) در او دمیدم. شیطان قبول نکرد و رانده شد.
۰۹:۵۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
خدا برای خلق انسان که در بهترین و محترمانه ترین شکل و اشرف مخلوقات آفریده شد به خود تبریک گفت . جایی هم فرموده است که آن دسته از یهود را که مکر کردند و از دستورات ما نا فرمانی کردند به میمون مسخ کردیم (تبدیل به بوزینه کردیم ) .پس معلوم میشود انسان و بوزینه هردو وجود داشته اند .
۱۲:۲۲ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
پس چرا ۷ میلیارد غیر مسلمان نافرمان و یهودی های امروزی را به بوزینه تبدیل نمی کند؟
۲۱:۲۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
چی
۰۹:۴۱ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
قرآن رو بخونید. داروین یکی مثل همه که تحقیقاتی ناقص داشته. چرا اون رو پذیرفته اید ولی کلام خدا رو انکار میکنید؟ ضمن اینکه انسانها به احتمال قوی بیش از چند دوره آفریده شده و تمرد کردند و اکنون مارا برای رسیدن به تکامل فرصتی داده و قبل از آن تلاش کنیم و به هدف برسیم. بی دلیل 100 سال عمر را تلف نمیکنیم تا بمیریم. این عقلها جمع آوری خواهد شد در یک سیاره ای عظیم ارتقا داده خواهد شد
۱۱:۰۷ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
فکر کنم تو یهودی هستی
۱۵:۵۲ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
دقیقا" این نوع مغلطه و فاطی کردن درست و غلط مختص یهودیهاست برای تشویش اذهان مسلمونا. قسمت کوچکی از مکرشونه .
۲۱:۲۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
سیاره کیلویی چند. اونایی که عاقبت به خیر بشند میرند بهشت که کوچکترین باغی که به یه مومن میدند از کل زمین و آسمان و هرچی سیاره است بزرگتره
۰۹:۲۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۲:۵۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
حال میکنم که بعضی از دوستان تحقیقات داروین که حداقل 10سال طول کشید تا کاملش کنه بدون اینکه حتی یک بار کتاب 1800صفحه ی تکامل خونده باشن ببین اصلا چی داخلش دارن نقد میکنن سلام منتقد خخخخخخ
۱۳:۱۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
نمیدونن که دانشمندی که ده سال از عمرش رو زحمت کشیده تا این مطالب رو بنویسه فکر کرده
هادی
۱۳:۴۹ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
وقتی نتیجه تحقیقاتش اینه که انسان از نسل میمون و تکاملی هستش، دیگه واضح که باید رد بشه
۲۱:۳۰ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
زمانیکه داروین این خزعبلات رو مینوشته بیولوژی ملکولی نبوده. فقط یه دیوانه می‌تونه باور کنه این همه پیچیدگی تصادفی و در اثر جهش به وجود اومده.
۰۱:۴۱ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
نسل آدم به ۱/۲ میلیون سال قبل میرسه که البته تا الان کشف شده
۲۱:۳۱ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
آره
۰۱:۱۵ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
نه بابا اینابیکارند آدم فقط همون آدم وحواهستن بقیه این مسائل ازبی کاری دانشمندان هست
۰۰:۴۸ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
بامطالعه روایات دینی فرضیه های مختلفی می تواند ممکن باشد ؛ویاحداقل زود نتیجه گیری نمی کنیم که قدمت انسان را نقیض داستان ادم وحوا بدانیم.
۲۳:۱۷ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
به نظر می رسد نسل هایی از انسان بودند که هر نسلی ازبین رفته و ما آخرین نسل از انسان ه هستیم ‌. در قرآن آمده که فرشتگان به خدا می گویند که بر انسانی سجده کنیم‌که خونریز است ؟
این نشان می دهد قبلا انسان هایی در روی زمین آمدند و خونریز بودند!
مجاهد
۱۳:۲۰ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
درود بر شما نسل هاییاز انسان بوده بنام نسناس که خون ریزی ها کردن و خداوند نسل شان را منقرض کرده
هادی
۱۳:۵۰ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
طبق آیات مبارک قرآن مجید فرشتگان قدرت دیدن آینده رو دارن تا قیامت
۲۱:۳۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
شاید چون ملائک مثل روح موجوداتی مجردند به زمان محدود نیستند و برای همین آینده رو میبینند
عوام
۲۲:۴۲ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
ه.خ
۰۷:۰۲ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
۱۲۴ هزار پیامبر که هر کدام تو یه زمان جدا نبودند شاید در یه زمان ده‌ها پیامبر بین اقوام مختلف حضور داشتند
علی
۰۷:۳۵ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
بسیاری از پیامبران در یک زمان بودند، و شما محاسبات اشتباهی انجام دادی، از این جهت که اگه پدربزرگ و پدر و شخص هر کدوم ۷۰ سال عمر کنند، زمان اونا نمیشه سه تا عدد ۷۰ و این محاسبه اشتباه هست، البته در گذشته عمر بسیار کمتر از الان بوده به دلیل مشکلات تغذیه و حوادث
۰۸:۱۹ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
دوست گرامی، خیلی از پیامبران همزمان زندگی می کرده اند، لذا اینطور محاسبه نمیشه
۰۹:۱۵ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
شاید این تعداد پیغمبر مربوط انسانهای کرات دیگر هم بشه که قرآن کلی گفته و در آینده مشخص خواهد شد،
۲۲:۳۲ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
شاید آدم فضایی باشن!؟
۱۴:۳۲ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
اون وقت روی زمین چکار میکردن ؟ توی یک غار ؟
۲۲:۰۰ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
۲۱:۵۸ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
میدونم نفهمیدن لهجه صحبت کردنشون یانژادشون چطو بوده
۲۱:۴۳ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
از عمر حضرت آدم و حوا 24 هزار سال می گذرد از امام صادق سوال کردند آیا قبل از این انسان انسانهای دیگری هم بوده اند فرمودند بله قبل از آن چی بله گفتند اگر تا صبح بگی باز هم بله
پس عزیزان نه اولین خلقت بوده ایم و نه آخرین خواهیم بود
موهمات داروین هم چرندیاتی بیش نیست بی هیچ مدرکی
۲۱:۴۳ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
علی
۰۷:۳۷ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
هاوکینگ میگه متافیزیک وجود نداره، ما اسم نقض علم فیزیک رو گذاشتیم متافیزیک
۲۱:۲۰ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
جعلی قشنگ مشخصه مجسمه درست کرده.
۲۰:۳۶ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
تو روستای ما از آدمهای که یک چشم داشتن در پیشانیشون زیاد پیدا شدند چرا اونها رو نمیگید
۱۲:۱۱ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
روستای شما کجاست ؟
۲۱:۳۵ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
روستای شما توی یونانه؟ اونا یه همچین افسانه‌ای دارند
۲۰:۰۳ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
عجب فتوشاپ زیبایی
۱۸:۴۳ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
این جمجمه کودک انسان بوده حتی هنوز دندونای شیریش هم داخه جمجمه هست
جواد
۱۸:۰۳ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
احیانا این نظریه داروین نیست که خودش قبل از مرگش اونو رد کرد؟؟؟؟مطمئنی نظر خودته؟
۱۵:۵۸ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
بیشتر شبیه گونه ای از میمونه به نام «یوآکاری» که همین الان هم تو آمریکای جنوبی زندگی میکنن!
۱۵:۵۶ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
خب که چی.. لااقل میگفتی انسان نالدی چه مشخصاتی دارن..یا فرقش با االان چیه
۱۵:۵۵ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
ای بابا
۱۵:۵۴ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
شاهدی دیگر بر درست بودن نظریه تکاملی داروین. و داستان و افسانه بودن آدم و حوا و هزاران افسانه پیرامون آن
۲۱:۰۴ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
ما از نسل آدم‌و‌حوا هستیم ولی این به معنی این نیست که قبل از آدم‌و حوا انسانهایی زندگی نمیکرده‌اند .
نسلهایی قبل از آدم‌و حوا بوده‌اند که سالها زندگی کرده‌اند... ولی هوش و شناخت آدمهای نسل آدم و حوا را نداشته‌اند. خلقتشان و خصوصیاتشان با ما فرق داشته.
مسعود نیک
۲۱:۰۵ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
دوست عزیز خلقت آدم و حوا یک حقیقت است.نظریه هم که میگی قابل اثبات نیست.ضمنا چررا فصل بین انسان و میمون هیچ وقت پیدا نشد؟.
ما دو با دو نسل از انسان ها مواجه هستیم.نئاندرتال که ذی شعور نبودن و از بین رفتن.و هوموساپینس که ما از همین نسل هستیم.هر دو نسل مدتی کوتاه همزیستی داشتن
۲۱:۳۷ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
برو بابا کجا سیر می کنی
بله قبل از این آدم انسانهای دیگری هم زندگی می کردند به اسم نسناس این آدم امروزی نه اولین خلقت بوده و نه آخرین خلقت
۲۱:۴۴ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
اکبر
۲۳:۵۵ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
خیلی غرب پرست و بی دینی که گوی ملکم خان هم ربودی
۰۰:۲۵ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
آدم و حوا توسط قرآن و به زبان خداست اگر به خدا ایمان داری
United States of America
امیر
۰۹:۵۹ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
آدم و حوا بسیار علمی هست و هزاران کتاب برای اثبات آن وجود دارد ای ملحد
۲۱:۳۸ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
باشه حالا که اصرار می‌کنی شما و داروین از میمون تکامل پیدا کردید ولی باقی مردم از نسل آدم و حوا هستند
Netherlands (Kingdom of the)
۱۴:۰۰ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
به نظر من انسانها گونه ای از میمونها بودند و گونه های مختلفی داشتن ولی طی فرآیند تکامل انسان خردمند بوجود اومد و همه گونه های دیگه انسان که غیر خردمند بودند رو از بین برد
۱۴:۴۱ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
عجب اکتشافی کردید از کجا چنین تحلیلی بدست آمده لطفا منبع این تحقیقات را مشخص مفرمودید
۱۴:۵۰ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
پیشنهاد میکنم تفسیر قرآن را حتما بخوان
۱۴:۵۵ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
من هم همین فکر رو میکنم ولی این با خلقت آدم و حوا جور در نمیاد
۱۵:۴۶ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
نظریه تکامل شاید در مورد جانداران صدق کنه. ولی در مورد انسان قطعا صادق نیست ، بدلیل آیات آفرینش که در همه ادیان الهی اشاره شده .
ضمنا اینقدر این موجود کامل و با نظم آفریده شده ، که هیچ چیز بدون دلیل در وجودش قرار داده نشده و هیچ چیز اضافه و کم نداره.
Pakistan
۱۶:۲۳ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
اون وقت چرا میمون ها را از بین نبرد.
یه سوال دیگه چرا فقط میمون ها تحت تاثیر شرایط محیطی جهش ژنتیکی پیدا کردند و خردمند شدند . چرا گرگ و گراز و.... خردمند نشدند.اونا هم تحت تاثیر همون شرایط بودند
۱۶:۳۰ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
نسل جنابعالی شاید ولی من مطمئنم از نسل آدم و حوا هستم
یا حسین
۱۶:۵۸ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
نظرت به درد خودت می خوره
۱۸:۲۷ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
خواهشها حرفهای غربی های وحشی رو بلغور نکن.اگر نگاهی به قرآن بیندازی میفهمی،البته اگر مسلمان هستی.
منصور
۱۸:۴۱ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
من هم با نظر دوست موافقم
۱۹:۱۲ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
نظرت منطقی نیس
علی ولی
۲۰:۲۰ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
احیانا این نظر داروین نبود یا خودتون به این نظریه رسیدین؟
۲۰:۲۶ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
همه این نظریه ها چرت و پرت ی بیش نیست انسان اولین آدم و هوا بودن که خداوند اونها رو از گل آفرید و بهشون روح دمید
حسن
۲۰:۳۰ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
آخه وقتی خود دارویین یه احتمال می‌دونه تکامل را
بقیه هم ردش کردن
چرا باید در موردش این طور با اطمینان صحبت کرد
۲۱:۴۵ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
جلیل
۲۳:۴۱ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
اگه نظریه غیرعلمی داروین درست بود که باید در این دوران هم شاهد تکامل میمون‌ها و تبدیل‌شدن به انسان می بودیم . چرا این اتفاق نمی افته ؟ در صورت صحت نطریه داروین چرا این تبدیل و تکامل متوقف شده و الان شاهد این اتفاق نیستیم ؟ ؟ ؟
۱۱:۴۰ ۲۲ آبان ۱۴۰۰