امسال ۱۲ درمانگاه بسیج در کشور بهره‌برداری می‌شود

معاون توسعه و تجهیز موسسه خدمات درمانی بسیجیان کشور گفت:تا پایان امسال ۱۲ پروژه احداث درمانگاه بسیج در کشور بهره برداری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید جواد حسینی، معاون توسعه و تجهیز موسسه خدمات درمانی بسیجیان کشور در جلسه بررسی مسایل و مشکلات مربوط به احداث درمانگاه بسیج خلخال گفت: موسسه خدمات درمانی بسیج کشور از ابتدای تشکیل در سال ۱۳۷۵ و آغاز فعالیت‌های درمانی خود تابحال موفق به احداث و راه اندازی ۷۰ درمانگاه در مناطق مختلف ایران اسلامی شده است .

او افزود:هم اکنون ۱۲ پروژه درمانگاهی بسیج در حال احداث است که در مناسبت‌های نیمه دوم امسال از جمله تعدادی در ایام هفته بسیج و تعدادی نیز در ایام دهه مبارک فجر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند .

حسینی با اشاره به پراکندگی درمانگاه‌های بسیج در همه مناطق کشور اظهار کرد:این درمانگاه‌ها به تناسب نیاز مناطق و برخورداری مساوی مردم کشورمان از خدمات درمانی بسیج  و همچنین با توجه به بی رغبیتی بخش خصوصی برای راه‌اندازی مراکز درمانی در مناطق محروم و کم برخوردار از شهرستان پارس آباد مغان در شمالی‌ترین منطقه  تا جزیره هرمز در جنوب ایران و نیز از دهلران در غرب کشور تا شهرستان تایباد در منطقه محروم شرق گسترش یافته است‌.

معاون توسعه و تجهیز موسسه خدمات درمانی بسیجیان کشور گفت:هدف این موسسه گسترش خدمات درمانی بسیج در سطح همه شهرستان های کم برخوردار کشور در کنار توسعه و تجهیز درمانگاه‌های ایجاد شده قبلی از جمله راه‌اندازی تجهیزات ام ار ای در درمانگاه بسیجیان شهرستان پارس آباد در استان اردبیل است .

حسینی با بیان اینکه با راه اندازی درمانگاه های بسیج در مناطق و شهرستان‌های محروم کشور هزینه های مربوط به مراجعه مردم به مراکز استان و کلان شهرها برای برخورداری از خدمات پزشکی حذف می شود اظهار کرد:درمانگاه های بسیج خدمات پزشکی و درمانی شامل خدمات عمومی و تخصصی پزشکی ،دندانپزشکی ،ازمایشگاه ،رادیولوژی ،فیزیوتراپی ،سی تی اسکن و ام ارای است که علاوه بر بسیجیان به همه اقشار وگروه های مختلف مردم جامعه تعلق می گیرد .

او ادامه داد:با وجود آمادگی این موسسه برای احداث و راه‌اندازی درمانگاه تخصصی بسیج در شهرخلخال و در حالی که اقدامات اولیه برای این کار در سال ۱۳۹۴ از سوی این موسسه صورت گرفته ولی بدلیل تامین نشدن زمین مورد نیاز این کار تا امروز عملیاتی نشده است .

حسینی گفت:در حالیکه اقدام برای راه اندازی درمانگاه بسیج در شهرستان پارس آباد مغان ۲ سال پس از خلخال در سال ۹۶ انجام شده ولی همکاری مسوولان این شهرستان در امر تامین زمین مورد نیاز موجب پیشرفت کار و راه‌اندازی این درمانگاه و ارایه خدمات پزشکی و درمانی به مردم شمال استان اردبیل شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.