مشکلات اقتصادی اهالی رسانه را مجبور به انجام کارهای شاقه کرد +ویدیو

مشکلات اقتصادی اهالی رسانه بویژه خبرنگاران افغانستانی را مجبور به انجام کارهای شاقه کرده است. علاوه براین در انتظار وعده‌های ذبیح‌الله مجاهد مبنی بر ایجاد کمیته ای برای حل مشکلات رسانه هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، خشت مالی، کار شاقه ای که حتی رویایش راهم ندیده بود، ذبیح الله وفا یکی از ده ها خبرنگاری است که 4 سال صدای مردم بوده اما اکنون نه کار رسانه ای برای انجام دادن دارد و نه پولی برای خرج کردن.

علاوه بر ذبیح الله، فعالان رسانه ای دیگری هم هستند که شغل شان کارهای شاقه شده؛ همچون عبدالرازق صدیقی!

اخیر کار رسانه داری و خبرنگاری کارگری شد، آغاز شغل جدیدم، شاگردی زیر دست معمار!

قصه بیکاری خبرنگاران، تنها به ذبیح الله و عبدالرازق ختم نمی شود. در ولایت غور نیز، گل احمد الماس که سال ها اطلاع رسانی کرده اما اکنون کارش جمع آوری هیزم از دل بیایان های غور است.

۳ ماه پیش، اوضاع طور دیگری بود، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان به روزنامه نگاران وعده داده بود که به کارشان ادامه دهند و دراین راستا برای حل مشکلات رسانه ها، کمیته ای را ایجاد کرده است.

اما این، همه ی ماجرا نیست؛ کمبود منابع مالی، شرایط پیش آمده ی اقتصادی که دامن گیر مردم شده بود اکنون خبرنگاران را نیز به سمت کارهای شاقه و کارگری کشانده. حالا باید منتظر ماند و دید در روزهای پیش رو آیا خبرنگاران، خبر می نگارند یا خود خبرساز می شوند. 

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۹:۰۹ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
هر که را بهر کاری آفریده اند در این جهان فانی .
آخرین اخبار