دانش آموزان بوشهری در انتخابات شورای دانش آموزی شرکت کردند

انتخابات شورا‌های دانش آموزی در هزار و ۶۵۰ مدرسه استان بوشهر به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر امروز در مراسم نمادین انتخابات شورا‌های دانش آموزی در مدرسه شهید بشکوه بوشهر، بیان کرد: بیست و چهارمین دوره انتخابات شورا‌های دانش آموزی امروز مانند دیگر نقاط کشور در هزار و ۶۵۰ مدرسه استان به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

علیمراد کرمی افزود: ۱۸۶ هزار دانش آموزان پایه سوم ابتدایی تا پایان دوره متوسطه دوم شامل ۹۴هزار دانش آموز پسر و ۹۲ هزاردانش آموز دختر واجد شرایط رای دادن و نامزدی در این دوره از انتخابات بودند.

او ادامه داد: ۲۱ هزار دانش‌آموز دختر و ۱۸ هزار دانش‌آموز پسر در همه دوره‌های تحصیلی داوطلب عضویت در انتخابات شورا‌های دانش‌آموزی  استان بوشهر بودند که ۱۱ هزار و ۲۳۰ نفر از آن‌ها به عنوان اعضای اصلی و علی البدل شورا‌ها انتخاب می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: با توجه به جمعیت مدارس، تعداد اعضای شورا‌های دانش‌آموزی ۵ تا ۱۱ نفر عضو اصلی و ۲ نفر عضو علی البدل است.


بیشتر بخوانید


کرمی هدف از انتخابات شورای دانش آموزی را مشارکت دانش آموزان در فعالیت‌های تربیتی و آموزشی مدرسه عنوان کرد و گفت: استفاده از نظر دانش آموزان در مدیریت مدرسه، تمرین زندگی در فضای حقوقی و آمادگی دانش آموزان برای پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین اهداف برگزاری انتخابات دانش آموزی است.

کرمی گفت: دانش آموزی که در انتخابات شورا‌های دانش آموزی شرکت می‌کند با پذیرش مسئولیت‌هایی در مدرسه، خود را برای پذیرش مسئولیت‌های بزرگ اجتماعی در آینده آماده می‌کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.