مردم مهاباد هرگونه تلفات غیر عادی پرندگان را گزارش دهند

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد با توجه به پایش‌ روزانه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان گفت: مردم این شهرستان موارد مشکوک به این بیماری را گزارش دهند.

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: با توجه به حساسیت موضوع پایش این بیماری در طیور بومی و صنعتی و پرندگان حیات وحش رصد و پایش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان در حال انجام بوده و شبکه دامپزشکی با دریافت هر گونه گزارش تلفات غیرعادی نسبت به انجام بازدید و در صورت لزوم نمونه برداری اقدام می‌کند.

آغاز با بیان اینکه برای پیشگیری از انتشار عامل بیماری شبکه دامپزشکی آموزش و اطلاع رسانی به ویژه در گروه‌های هدف را در دستور کار خود قرار داده، افزود: شهروندان و به ویژه روستاییان باید پرندگان خود را در جایگاه‌های محصور نگهداری کنند و از تماس مستقیم با پرندگان زنده خودداری کنند.

وی اذعان کرد: خطر همیشه از کنار ما عبور نمی‌کند گاه با مشکلاتی مواجه می‌شویم علی الخصوص در سال‌های اخیر با شیوع ویروس کرونا لزوم پیشگیری آنفلوآنزای پرندگان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد اضافه کرد: هر ساله با توجه به اینکه پرندگان مهاجر و وحشی در تالاب بین المللی کانی برازان در این شهرستان زمستان گذارنی می‌کنند از شهروندان خواست تا هر گونه تلفات غیرعادی در طیور و پرندگان را در اسرع وقت به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.