پرونده مرگ مغزی نخبه اهوازی خارج از نوبت رسیدگی می شود/ اعضای بدن اهدا شد

پرونده مرگ مغزی نخبه اهوازی بر اثر عمل زیبایی خارج از نوبت رسیدگی قضایی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: با دستوری که به دادستان داده شده است موضوع رسیدگی به پرونده مرگ مغزی نخبه اهوازی بر اثر عمل زیبایی خارج از نوبت انجام می شود.

حجت الاسلام صادق مرادی افزود: همچنین دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز با حکم قضایی که دریافت کرد اقدام به پلمب این مرکز غیرمجاز کرده است .

وی ادامه داد: با توجه به مراجعات، فعالیت این گونه مراکز نیز گسترش یافته است و دستگاه قضایی استان تمامی فعالیت‌های مراکز غیر مجاز عمل جراحی زیبایی را مورد رصد دارد.


بیشتر بخوانید 

رئیس کل دادگستری خوزستان تاکید کرد: پزشکان باید در این مراکز حضور داشته باشند و در صورت حضور نداشتن تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام مرادی ضمن تاکید بر رعایت مقررات از سوی موسسات و مراکز جراحی زیبایی بیان کرد: سازمان نظام پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات حکومتی نیز فعالیت تمامی این مراکز را مورد رصد قرار می دهند و در صورت تخلفات صنفی با آنها برخورد و پلمب می کنند.

مرگ دختر نخبه اهوازی/ اعضای بدن اهدا شد

عرفان مردانی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی نوشت: صبح امروز پنج شنبه ۲۰ آبان در بیمارستان گلستان اهواز اعضای بدن نوجوان ۱۹ ساله رتبه ۷۰ کنکور که در پی انجام عمل زیبایی دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده اش به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی افزود: این دختر ۱۹ ساله چند روز پیش با مراجعه به یک کلینیک زیبایی تحت عمل توسط افراد غیرمتخصص قرار گرفت و به علت دریافت دز بالای دارو دچار ایست قلبی تنفسی شد و بعد از چند روز بستری در بیمارستان، با تائید مرگ مغزی امروز با رضایت خانواده، دو کلیه و یک کبدشان به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: قصور پزشکی ، مرگ مغزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۲:۴۲ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
روحش شاد
خدابیامرزه...
خدا به خانواده اش صبر بده.
آخرین اخبار