سازمان ملل متحد:

جنگ افغانستان آوارگان داخلی را به ۸۴ میلیون نفر رساند

سازمان ملل متحد اعلام کرد که تعداد کسانی که در سراسر جهان مجبور به ترک خانه های خود شده اند در نیمه اول سال جاری به بیش از ۸۴ میلیون نفر رسیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان ملل متحد اعلام کرد که تعداد کسانی که مجبور به ترک خانه های خود در سراسر جهان شده اند در نیمه اول سال جاری به بیش از ۸۴ میلیون نفر افزایش یافته است.

فیلیپو گراندی، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، در بیانیه ای اعلام کرد: با توجه به این افزایش، تعداد آوارگان، که بیشتر آنها در داخل کشورشان هستند، از ۸۲.۴ میلیون نفر در پایان سال ۲۰۲۰ به بیش از ۸۴ میلیون نفر افزایش یافته است که بیشتر به وسیله درگیری ها در آفریقا شدت گرفته است.

گراندی افزود: جامعه بین‌المللی در جلوگیری از خشونت، آزار و اذیت و نقض حقوق بشرشکست خورده است زیرا اخراج مردم از خانه‌هایشان ادامه دارد. علاوه بر این، تأثیرات تغییرات آب‌وهوایی آسیب‌پذیری‌ها را در بسیاری از مناطق میزبان آوارگان اجباری تشدید می‌کند.

وی افزود: حدود ۱.۱ میلیون نفر در نیمه اول سال به مناطق یا کشورهای مبدأ خود بازگشتند.

گراندی تصریح کرد: بیش از ۴.۳ میلیون مورد آوارگی داخلی جدید بین ژانویه تا ژوئن گذشته در ۳۳ کشوری که کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل بر وضعیت آوارگان در آنها نظارت دارد، ثبت شده است.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در پایان اعلام کرد که این افزایش شدید نسبت به سال قبل زیاد است و تشدید خشونت تعداد زیادی از مردم را در کنگو، اتیوپی، افغانستان، موزامبیک، میانمار، سودان جنوبی و کشورهای منطقه ساحل در غرب آفریقا آواره کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.