رئیس اتحادیه خواربار فروشان استان همدان:

۳ هزار واحد خواربار فروشی در استان همدان فعال است/خواربارفروشی‌های خرد اسیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای

رئیس اتحادیه خواربار فروشان استان همدان گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای این روز‌ها دکان کسب و کار‌های کوچک را در بسیاری مناطق تخته کرده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مجید توقیری رئیس اتحادیه خواربار فروشان استان همدان گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای که این روز‌ها بر سلسله حلقه هاشان مدام افزوده می‌شود دکان کسب و کار‌های کوچک در بسیاری نقاط را تخته کرده اند.

او با اشاره به لطمه‌ای که فروشگاه‌های زنجیره‌ای به مغازه‌های خواروبار فروشی و خرد زده اند، گفت:فروشگاه‌های زنجیره‌ای در عرضه کالا‌های خود از کالا‌های دولتی، چون برنج، روغن، شکر ارزان قیمت استفاده می کنند و نیز به دلیل داشتن سرمایه بالا اجناس خود را از کارخانه‌های تولید کننده بدون واسطه و مستقیم و زیر قیمت تهیه و خریداری می‌کنند و دارای تبلیغات وسیع در فروش خود هستند که این امر موجب شده این فروشگاه‌ها دارای اوضاع خوبی باشند و اقبال مردم به خرید در این فروشگاه‌ها بیشتر شود و این امر موجب ضربه و لطمه به خواروبار فروش‌ها و خرده فروشان و کاهش فروش آنان است.

رئیس اتحادیه خواربار فروشان استان همدان افزود:به دلیل کسادی بازار و فروش کم، افزایش بیمه، افزایش دستمزد کارگر و افزایش اجاره بهاء مغازه هفت درصد از خواروبار فروشان استان واحد خواروبار فروشی خود را تعطیل و جمع کرده‌اند.

توقیری ادامه داد: استان همدان دارای سه هزار واحد خواروبار فروشی است که از این تعداد واحد‌های خواروبار فروشی، تعداد ۲۳۰۰واحد دارای پروانه کسب هستند.

او با بیان اینکه شیوع کرونا آسیب زیادی به خواروبار فروشی‌های استان همدان زد، افزود: در کل کشور قدرت خرید مردم کاهش یافته و سفره‌های مردم کوچک شده که به تبع استان همدان نیز وضعیت به همین نحو بوده و این امر موجب کاهش فروش خواروبارفروشی‌های استان شده است.

رئیس اتحادیه خواروبار فروشان استان همدان همچنین تصریح کرد: اگرچه از زمان شیوع کرونا تعطیلی و محدودیت‌های کرونایی شامل حال خواربارفروشی‌ها نبوده، اما خواه ناخواه تعطیلی بسیاری از میهمانی‌ها و جشن‌ها و مراسم‌ها از نقش موثری در کسادی بازار این صنف برخوردار بوده است.

توقیری با بیان اینکه به صورت مستقیم و غیر مستقیم خواروبارفروشی‌های استان همدان برای بیش از ۱۰هزار نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند یادآور شد: فعالیت واحد‌های خواروبار فروشی به داشتن کارت واکسن منوط شده که در همین رابطه واحد‌های خواروبارفروشی استان همکاری خوبی در اقدام به واکسیناسیون و نیز توجه به تداوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی داشته‌اند که قابل تقدیر است.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.