طوفان، عقرب‌های سیاه در مصر را بیدار کرد/ ۳ کشته و ۴۲۵ مورد گزیدگی در جنوب مصر+ فیلم

بعد از وقوع طوفان شدید در مصر هزاران عقرب سیاه از لانه‌های خود خارج شده به خانه‌های مردم هجوم بردند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الحره، بر اثر طوفان و باران شدید روز گذشته در جنوب مصر عقرب‌های سیاه از لانه‌های خود بیرون آمدند و به خانه‌های مردم هجوم بردند. همچنین براثر این اتفاق شمار قربانیان عقرب گزیدگی در شهر اسوان در جنوب مصر به ۳ کشته و ۴۲۵ زخمی افزایش یافت.

سایت «مصراوی» به نقل از دکتر ایهاب حنفی، معاون وزیر بهداشت در اسوان، گفت: «آمادگی حداکثری در بیمارستان‌های استان افزایش یافته و به دلیل شرایط اضطراری پزشکان از مرخصی‌ فراخوانده شده‌اند.

حنفی افزود: «موجود بودن پادزهر عقرب در تمام بیمارستان‌ها و واحد‌های روستایی تأیید شد و مقادیر اضافی به واحد‌های بهداشتی در بقیه مناطق ارسال شده است».

به گزارش پایگاه اینترنتی «المصری الیوم»، دیروز استان اسوان شاهد بارش شدید باران بود که حدود دو ساعت به طول انجامید و با رعد و برق  همراه بود، همچنین برف بر شهر کوم امبو و روستا‌های آن بارید. این وب سایت به نقل از اتاق عملیات فرمانداری اسوان اعلام کرد گزارش‌هایی مبنی بر ریزش ۷ خانه به دلیل بارندگی، قطعی برق در اکثر محلات و روستا‌های استان اسوان، شکستن برخی از دکل‌های برق فشار قوی و جاری شدن سیل در اکثر خیابان‌ها و فرو افتادن درختان دریافت کرده است.

به تازگی نیز کنفرانس تغییرات اقلیمی در گلاسکو، اسکاتلند برگزار شد که بر اساس سخنان رئیس این کنفرانس این اجلاس آخرین و بهترین فرصت کشورهای جهان برای دستیابی به اهداف مقابله با گرمایش جهانی و کاهش اثرات مخرب آن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هادی فتاحی
۰۸:۴۹ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
چه عقرب های بزرگی داشت واقعا خطر ناک بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۷ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
شدت طوفان همیشه مال حاشیه شهرهاست والا تو شهرا ساختمونا جلوی باد رو میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۰۱ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
من تو سربازی سه سال پیش تو نمازخونه عقرب نیشم زد.ضعیفه بدنم.نه که مردنی باشما.نه.ولی نسبتا ضعیفم.خیلی چیز بدیه.رون پام رو گزید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
پ کو عقرب ?
United States of America
هت
۲۲:۰۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
سربازی زیاد زیر کیفم پیدا میکردم خداروشکر اصلا حشره فرزی نیست از سطوح سیقلی هم نمی تونه بالا بره ولی جاهای ناجوری قایم میشه خصوصا پارچه رو خیلی دوست داره (طرف روی سکو نشسته بود رفت توی لباسش نیشش زد یا شلوارش رو زمین ول کرده بود اومد پاش کنه نیشش زد یا تی نخی بلند کرد افتاد روی پاش نیشش نزد ولی به شدت ترسید و.....) توی پوتین زیر کمدها و خصوصا دمپایی های برعکس شده(طرف اومد دمپایی برگردونه پاش کنه که عقرب انگشت پاشو نیش زد) میره اگه ساختمون به ارتفاع 5 سانت دور تا دورش نسبت به زمین سنگ باشه مشکل عقرب و رتیل و خیلی از حشرات دیگه حله ؛عقرب و هزارپا هرچند ظاهرا خیلی باهمدیگه تفاوت دارن ولی رفتار و جنس بدن و مقاومت شون نسبت به سم کاملا مثل همه ( اگه جایی هزارپا دیدید بدونید عقرب هم میتونه اونجا بره و سمی که روی هزارپا اثر کنه روی عقرب هم اثر می کنه) ؛ گازوئیل هم هیچ تاثیری نداره تنها چیز موثر گوگرد بود که برای خود آدم مضره ، نشد که ترکیب آب با پودر ماشین لباس شویی روشون ولی فکرکنم بتونه بکششون...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
واویلا
چقدر ترسناک و هولناک
Iran (Islamic Republic of)
عقرب ندیده
۱۹:۰۸ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
عقرباش کو؟
آخرین اخبار