سه هزار و ۹۰۰ نوآموز پیش‌دبستانی در کرمانشاه سنجش سلامت شدند

به گفته رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه، سه هزار و ۹۰۰ نوآموز پیش‌دبستانی در استان سنجش سلامت شده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،علی محمدبیگی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال سهمیه در نظر گرفته شده برای شرکت نوآموزان پیش دبستانی در طرح سنجش سلامت در استان کرمانشاه ۱۵ هزار و ۷۰۸ نوآموز بود، گفت: تاکنون کار نوبت گیری چهار هزارو ۲۰۰ نوآموز پیش دبستانی در مدارس استان انجام شده و سه هزار و ۹۰۰ نوآموز نیز در طرح سنجش سلامت شرکت کرده‌اند.

او با اشاره فعال بودن پایگاه‌های سنجش سلامت استان تا ۱۵ آذر، افزود: هم اکنون همه ۲۳ پایگاه در نظر گرفته شده برای سنجش سلامت نوآموزان کلاس اولی برای انجام کار سنجش سلامت پیش دبستانی‌ها در استان فعال هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه با بیان اینکه والدین نوآموزان پیش دبستانی باید برای ثبت نام اولیه و معرفی و ارجاع به پایگاه‌های سنجش سلامت به مدارس مراجعه کنند، از خانواده‌هایی که نوآموز پیش دبستانی دارند درخواست کرد برای ثبت نام و شرکت در طرح سنجش سلامت در مهلت تعیین شده اقدام کنند.

محمدبیگی تاکید کرد: نوآموزانی که در دوره پیش دبستانی در طرح سنجش سلامت شرکت می‌کنند، درصورتی که اختلال یا مسئله‌ای داشته باشند، می‌توان از یک سال فرصت مداخله قبل از کلاس اول برای رفع مشکلات احتمالی آن‌ها استفاده کرد.

او یادآور شد: آن دسته از نوآموزانی که در سن پیش دبستانی سنجش می‌شوند، برای سال آینده که به دبستان می‌روند دیگر نیازی به سنجش مجدد ندارند و اطلاعات سنجش آن‌ها در سامانه ثبت می‌شود.

محمد بیگی بیان داشت: سنجش سلامت شامل ارزیابی‌های بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی حرکتی، اندازه گیری توده بدنی، قد، وزن، دهان و دندان، بیماری‌های پوست و مو و بیماری نیازمند مراقبت‌های ویژه است. همچنین بررسی وضعیت واکسیناسیون توسط مراقب سلامت صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.