هشدار دولت استرالیا به احتمال وقوع آتش سوزی غیر قابل کنترل در غرب این کشور

خدمات اضطراری استرالیا درباره احتمال وقوع آتش‌سوزی غیرقابل کنترل در غرب این کشور که خانه‌ها و جان افراد را تهدید می‌کند، هشدار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عرب نیوز، سرویس‌های اضطراری ایالت استرالیای غربی (بزرگترین ایالت استرالیا از لحاظ مساحت) امروز یکشنبه درباره احتمال وقوع آتش‌سوزی غیرقابل کنترل در شرق شهر پرت، مرکز این ایالت که خانه‌ها و جان افراد را تهدید می‌کند، هشدار دادند.

اورژانس استرالیای غربی به ساکنان داخل و اطراف منطقه موکین در شایر نورتام در ۷۱ کیلومتری (۴۴ مایلی) شرق پرث خطاب به مردم اعلام کرد: «اگر مسیر روشن است و قابلیت دید دارید اکنون به مکان امن‌تری بروید. منتظر نمانید .فرار در آخرین لحظه مرگبار است.»

آتش‌سوزی‌های بوته‌ای بخشی جدانشدنی از محیط زیست استرالیا هستند، با دمای بالا، شرایط خشک و طبیعت قابل احتراق، بسیاری از گیاهان بومی در این کشور در وقوع آتش‌سوزی نقش دارند.

بر اساس داده‌های دولتی، در تابستان ۲۰۱۹-۲۰۲۰، این کشور در فصل بی‌سابقه‌ای متحمل آتش سوزی شد که بیش از ۱۷ میلیون هکتار (۶۵۶۳۰ مایل مربع) یا تقریبا نیمی از مساحت این کشور  را سوزاند و ۳۳ نفر از جمله ۹ آتش نشان جان باختند.

همچنین ایالت‌های شرقی استرالیا در آخر این هفته تحت تاثیر باران‌های سیل آسا قرار گرفته اند و سرویس‌های اورژانس امروز یکشنبه اعلام کردند که هشدار‌های سیل در بخش‌هایی از نیو ساوت ولز و ویکتوریا همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار