پرهیز از تجمع و دورهمی در شب نشینی‌های پاییزی

مدیر سلامت و محیط کار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت:از تجمع و دورهمی در شب‌های سرد پاییزی به شدت خودداری کنند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علیرضا نوروزیان مدیر سلامت و محیط کار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ویروس کرونا همچنان در کمین نشسته است و بیشتر اوقات در جمع‌های خانوادگی که دستورالعمل های بهداشتی کمتر رعایت می‌شود اعضای خانواده را غافلگیر می‌کند.

نوروزیان افزود: رعایت دستورالعمل های بهداشتی از جمله ماسک زدن را باید تا پایان اپیدمی کرونا جدی بگیریم تا شاهد کاهش آمار مرگ و میر‌های کرونایی باشیم.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: در صورت عادی انگاری شرایط و کمرنگ شدن رعایت دستورالعمل ها ممکن است دچار پیک جدید شویم که کنترل آن سخت‌تر می‌شود.

مدیر سلامت و محیط کار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا باید از دورهمی و تجمعات پرهیز کنیم و در خانه ماندن را در اولویت قرار دهیم و فقط مواقع ضروری از خانه خارج شویم و هم چنین استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل ها بهداشتی را فراموش نکنیم.

او اضافه کرد: برخی از بیماران کرونایی در محیط‌های بسته و مسقف به راحتی به ویروس کرونا آلوده شده اند که با ایجاد تهویه مناسب بخش زیادی از این انتقال، قابل پیشگیری است.

مدیر سلامت و محیط کار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به این که ویروس‌ها همراه با قطرات ریز تنفسی با بازدم افراد مبتلا به ویروس در هوا منتشر می‌شود، اظهار کرد: هنگام سرفه، عطسه و صحبت کردن این انتشار افزایش دارد و ناگفته نماند در فضای بسته تراکم ویروس بالا رفته و احتمال ابتلای افراد از فرد مبتلا به کرونا نیز به شدت بالا می‌رود.

او گفت: راه حل موثر برای پیشگیری از ابتلا به کرونا این است که درصورت امکان پنجره‌ها و در‌ها باز باشند تا گردش هوا یا تهویه با جا به جایی هوای داخل و بیرون صورت گیرد که در چنین شرایطی احتمال ابتلا به ویروس‌ها کمتر می‌شود.

نوروزیان با اشاره به این که تاکنون چندین پیک کرونایی داشته‌ایم، گفت: با واکسینه‌کردن بخش قابل توجهی از جامعه، می‌توان کنترل بیماری و حتی می‌توان برای حذف محدودیت‌ها امیدوار‌تر شد.

مدیر سلامت و محیط کار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد: برای پیشگیری از ابتلا به کرونا عقل و منطق حکم می‌کند همگی راهکار ساده و کم‌خطر استفاده از واکسن را در پیشگیری از مرگ و میر‌های کرونایی انتخاب کنند و توجهی به برخی از شایعات در مورد بی اثر بودن واکسن کرونا نداشته باشند.

انتهای پیام/د

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.