لزوم صرفه جویی واحد های صنعتی بزرگ کردستان در مصرف انرژی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با بیان اینکه واحد های صنعتی و تولیدی در مصرف انرژی باید صرفه جویی کنند گفت: واحد‌های مصرف کننده عمده گاز در استان باید تمهیدات لازم را برای ذخیره‌سازی سوخت مورد نیاز در دستور کار داشته باشند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان روز یکشنبه در جلسه تبادل نظر و ارائه راهکار‌های عملی برای کاهش مصرف برق و گاز در فصل سرما اظهار داشت: علاوه بر رسانه‌ها دستگاه‌های خدمات رسان و از جمله شرکت‌های گاز، برق و توزیع و پخش فرآورد‌های نفتی باید مردم را مطلع و در جهت کاهش مصرف اطلاع رسانی کنند.

او با اشاره به اینکه بیشترین مصرف گاز کردستان در بخش خانگی است، افزود: فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به مردم برای مصرف صحیح و اصولی ضرورت دارد و صدا وسیما و رسانه‌های دیگر در این راستا نقش مهمی دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان ادامه داد: با توجه به آغاز فصل سرما صرفه جویی در مصرف گاز از اولویت برخوردار است، چرا که با کمبود گاز نیروگاه‌های تولید برق نیز با مشکل مواجه می‌شوند.

جعفری با اشاره به اینکه در استان چهار واحد صنعتی عمده مصرف کننده گاز وجود دارد، یادآور شد: باید این واحد‌ها و دیگر بنگاه‌های تولیدی تمهیدات لازم را برای ذخیره سازی سوخت موردنیاز در دستور کار داشته باشند تا تولید همچنان تداوم داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان اظهار داشت: ادارات و سازمان‌های دولتی هم باید ژنراتور‌های موجود خود را سرویس و آماده نگه دارند تا در صورت لزوم بتوان آن‌ها را برای تامین برق وارد مدار کرد.

جعفری با بیان اینکه همه مردم، ادارات، نهاد‌ها و سازمان‌ها باید همکاری لازم را در کاهش و مصرف بهینە سوخت برای گذر از فصل سرما داشته باشند، افزود: دستگاه‌های خدمات رسان آمادە هر نوع همکاری برای سرویس سیستم‌های گرمایشی و موتورخانە‌ها هستند.

فعله گری مدیرعامل شرکت گاز کردستان هم با بیان اینکه هم اکنون ۷۲۷ واحد صنعتی در استان وجود دارد که تنها ۴۲۴ واحد از آن‌ها امکان استفاده از سوخت دوم جایگزین را دارند گفت: باتوجه به آغاز فصل سرما و احتمال کمبود گاز در زمستان باید برای این معضل چاره اندیشی شود.

گیتی منش مدیر عامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی استان هم در این جلسه با اشاره به اینکه در استان ۴ واحد بزرگ صنعتی وجود دارد که تاکنون برای ۲ واحد از آن‌ها سوخت جایگزین فراهم شده است گفت: برای خانوار‌هایی که از نفت سفید استفاده می‌کنند سهمیه ۲ هزار لیتری نفت سفید در نظر گرفته شده است.

لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان هم اظهار کرد: ۸۰ درصد ظرفیت تولید برق کشور از نیروگاه‌های گازی است که اگر مردم، ادارات و صنایع در مصرف بهینه گاز رعایت نکنند به احتمال زیاد با کمبود برق در زمستان مواجه می‌شویم.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: انرژی ، گاز ، سوخت ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.