کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه به فرهنگ عمومی در راسک تبدیل شود

فرماندار شهرستان راسک گفت: کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه به فرهنگ عمومی در راسک تبدیل شود تا شاهد توسعه در بخش‌های مختلف به ویژه علمی و نیروی انسانی فرهیخته باشیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سلیم کدخدا  فرماندار شهرستان راسک در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و نهضت مطالعه مفید شهرستان راسک اظهار داشت: کتاب ارزشمند ترین، بهترین و مفیدترین تجربه علمی ادراکی و شناختی انسان از بدایت تاکنون محسوب می‌شود، کتاب تنها میراث پربار و تاثیرگذارترین شخصیت‌های نسل‌های گوناگون در طول تاریخ و زمان است.

وی با بیان اینکه کتاب معجزه برتر و جاری ادیان آسمانی و پیامبران اولوالعزم است، خاطرنشان کرد: چکیده و عصاره حکمت‌ها و منویات الهی خطاب به بندگانش در قالب کتاب و نوشته به رشته تحریر درآمده و به پیروان در ادوار مختلف انتقال یافته است.

وی خاطر نشان کرد: کتاب مانند تیشه، یخ‌های زاید درون را تراش و صیقل می‌دهد و گنجینه فضایل و سجایای انسانی را استخراج می‌کند.

وی با اشاره به اینکه باید از فعالان نمونه و برتر حوزه کتابداری، کتابخوانی وکتاب یاری در مناسبت‌های مختلف تجلیل شود، خاطرنشان کرد: از اصحاب قلم و نویسندگان برجسته و شاخص شهرستان تقدیر شود تا آنان به ارزش بالای کار خود بیشتر پی ببرند.

فرماندار راسک ادامه داد: پایگاه‌ها و ایستگاه‌های موقت مطالعه با هدف توجه افکار به مقوله کتابخوانی در طول هفته در مدارس و مساجد برگزیده ایجاد و برپا شود و همچنین بازدید روند مطالعه جمعی مسوولان به شمول اعضای شورا‌های اداری و تامین و جامعه روحانیت از یک کتابخانه برنامه‌ریزی شود.

وی بر برگزاری جشنواره قصه خوانی ترجیحاً خواندن داستان‌های قرانی با ترجمان روان فارسی در برخی محیط‌های آموزشی و فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان، اجرای ویژه برنامه جشن کتاب و کتابخوانی، پیش بینی برنامه‌های فرهنگی ومفرح با مضمون فوایدمطالعه، برپایی نمایشگاه کتاب و اهدای کتب برای ترویج و اهمیت بیشتر کتاب و کتابخوانی تاکید کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار