توافق اتحادیه اروپا با تحریم‌های جدید علیه بلاروس

در پی بحران مرزی، اتحادیه اروپا با وضع تحریم‌های جدید علیه بلاروس موافقت کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از به نقل از گاردین، اتحادیه اروپا با وضع تحریم‌های جدید علیه بلاروس در پی بحران مرزی به وجود آمده در مرز لهستان و بلاروس موافقت کرد.

بر اساس اعلام گاردین، تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا هر فردی را که در تسهیل انتقال افراد به مرز‌های بلاروس با لهستان - نقش داشته است، هدف قرار می‌دهد. این در حالی است که در مرز بلاروس با لهستان، هزاران نفر در اردوگاه‌های موقت و در هوای بسیار سرد گیر افتاده اند.

اتحادیه اروپا مدعی است دولت الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس با اجازه دادن به افرادی از خاورمیانه که ناامید از رسیدن به اتحادیه اروپا هستند، برای پرواز به مینسک (پایتخت بلاروس) و از آنجا رهسپار شدن به مرز لهستان، حمله‌ای دو جانبه را علیه این اتحادیه رقم زده است.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است این تصمیم که ازسوی ۲۷ وزیر خارجه اتحادیه اروپا اتخاذ شد، نمایانگر عزم این اتحادیه برای ایستادن در برابر استفاده ابزاری از مهاجران برای اهداف سیاسی است.

به نوشته گاردین، انتظار می‌رود فهرستی از افراد و نهاد‌ها دارایی هایشان بلوکه شده و نیز شامل ممنوعیت سفری طبق این تحریم‌ها قرار گیرند. این تحریم‌ها که قرار است در هفته‌های آتی نهایی شود، بر اساس اعلام جوزپ بورل شامل افراد، ایرلاین ها، آژانس‌های مسافرتی و هرفردی می‌شود که در تشویق مهاجران نقش داشته است.

گفتنی است الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس امروز (دوشنبه) درباره اوضاع مهاجران در مرز این کشور با لهستان گفته بود: مینسک در تلاش برای ترغیب مهاجران برای بازگشت به کشورهایشان است و چنانچه مهاجران نظر خود را درباره ورود به اتحادیه اروپا تغییر دهند، بلاروس آماده انجام این کار است.

لوکاشنکو تاکید کرده بود: بلاروس خواستار درگیری در مرز خود نیست و مینسک هر تحریم جدیدی را تلافی خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار