اجرای طرح شمسا در استان یزد

مدیر پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی استان یزد گفت: شمسا به همت هسته بومی دانشجویان نخبه تحصیلات تکمیلی استان شکل گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، دشتی مدیر پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی استان یزد گفت:  شمسا به همت هسته بومی دانشجویان نخبه تحصیلات تکمیلی استان شکل گرفته است  و با استفاده از روش تحقیق علمی به احصاء مسائل مهم استان و ارائه راه کار‌هایی برای آن‌ها می‌پردازد.

او افزود: این طرح اهدافی مانند یافتن ریشه مشکلات و گذر از مشکلات سطحی و تمرکز بر مسائل ریشه ای، نگاه جامع با توجه به چند وجهی بودن همچنین به هم پیوستگی مسائل، نگاه شبکه‌ای به آن‌ها دارد.

 دشتی اظهار داشت: این طرح ویژگی‌هایی از جمله هدفمند سازی پروژه‌های دانشگاهی، احصاء شبکه مسائل و اولویت بندی آن‌ها برای تسهیل در تصمیم گیری‌های استانی، استخراج نگاشت نهادی مسائل به معنای تعیین رابطه بین هر مسئله و آن نهاد، شکل دهی اندیشکده‌های بومی و نشان دادن راه به هسته‌ها و گروه‌های جهادی را دارا است.

 

دشتی گفت: طرح شمسا از نظر اجرایی شامل سه فاز است که در فاز مطالعاتی مطالعه اسناد بالا دستی و احصاء موارد مهم آن در دستور کار قرار گرفته است.

او گفت: در فاز عملیاتی اقداماتی مانند تحقیقات میدانی، مصاحبه با مسئولان و بازدید‌ها که در فاز نهایی جمع بندی موارد قبلی و تکمیل جامع اطلاعات برای ارائه و بهره برداری صورت گرفته است.

دشتی بیان کرد: در حال حاضر در مراحل پایانی فاز مطالعاتی طرح شمسا، مسائل مهم استان یزد از جمله مسائل تولید، کشاورزی، آب، صنایع و اداره‌های مهم احصاء می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار