سرپرست راه آهن منطقه شمالغرب کشور:

پایان پروژه ۲ خطه کردن راه آهن زنجان _ قزوین نیازمند تأمین اعتبار است

صفری گفت:تکمیل و بهره برداری از پروژه ۲ خطه کردن راه آهن زنجان _ قزوین که عمر آن به بیش از پنج سال می‌رسد نیازمند تأمین اعتبار است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، صفری سرپرست راه آهن منطقه شمالغرب کشور بابیان اینکه توسعه شبکه حمل و نقل موجب تغییرات و توسعه بنیادین در فعالیت های اقتصادی و جذب جمعیت می شود، گفت: ایران به دلیل قرار گرفتن در مسیر شرق به غرب از دیرباز در جابجایی کالا اهمیت بسزایی داشته و استان زنجان نیز در شمالغرب مسیر ارتباطی هفت استان در کشور است که این امر فرصت مناسبی برای ترانزیت ریلی کالا و مسافر به کشورهای اروپایی و اورآسیایی دارد.

او افزود: صنعت ریلی فرایند توسعه اقتصادی را تحت تأثیر قرار داده و اساس مبادلات بازرگانی و کلید توسعه اقتصادی و اجتماعی به شمار می رود که بر همین اساس پروژه ۲ خطه کردن راه آهن زنجان – قزوین در سفر رهبر معظم انقلاب به استان زنجان ( سال ۱۳۸۲ ) به منظور توسعه این استان مصوب شد که از این زمان تا سفر رییس جمهوری وقت در دولت یازدهم این مصوبه مسکوت مانده بود که در هفتمین روز از بهمن ماه سال ۱۳۹۵ کلنگ اجرای این پروژه ملی توسط وزیر راه و شهرسازی وقت بر زمین زده شد.

 سرپرست راه آهن منطقه شمالغرب کشور ادامه داد: مردادماه امسال همزمان با عید غدیرخم ۱۰۶ کیلومتر از راه‌آهن زنجان _ قزوین با حضور مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از طریق ارتباط ویدئوکنفرانسی با رئیس‌جمهوری افتتاح شد.

صفری گفت: استان زنجان بزرگترین ظرفیت را برای تبدیل شدن به مرکز لجستیک شمالغرب کشور دارد و ۲ خطه شدن راه آهن زنجان – قزوین یکی از زیر ساخت های مورد نیاز در این خصوص است.

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود اعتبار و نیاز به نقدینگی برای ادامه ۲ خطه کردن راه آهن زنجان – قزوین از مهمترین موانع اجرای این پروژه است.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.