تحصیل ۷۴ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان

مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حال حاضر ۷۴ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان مشغول به تحصیل در مقاطع مختلف هستند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، یدالله زارع­‌زاده مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: سهم دانشجویان خارجی از کل دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان ۲درصد است که در سال تحصیلی جاری نیز دانشجویان بین الملل در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، کارشناسی و کارشناسی ارشد پرستاری، کارشناسی ارشد بیوشیمی بالینی، کارشناسی ارشد میکروبیولوژی، کارشناسی علوم آزمایشگاهی و هوشبری و دکترای تخصصی پزشکی سلولی و مولکولی جذب شده‌اند.

او به نحوه پذیرش دانشجوی خارجی اشاره کرد و گفت: فرایند پذیرش دانشجویان بین الملل به صورت الکترونیک و از طریق وبسایت و ایمیل رسمی دانشگاه انجام می‌شود.

مدیر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود:متقاضیان غیرایرانی جهت تحصیل در دانشگاه می‌توانند با مراجعه به وبسایت دانشگاه اطلاعات لازم را شامل ظرفیت رشته‌های تحصیلی در مقاطع مختلف، فرم‌های ثبت نام، شهریه تحصیلی و شیوه نامه پذیرش دانشجویان بین الملل در هر سال تحصیلی کسب نمایند پس از بررسی مدارک ارسالی، مطابق قوانین و ضوابط موجود در آیین نامه و شیوه نامه‌های مصوب، پذیرش اولیه تحصیلی به متقاضیان واجد شرایط اعطا می‌شود.

زارع زاده تاکید کرد: افزایش تعداد دانشجویان بین الملل در رشته‌ها و مقطع‌های مختلف، موقعیت ­یابی و پایش وضعیت شاخص های ارتقای دانشگاه در سیستم­های رتبه بندی بین­المللی، فراهم ­سازی زمینه گسترش تبادلات علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه با کشور‌های هدف از جمله برنامه­های گسترش همکاری­های بین المللی است.

او ادامه داد: به اقلیم کردستان به عنوان یک فرصت برای صادرات علم، صنعت و تکنولوژی مطابق برنامه اقدامات راهبردی وزارت متبوع نگاه می‌کنیم چرا که اقلیم در کنار سایر مناطق یکی از حوزه‌های هدف دانشگاه علوم پزشکی کردستان در برنامه‌های بین المللی سازی است و این مدیریت در تلاش است بستر‌های لازم را برای توسعه همکاری­ با دانشگاه­های اقلیم کردستان عراق را توسعه دهد.

زارع­ زاده با اشاره به دستاورد‌های دانشگاه در رده‌های مختلف و کسب موفقیت‌های چشمگیر در حوزه‌های گوناگون اظهار داشت: مدیریت امور بین الملل از سال ۹۸ فعالیت‌های خود را با هدف توسعه بین المللی و گسترش همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه در حوزه‌های منطقه­ای و بین­المللی آغاز کرده و تاکنون در ربته­بندی‌های جهانی توانسته است عناوین مهمی را کسب کند.

او اظهار کرد: این مدیریت برای تبادل استاد و دانشجو، جذب دانشجویان بین­الملل و همکاری‌های علمی و آموزشی برنامه‌­ریزی کرده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.