باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

ماجرای طرح مجلس برای مجازات نگهداری از حیوانات خانگی چیست؟

طرحی به تازگی در مجلس اعلام وصول شده با عنوان «صیانت از حقوق عامه مقابل حیوانات خطرناک».

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رشیدی عضو هیات رئیسه مجلس روز ۱۸ آبان طرح صیانت حقوق عامه در مقابل حیوانات خطرناک و مضر (الحاق موادی به قانون مجازات اسلامی) را اعلام وصول کرد.

بعد از این اعلام وصول حواشی زیادی پیرامون این طرح و بند‌های مندرج در آن به وجود آمده و حتی کمپینی هم توسط مردم در مخالفت با این طرح تشکیل شد که نامه‌ای هم به رئیس مجلس نوشته اند و خواستار توقف این طرح شدند.

آنچه در مراحل اولیه توسط مردم فهم شده این است که قرار است بر این اساس جلوی نگهداری از حیواناتی مثل سگ و گربه گرفته شود و برای افرادی که دارای این نوع حیوانات هستند جرم زایی شود و آن‌ها امکان نگهداری از این حیوانات را در منزل و یا حمل آن‌ها در خودروی شخصی خود و برخی موارد دیگر را نداشته باشند.  

ماجرای تصمیم مجلس برای در نظر گرفتن مجازات نگهداری از «سگ و گربه» چیست؟

جزئیات طرح صیانت حقوق عامه در مقابل حیوانات خطرناک و مضر

«برای نگهداری کنندگان از حیوانات خانگی مثل سگ و گربه جرم زایی شود» این جمله را حاجی دلیگانی درباره هدف از ایجاد این طرح می‌گوید، این عضو هیات رئیسه مجلس معتقد است: فضا‌های اجتماعی مخصوص انسان‌ها است نه مخصوص حیواناتی که باید در محل‌های مخصوص به خودشان زندگی کنند. واقعیتی که هم اکنون وجود دارد این است که یک سری از آزادی‌های مردم محدود شده و به حریم اجتماعی سایر مردم تعرض می‌شود. این نوع رفتار باعث شده که نمایندگان مجلس این طرح را تهیه کنند.  

بر اساس این طرح قرار است چهار ماده به قانون مجازات اسلامی (کتاب پنجم- تعزیرات) الحاق شود. در یکی از ماده‌های این طرح آمده: «واردات، تولید، تکثیر، پرورش، خرید و فروش، حمل و نقل و گردانیدن اعم از پیاده و یا با وسیله نقلیه و نگهداری حیوانات وحشی، نامتعارف، مضر و خطرناک، از قبیل کروکودیل (تمساح)، لاک پشت، مار، سوسمار، گربه، موش، خرگوش، سگ و سایر حیوانات نجس‌العین و میمون ممنوع» است.

در این ماده پیشنهادی، نام سگ و گربه و خرگوش در کنار حیواناتی، چون مار و موش و سوسمار و تمساح آورده شده  که حاجی دلیگانی درباره این ممنوعیت می‌گوید: رویه در مجلس به این صورت است که تهیه کننده اولیه طرح را ارائه می‌دهد و سایرین ممکن است برخی از بند‌های آن را قبول نداشته باشند و یا مطالب اضافه تری داشته باشند، اما در این مرحله نمی‌شود این اصلاحات را انجام داد. بعد از اعلام وصول در مجلس و رسیدن به کمیسیون پیشنهاد حذف و اضافه بند‌هایی ارائه خواهد شد.  این مسائل کلیات طرح است و امضا کنندگان در این مرحله امکان ممیزی این طرح را نداشته اند.

ماجرای تصمیم مجلس برای در نظر گرفتن مجازات نگهداری از «سگ و گربه» چیست؟

در این ماده اضافه شده که در صورت بی‌توجهی به این ممنوعیت، «هر یک از مرتکبین، به جزای نقدی معادل ۱۰ تا ۳۰ برابر حداقل حقوق کارگری (که سالانه توسط دولت و اتحادیه‌های مربوطه تعیین و اعلان می‌شود) و نیز ضبط حیوان مربوطه محکوم» می‌شوند که این این عضو هیات رئیسه مجلس در واکنش به آن گفت: این مسائل هم جزو کلیات است و باید در کمیسیون بررسی و چکش کاری شود و اگر افراط و تفریطی در آن باشد اصلاح خواهد شد.  

ماده ۶۸۸ مکرر ۲ نیز اتحادیه صنف مشاورین املاک را موظف کرده حداکثر سه ماه پس از ابلاغ رسمی این قانون، ممنوعیت نگهداری حیوانات موضوع این قانون را جهت اطلاع و رعایت موجرین و مستاجرین، در قرارداد‌های اجاره بگنجاند. این ماده نیز تخلف دفاتر مشاورین املاک، موجران و مستاجران در این زمینه را موجب جزای نقدی دانسته که حاجی دلیگانی درباره این بند می‌گوید: این مسائل باید در قرارداد اجاره ذکر و یا قید شود. اگر موجر با این مسائله مشکل داشته باشد قطعا می‌تواند اقدام به شکایت کند. ماده ۶۸۸ این طرح نیز قوه قضائیه و نیروی انتظامی را موظف کرده در صورت دریافت شکایت از هر یک از شهروندان از نگهداری حیوانات موضوع این قانون توسط همسایگان، گزارش یا شکایت کند، حتی در صورت عدم تمایل شاکی یا گزارشگر به افشای هویت خود، باید به این موضوع رسیدگی کنند.

در ماده ۶۸۸ نیز قید شده در صورت «حمل و گردانیدن» حیوانات موضوع این قانون با وسائل نقلیه، علاوه بر «مجازات نقدی مالک یا حامل حیوان، راننده خودرو نیز به جزای نقدی تعیین شده در این قانون محکوم و خودروی مربوطه نیز علاوه بر جریمه توسط پلیس به مدت سه ماه توقیف» می‌شود.  

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره انتقادات مطرح شده از سوی برخی مردم که برای قوانین داخل خانه و خودرو قوانین تعیین شود نیز گفت: اینکه فردی بخواهد در خانه خود سگ یا گربه نگهداری کند خب به عنوان مثال فردی می‌تواند با این استدلال که خانه‌ خودش است گاو، بز یا بزغاله در آپارتمان نگهداری کند و یا این حیوانات را که اهلی هم هستند به پارک ببرد.  

ماجرای تصمیم مجلس برای در نظر گرفتن مجازات نگهداری از «سگ و گربه» چیست؟

نقدعلی نماینده دیگر مجلس نیز گفته نگهداری حیوانات برای برخی تبدیل به کلاس شده، جلوی آن را می‌گیریم و دلیل آن را هم نبود قانون در این زمینه اعلام کرده است.

این نماینده مجلس هم همچون حاجی دلیگانی درباره جرم شناخته شدن نگهداری، حمل و گردانیدن حیوانات خانگی، تاکید کرده که این طرح قابل تغییر است و درباره نگرانی خانواده‌هایی که دارای حیوانات خانگی بی آزاری هستند نیز گفته فعلا چون طرح در مرحله ابتدایی قرار دارد و هنوز به کمیسیون ارجاع داده نشده است نمی‌شود در خصوص جزئیات آن صحبتی کرد، نمایندگان امضا کننده با کلیت مقابله با حیوانات خطرناک موافقت کرده‌اند و قطعا کمیسیون با در نظر گرفتن همه حقوق عامه این طرح را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

در حالی که از ابتدا تاکید شده که این مسئله صرفا یک طرح است و بر اساس رویه مجلس تا زمانی نهایی شدن و بررسی در کمیسیون و سپس رفتن به صحن علنی مجلس و تصویب زمان زیادی  حدود یک یا حتی دو سال زمان نیاز است در برخی از شبکه های مجازی مطالبی با عنوان تصویب قانونی در مجلس درباره حیوانات منتشر شده که رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس را به توضیح درباره این مسئله واداشت و رفیعی در این رابطه گفته که مجلس هیچ مصوبه‌ای درباره حیوانات خانگی ندارد و متنی که منتشر شده، پیشنهاد یکی از نمایندگان است و هنوز بررسی نشده و  تاکیده کرده که دولت لایحه جامع حقوق حیوانات را به مجلس ارائه کرده است.

زهرا قاسمی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۸۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۷:۲۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
چرا بعضی افراد نادان و بی سواد فک میکنند نگهداری حیوان در خانه یعنی لطف به او به خدا اگه اون حیوان زبان داشت فریاد میزد شما رو به خدا منو به خاطر علائق خودتون تو خونه اسیر نکنید این کار نمونه بارز خود خواهی و حیوان آزاری است بفهمید نفهم ها
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۱۳ ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
یعنی انسان چگونه میتواندبه وجودخودش افتخارکن وقتی ازیک حیوان سوی استفاده میکنیم وباقانون غیره انسانیت تعدادی ازاین حیوان رها میشود.امابدش چه به سره این حیوان بیایدخدامیداندچراوجودتوله هابزرگ بده امااین کوچولوهاچه مزاحمتی دارندبدهم ده طبقه ساختمان میریزه تنهاهمین حیوان است که هرجاانسان باشه پیداش میکنراگربه نظرشمابه جای اینکه درپارکهازن ومردراجداکردن که بدترین قانون است چون یک جورای داره به من مردبااین قانون داره بی احترامی میکنداین یعنی نه به توی مرداطمینان داریم نه به اون زن بایدازهم جداتعفری کنیدبه جای اینکاریک قسمتی برای حیوانات خانگی جداکنیدتاباصاحبش جداباشه نه اینکه انسانهاراازهم جداکنیدخدابخیرکند
Iran (Islamic Republic of)
فرشته
۰۸:۵۰ ۰۷ تير ۱۴۰۱
انسانم ارزوست!❤
Iran (Islamic Republic of)
به تو چ
۱۱:۰۰ ۰۳ تير ۱۴۰۱
اینا مغزشون پاره سنگ برداشته؟ اون حیوون بدبخت چ حیزم تری به شما فروخته
United States of America
ممد
۱۳:۳۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
من که فک نکنم اینجور آدمایی که یه ذره هم برا این حیوونای بی زبون ارزش قائل نیستنو اون دنیا ببخشم، امیدوارم خدا هم نبخشتشون...
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۱:۳۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
هیچ حیوانی خطرناکتر از انسان نادان نیست. نمونه اش نمایندگان مجلس ...

موجوداتی بس هار و چموش.

مجلسی که زیر 20درصد آرا مردم تشکیل شده قانونی که مثلا تصویب می کنه هیچ وجهه قانونی و مشروعیتی نداره. بقدری این افراد نادان و ابله تشریف دارند که پت شاپها رو هدف گرفتند و قصد تعطیلی آنها را دارند و از اسفند 1400 تاکنون در تلاش برای پلمپ شان هستند و بصورت استانی قصد انجام آن را دارند.
از استان مازندران شروع کردند و با بهانه احمقانه مراکز فحشا با آن قصد برخورد را دارند..
متاسفانه با یه مشت فاحشه مغزی در این مملکت طرفیم.مرکز مهم فحشا اون پشکلی که در سرتان دارید بعنوان مغز هستش , تصور اینکه افراد زیادی با این قانون احمقانه بیکار بشن سخت آدم رو آزرده خاطر میکنه
Iran (Islamic Republic of)
اميد
۱۳:۵۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
خوشم مياد دولت زرنگي داريم...
ما ملت هم بي فكر داريم تاوان ندانم كاري هاي خودمون رو ميديم
وقتي گراني از در و ديوار بالا ميره و مثل خوره گريبان گير همگاني
ميشه بهترين راه حل تصويب يك قانون مسخره از طرف نماينده مجلس،
نماينده اي كه از طرف همين ملت راس كار آمده حال به فكر
جيب خودش شده براي اينكه افكار عمومي رو از اين منبع دور كنه
شروع ميكنه به تصويب يك قانون مسخره ،،
حيوان آزاري حيوان ستيزي،
بهترين راه براي اينكه حيوان دوستان رو با بقيه درگير كنه،
حال بهترين موقع چپاول ملته چرا كه ذهن ها درگير يه قانون مسخره حيوان آزاري سده،،
اگه اين دولت به فكر اين ملته بياد به درد ملت برسه،،
هر وقت قانونني كه خودشون تصويب كردن اجرا كردن ميتونن قانون ممنوعيت حيوانات رو اجرا كنن،،،
مگه اختلاص،،دزدي،،دروغ،،شهروند آزاري،،تجاوز به حريم شخصي افراد،،مگه اينا رو قانون تصويب نكرده
پس اجرا كنيد ما هم در قبال ممنوعيت حيوانات خفه خون ميگيريم
Iran (Islamic Republic of)
بدبخت
۱۳:۳۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
مردم آزار همیشه مردم آزار است، چه به وسیله حیوان خانگی و چه بدون حیوان خانگی.
جسارتا اگر به کباده کشان فرهنگ بر نمیخورد، مشکل این مملکت فرهنگی است . نا هنجاری، هرج و مرج و تجاوز به حریم دیگران در این مملکت نهادینه شده است و کوچک ترین قبحی ندارد .
فردی با نگهداری سگ در محیط آپارتمانی و صدای بلند پارس کردن سگ مردم آزاری میکند ، آن یکی با عروسی گرفتن در آپارتمان ، فردی دیگری نوحه یا آهنگ شاد در ماشین با صدای وحشتناک پخش میکند ، فرزند خانواده ای به بهانه بازی در کوچه عربده میکشد . یکی در منزل دعوا و داد و بیداد راه می اندازد ، یک نفر در محیط شهری مرغ و خروس نگه میدارد و سر و صدا ایجاد میکند و عده ای به بهانه های مذهبی و با وسیله بلندگو های بسیار قوی سر و صدای سرسام آور ایجاد کرده و با طبل های غول پیکر به جان آسایش مردم می افتند و عده ای به بهانه های تاریخی و چهارشنبه سوری با ترقه و بمب ایجاد هرج و مرج میکنند.
عزیزان اگر با چشم باز مسئله نگاه کنید و تزویر و ریا را رها کنید. خواهید دید، نه ملت و نه حکومت ،هیچکدام طالب جامعه ای در چارچوب نظم انضباط نیستند و نظم انضباط حقیقی را متناقض با منافع خود میدانند. و کوچک ترین ارزشی برای عمر خود و دیگران قائل نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیمی
۰۱:۴۵ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
کاش غذا دادن به حیوانات ممنوع بشه، غذای سگ گربه س و غذای گربه موشه، ملت اینقدر بهشون غذا میدن که سیر میشن و دنبال شکار نیستن و در نتیجه تهران پر از موش شده، با این دوستی خاله خرسی چرخه طبیعت بهم خورده، من بچه بودم اصلا سگ ولگرد در داخل شهر نمیدیدم ولی الان با حمایت انسانها روز به روز تعدادشون داره زیاد میشه، خواهشا نه حیوان آزاری کنید نه حیوان نوازی، بذارید زندگی طبیعی خودشون رو داشته باشن تا چرخه طبیعت بهم نریزه
Iran (Islamic Republic of)
فرشته
۱۹:۲۲ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
شمایی که مخالف حیواناتین باید به جواب واسه همه شما دارم وقتی که داشتی کوه و دشت رو از بین میبردی زیستگاه زندگی حیوانات رو غصب میکردی باید فکر اینو میکردی که سگ و‌گربه توی محلت دور بر خونت ببینی ای کاش این حیوانات ازبون بسته انقدر قدرت داشتند که وقتی داشتی زندگیشونو غذاشونو ازشون میگرفتین زنده زنده بدرن شمارو ای کاش میتونستند به گلوله ببندنتون روزی اون همه غذا بیرون میریزین مگه نعمت های خدا فقط برای شماست شما رو خدا آفریده حیوناتو شیطان ؟ ای کاش یک روز جای ما آدما به حیوونا عوض بشه ببینید چه ظلمی در حق زبون بسته ها کردید. همتون دم از خدا پیغمبر میزنید همون پیغمبر غذای خودشو با حیوونات شریک میشد ببین یا مسلمون نیستین ادای آدمای با خدا رو در میارین یا همون پیغمبر بزنه به کمرتون همون خدا نونتونو آجر کنه یک لقمه نون رو از حیوون خدا دریغ میکنین من حیوون خونگی ندارم ولی تا بتونم براشون غذا تهیه میکنم یک جای مناسب توی کوچه میزارم تا وعده کوچکی بشه براشون.
Iran (Islamic Republic of)
سما
۲۱:۲۱ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
ولشون کنید برن
Iran (Islamic Republic of)
شهروند عادی
۱۳:۳۴ ۲۵ دی ۱۴۰۰
مخالفم ترویج محبت و حیوان دوستی را بکنیم انقدر دشمن این مخلوقات بی زبون خدا نباشیم. و به حریم خصوصی همه احترام بزاریم. این قانون یه جورایی خنده داره. دلیل حیوان ستیزی در ایران چیست؟؟
Australia
..
۱۴:۰۴ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
برای مرفهین بی درد! مردم ازارها، این قوانین خنده داره! صبح تا شب گربه ها از در دیوار خونه ما بالا و پایین میرن،به دادگاه شکایت کردم،به قوه قضایه شکایت کردیم انگار نه انگار! یه همسایه بی شعور،داریم هر روز بهشون غذا میده،بهش میگم بهشون غذا ندید! شنیع ترین اتهامات رو نسیب من کردن! .. یه نفر می خواد بره ته دره ، میخواد خودکشی کنه! اصلا دوست داره تویه فاضلاب زندگی کنه اصلا به ما مربوط نیست،برداره بره تویه دره بیابون زندگی کنه! وقتی تویه کوچه و محله زندگی میکنه،اون کشور اسلامی،باید شا، انسانی رو رعایت گربه! ماهیت گربه اینکه،خودش بره غذا تهیه کنه! چرخه غذایی دیگران یا خود باشه! نه اینکه بشر که تحت تاثیر شبکه ها ماهواری! اینطور جنون بار و دیوانه بار به این حیوانات و جامعه سلامت روحی و روانی اسیب بزنه!
Iran (Islamic Republic of)
محمد م
۲۲:۴۱ ۲۲ دی ۱۴۰۰
قانون خوبی هست باید این سگ بازی جمع بشه و برای مردم احترام بیشتر از سگ شون قائل بشن پاس کردن سگ مزاحمته
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۸:۰۸ ۰۹ دی ۱۴۰۰
من دیروز یه نفر رو دیدم یه لاکپشت رو تو خیابون با خودش میچرخوندو به همه حمله میکرد یه خرگوشم دیدم که یه نفرو گرفت درسته خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۸ ۰۳ دی ۱۴۰۰
قانون‌ خیلی خوبیه ایشالله هرچه سریعتر اجرایی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
به شدت با این طرح مخالفم نکنید اینکارها را خدا را خوش نمی آید آه ونفرین حیوانات دامن همه را میگیرد
Australia
..
۱۴:۰۵ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
انوقت اه نفرین مردم یمنی که دارن از گرسنگی و محاصره فوق شدید از دین میرن،شما رو نمی گیره؟! یا افریقایی که یک دونه بیسکویت گیرش می اومد تا چند هفته زنده می موند؟! ادم وارنه! انسان رو رها میکنه! و کارهاش و اعمالش هم مثل خودش بی حاصله..
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۵۸ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
من موافقم یک همسایمون پایه یکی رو گاز گرفت کلی دادگاه دادگاه کشی دارن آپارتمان جای ژرمن شپرد نیست که
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۰۴ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
جمع کن بابا مگه حیوانات چکار کردن
Australia
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
اوج منطق گربه و سگه باز ها! .. برای همین که این قانون باید اجاره بشه،تا جلویی امسال افراد چون شما،که دلتون برای هیچ کس نمیسوزه گرفته بشه.. و حیوان لذایذ دنیایی تون رو بالاتر از همه مشکلات و گرفتاری ها مردم میدونید..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
لطفاسگ هاراجمع کنیدتامردم اخلاق سگی نگرفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۰ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
آیا مکانی برای نگهداری حیوانات ساخته اند که میخواهند آنها را ببرند شاید هم همه حیوا نات را می خواهند ببرند وبکشند بااین کار وجهه مسلمانان در تمام دنیا خراب میشود
Australia
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
خوب کسانی که سازنده این تفکرات هستن،باید بیان نظر بدن،نه ما .. حیوانات خدا،طبق اصولی که خدا بهشون یاد داده رشد خواهند کرد،اگر بشر منحرف دست در چرخه کاملا صحیح ان نبره! ... راستی نظرت رو در رابطه با افریقایی ها گشنه بگو .. برای اونا چه کار میکنی! ظاهرا خیلی خیلی مهربونی که دلت برای اینا میسوزه! حتما برای انسان ها می میرید، تمام مال و ثروتتون رو فداشون میکنید! با توجه به این درجه مهربانی(!)!!
Iran (Islamic Republic of)
پریسا
۰۶:۳۰ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
من که هیچ شباهتی بین گربه وتمساح و مار و پلنگ نمیبینم نمیدانم حضرات آیا تا به حال گربه را روعیت ونظاره نکرده اند در ضمن کسی روانی نیست که گاو را به پار ک یا آپا رتمان بیاورد مثالهای غیر واقعی زدن دور ازوجدان اسلامی است
Australia
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
بله که روانی نیست! چون اونکه گربه و سگ و نجاست رو میراه خونه روانیه! اما اونیکی گاو و بز گوسفند بیاره تویه خونه نگه داره،بازهم کارش درسته! چون به مردم می تونه شیر و پشم و .. تازه و طبیعی بده ..! اما گربه و موش ، سگ .. اوردن تویه خونه چه خیری برای همسایه هاش داره!؟ اگر یک نفر گاو بیاره خونه! بتونه محیط براش محیاء کنه که صداش بیرون نره، و شیره تازه به ما بده(بدون ماده سفید کننده) من فکر میکنم همه همسایه دعاگوش خواهند بود! اما متاسفانه غربی ها (یا همون پیروان شیطون) خودش خوب میدون چه حیونی بیارن! که هیچ سودی به کسی نده هیچ! بلکه خودش منبع فساد و میکروب و ازار اذیت دیگران بشه! درست مثل درخت کاج ترازریخته اشون،که همه چیزش برعکس! .. مومن از دستش خیر خوبی میباره! و کافر برعکس همیشه مایه عذاب و ازار خود و دیگران
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۴:۰۰ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
تنها دلخوشی من به عنوان شهروندی که ایجا زندگی میکنه سگ باوفا و بی آزار مهربونم هست اگه این طرح مضخرف تصویب بشه از ایران میرم هرجایی که بتونم میرم. این مصوبه دقیقا مصداق حیوان آزاری گسترده و خلاف مبانی اسلام و انسانیت است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
داشتن گربه در خانه ویلایی در شهرستان که به کسی ضرر نمیرسونه اگه گربه منو ازم بگیرن رگ دستمو میزنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
سلام من تو خونه ویلاییم ۱سگ و۲ گربه دارم هرکی که هرحیوانی و اذیت میکنه خداجوابشو بده بریدسمت دهاتای شمال ببینی همه سگا گشنن لطفا رسیدگی کنیدهرکی میگه سگ نجسه براش متاسفم واقعا کمک کنید غذا می خورید یه تیکه گوشت بدیدگوشت اصلانخرید استخوان غذایتان می مونه نندازدور بدید به سگ من خودم سعی میکنم هرروز به سگ وگربه غذایی بدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۸ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
اخه حالا دیگه خیلی از خانونها حیوانات رابه فرزندی قبول کردند خیلیهاشون هم یه کلاسهایی ایجاد کردند خیلی از شغلها هم از بین میره البتههالا بازار عروس هلندی و کاسگو داغ میشه پیش به سوی پرندگان جیطوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
تصویب این طرح فاجعه بار خواهد بود ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
به جای این که نمایندگان مردم مسائل مردم رو اولویت بندی و حل و فصل کنند مشکلات خود و جناح خود رو حل و فصل می کنند
آیا واقعا این ها رو نمایندگان خود می دونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
آن نماینده ای که این درخواست را به مجلس ارائه داده ببینید برای کدام منطقه هستش و بگردید مشکلات منطقه را پیدا کنید که به مشکلات آن منطقه رسیدگی کند تا شما باشید به آدم های اشراف رأی ندهید
Iran (Islamic Republic of)
باز نشسته 9%
۲۰:۲۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
نمایندگان کم رای برای اینکه نشان دهند بیکار ننشسته اند بجای رسیدگی به مشکلات مردم در فکر محدودکردن مردم هستند و تفریح جزیی مردم را هدف گرفته اند وبه صیانت از حیوانات می پردازند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
جمع کنین بابا چرت وپرت نگین.
Germany
نسترن
۱۹:۴۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
این آقایان به جای اینکه کاری کنند در جامعه بیکاری کم بشه بدتر جلوی شغل ها رو می گیرند . دامپزشک ها بیکار . پت شاپ ها و پانسیون حیوانات خانگی تعطیل . و ..... پسر من تولیدی قلاده و پوزه بند و.... داره . وقتی حیوان خانگی نباشه طبیعیه که تولیدی ها هم تعطیل .
آقایان تحصیل کرده و حتما اروپا و آمریکا گشته . لطفا قبل از هر تصمیمی خوب فکر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ماک
۱۸:۴۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
اول برید فکری به حال ما بدبخت شده ها بکنید
بعد برید سراغ مسائل ازاین قبیل
Iran (Islamic Republic of)
جانباز
۱۸:۳۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
یعنی واقعا مجلس وقت گذاشت.. دمشون گرم اخرین مشکل گیردادن به حیوانات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
همه مشکلات حل شده بود فقط مشکل حیوانات بود ک اونم شکر خدا حل کردن مسگلین ب فکر
حداقل بگین ورود سگ های بزرگ ب پیاده روها و خیابان ها ک موجب ترس مردم بشه ممنوعه قانون درستی بدین ن اینکه کلا منعش کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
اره دیگه سگ ها رو بگیرن و ببرن تمام اختلاس گر ها دستشون رو میشه کلی هاشون دستگیر میشن بنزین قیمتش کم میشه تمامی پدران مملکت شرمنده زن و بچه هاشون نمیشن همه میتونن گوشت بخرن و بخورن جوان ها همشون میرن سرکار دیگه کسی که از صنعتی شریف مدرک داره اسنپ کار نمیکنه و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
واقعا نمایندگان مجلس نمی فهمند که مشکلات کشور چیه؟! زیر فشار اقتصادی له شدیم بفکر حیوانات خانگی و صیانت از فضای مجازی و... هستند. واقعا که..‌‌‌..
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۸:۱۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
مسائل را با هم قاطی نکنید ، به همه امور مملکت باید رسیدگی شود ولی با اولویت ، نمیشه که یه نفر با چهار تا سگ شکاری تو خیابون راه بیوفته ، کسی جرات نداره از کنار این سگها رد بشه ،،،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
پس چرا دانشکده دامپزشکی. وسازمان دامپزشکی هست. تراخدا دست از سر سگ وگربه بردارید. من هیچ کس ندارم تمام رندگی باقمانده با گربه است
Iran (Islamic Republic of)
زهرا سلطانی
۰۱:۳۴ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
اینم یکی از مشکلات هست مسائل رو با هم قاطی نکنین یک کوچیک یا بزرگش تو خیابون تو پارک و همه جا مخل آسایش مردم هست
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۱۵:۱۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
من باگربه هاکاری ندارم چون گربه مشکل آفرینی نداره ولی سگ ها بخصوص سگهای خطرناک مشکل ایجاد می کنند وگاهی صاحبان بی عقل آنهارابدون قلاده به پیاده رو وخیابان آورده وباعث مزاحمت وآزاروحداقل ایجادشوک دردیگران میشوندوبایدبااین افرادبشدت برخوردشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
اینا از برکات اقتدار پلیس و دادگستریه
United States of America
Gg
۲۰:۳۶ ۱۱ دی ۱۴۰۰
اتفاقا گربه يك موجود موذي هستش كه مدفوعشو ميريزه تو باغچه و به گياهان هم آسيب ميزنه .هم با فضولاتش و هم با چنگ كشيدن به گلها. حتما اين طرح رو تصويب كنيد مخصوصاً در مورد سگ و گربه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
فقط حرف می‌زنند
Iran (Islamic Republic of)
کرمانشاهی
۱۵:۰۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
فصل سرما شروع شده با گذاشتن غذای اضافه و دور ریز خود ، برای حیوانات ، کمی از سختی زندگی آنان را کم کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۵ دی ۱۴۰۰
درود بر فکر و مهر شما
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم ابراهیمی
۱۱:۲۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
آخرین مشکل کشور این بود که با درایت مجلسیان حل شد دیگر ایران هیچ مشکلی ندارد
United States of America
محمد اکبری
۱۰:۵۹ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
من خودم حیوانات رو خیلی خیلی دوست دارم و اسیدی عاشق حیوانات هستم ولی این نکته رو هم میفههم که جایگاه هر چیزی مشخصه، من تو خونه ویلایی خودم 3 تا گربه دارم که بالا پشت بوم خونه هستند و کلی بهشون میرسم و نوازششون میکنم ولی نه اجازه میدم داخل خونه بیان و نه دستم میگیرم یا بغل میکنم یا داخل ماشین میذارم با خودم این ور اون ور ببرم، طرح مجلس هم باید طوری باشه که نگهداری حیوانات معقول در حریم خود حیوانات محفوظ باشه و باعث آزار کسی نشه
United States of America
محمد اکبری
۱۰:۵۹ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
من خودم حیوانات رو خیلی خیلی دوست دارم و اسیدی عاشق حیوانات هستم ولی این نکته رو هم میفههم که جایگاه هر چیزی مشخصه، من تو خونه ویلایی خودم 3 تا گربه دارم که بالا پشت بوم خونه هستند و کلی بهشون میرسم و نوازششون میکنم ولی نه اجازه میدم داخل خونه بیان و نه دستم میگیرم یا بغل میکنم یا داخل ماشین میذارم با خودم این ور اون ور ببرم، طرح مجلس هم باید طوری باشه که نگهداری حیوانات معقول در حریم خود حیوانات محفوظ باشه و باعث آزار کسی نشه
Netherlands (Kingdom of the)
کیانوش رفیع زاده
۱۰:۴۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
؟؟؟ ؟؟یعنی این کشور هیچ مشکل وبدبختی نداره و همه مسایل و دغدغه زندگی جوانان ومشکلات مردم حل شده؟؟؟؟
نشستن واسه نگهداری حیوانات زبون بسته قانون تسویب کردن ؟ اعلام جرم کردن واسه نگهداری موجوداتی که خدا افریده؟!
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۰:۱۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
خدا خیرتون بده زودتر این طرح اجرا بشه آسایش وآرامش را از مردم گرفتند بیچاره بعضی ها کمبوداشون را باگرفتن سگ میخوامند جبران کنند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
آرش
۱۰:۵۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
یعنی هنوز نفهمیدی سگ وفا داره معرفت داره سگ خیر داره چیزایی که تو نداری اونیکه سگ میخره تورو تست کرده نداشتی تو وجود سگ پیدا کرده
Iran (Islamic Republic of)
اقبال
۱۶:۱۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
خدا خیرت نده که با این طرز فکرت معلوم نیست آخر و عاقبتت به کجا ختم میشه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۱۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
ادمایی ام مثل امسال تو نمیفهمن سگو نباید برد تو پارکو تو پیاده رو دور دور کرد که بعضیارو بترسونه منظورم سگای پا کوتاه نیص
Iran (Islamic Republic of)
راسخون
۰۸:۴۱ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
حال باید دید قوانینی که در مجلس و قانون اساسی آمده مانند وظیفه دولت ما برای آموزش و پرورش و درمان و مسکن رایگان چرا اجرا نشود ویا اصولا دولت قدرت اجرای آن را ندارد و مجلس هم مانند مترسگ فقط قانون وضع می‌کند بدون نظارت و پیگیری بهتر مجلس محترم وقتش را بر روی قوانینی بگذارد که در ایران ودنیا مورد تمسخر قرار نگیرد هرچند که عقلشون به اینجاها نمیرسه.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۱:۳۸ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
مگه هر چیزی که تو دنیا فرهنگه قراره برای منم عادی باشه یا حتما بین الملل اون رو تایید کنن یه کم به خودتون بیایین .خیابون و پارک جای یک گردونی نیست روغن فکر عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
مجلس انقلابی یعنی پیگیری طرح قطع اینترنت و ممنوعیت سگ گردانی
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۳:۵۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
ععع
Iran (Islamic Republic of)
مرد شب
۰۲:۰۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
به خداوند قسم به سفرم قسم تا آخرین قطره خونم از سگم‌ محافظت می‌کنم ، اول باید منو بکشین تا دستتون بهش برسه ،مثل خانواده ایم ، کسانی که به شما رای دادن رفتین مجلس الان بیان جواب مردم و بدن.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۱:۰۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
با نژاد های غیر وحشی کار ندارن ولی بعضی ها نژاد های خطرناک نگهداری میکنند و با سک های خود به محل بازی کودکان می روند می خواهند ازنگهداری سگ های وحشی و خطرناک جلوگیری کنند
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۱:۳۹ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
تو چهاردیواری خونتون خونتون رو به پاش بریزین نه تو پارک و محله محل بازی و آرامش بچه ها و مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
من یکی که ترجیح میدهم خودم به گر به ام مرگ موش بدهم بمیرد تا آن را در خیابان ول کنم یا آنرا ببرند به نا کجا آباد
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۱:۰۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
باگربه ها کاری ندارند فقط با حیوانات وحشی و خطرناک (بعضی از نژاد های خاص سک ها و.....)
بعد جوه سازی نکنید درباره چیزی که نمی دانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
چرا از حیوا نات در برابر کسانیکه به طور غیر انسانی آنها را میکشند و با افتخار در اینترنت نمایش میدهند مثل بستن سگها به ماشین وکشیدن روی آسفالت آتش زدن جنگلها و حیوانات ان پوست کندن زنده زنده گاو و خیلی های دیگر صیانت و حمایت نمیشود حالا اگر از حیوانات متنفر هستند بعضیها این کا را به خاطر وجدان اسلامی و انسانی باید که انجام شود و بی تفاوت نباید از کنار ان گذشت چون مسلمانان باید در همه زمینه ها برای دیگر ادیان الگو باشند
Iran (Islamic Republic of)
نا شنا س
۱۶:۵۲ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
این حرف ها یعنی چه یعنی مثلا همه گربه ها یشان را ول کنند در خیابا ن و بیابان طبیعتی هم که باقی نمانده بیشتر جنگلها را آتش زدند وحیواناتش را جز غاله کردند چرا کسانی که جنگلها را عمدآ آتش زدند را دستگیر نمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۷:۱۹ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
نگهداری سگ به نمایندگان دیگه چه ربطی داره؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۱:۰۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
در بیشتر کشور های نگهداری از حیوانات قوانینی دارد
و این قوانین برای جلوگیری از اسیب رسیدن به حیوانات و انسان هاست
در اینترنت سرچ کنید قوانین نگهداری از حیوانات در کشور های مختلف
Iran (Islamic Republic of)
یاسمن
۰۷:۱۷ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
با خوندن نظرات این سایتا واقعا فهمیدم اینکه به نجات حیوونا بیشتر از انسانها اهمیت میدم کاملا کارم درسته و از بابتش متاسف نیستم! به امید اینکه حیوانات در آرامش زندگی کنن❤قابل توجه انسان نماها بگم طرح لغو شده صرفا یه چیزی بود واسه سرگرم شدن مردم
Iran (Islamic Republic of)
سیمین
۰۵:۳۰ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
دست از سر ما و حیوونای زبون بستمون بردارید
بسه خسته شدیم از این همه استرس و نگرانی
هر کی ناراحته بره تو محل خودش مشکلشو حل کنه
چرا ترو خشک باید با هم بسوزن
گناه دارن این زبون بسته ها یکم با وجدان باشید یکم انسانیت داشته باشید این کره خاکی فقط مختص ادما نیست لطفا اینو بفهمید درکش کنید خودخواهی نادانی بسه
Iran (Islamic Republic of)
سید ابوالفضل میرحسینی
۰۹:۵۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
دقیقا راست میگه
Iran (Islamic Republic of)
سید ابوالفضل
۰۹:۵۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
دقیقا راست میگه
Iran (Islamic Republic of)
دامپزشک
۱۱:۱۱ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
جو سازی نکنید . کسی با طوطی و گربه و قناری و سک های اهلی و آرام کاری ندارد
مگر پلیس یا شهرداری بیکار است بیایید در هر خانه را بزند
و حیوانات را ببرد
این طرح برای جلوگیری از نگهداری حیوانات وحشی و خطرناک
و جلوگیری از آسیب به مردم است
در اینترنت سرچ کنید حمله سک به بچه کوچک در پارک تا نتیجه را ببیند
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۵:۱۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
شما نمی فهمید سگ وفا داره ولی شما چجوری تضمین می کنید کسی رو نکشه؟؟
چند تا بچه به خاطر همین ساده انگاری ها کشته شدند
سگ حیوان بسیار وفاداریه ولی برای محافظت نه سگ گردانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۵ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
آدمها کوه وبیابان را ساختند وجای این حیوانات را ازشون گرفتند ما به حریم آنها تجاوز کرده ایم تازه طلب کار هم هستیم کاشکی وای سگ را دم ها داشتن دنیا گلستان میشد دزدی و بیت المال را بالا کشیدن حلاله آنوقت این حیوان بیچاره حرامه کجا نوشته این حیوان نجس هست شاید به نفع شما ها کار نکرده حرام شد حالا همگی خیلی پاکید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
تاحالافکر کردی چرا اینقدرباسگ بدند ومیگن نجسه؟ چون سگ، دزدها رو میشناسه ومیگیره، چون سگ باوفا وبا مرامه و کلا چون حیوانات گناه نمی کنن اینها چشم دیدنشون رو ندارن
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۱:۴۵ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
مغالطه نکنید اون از دستش اومده تو جایگاهی بوده که دستش به بیت المال رسیده دزدی کرده و بعضی ها هم اون امکان رو ندارن ولی با سگ گردونی تو پارک و خیابون مخل آسایش مردم هستن من خودم شاهد بودم که سگ اصلی و چندین ساله خونه شون بهشون حمله کرده یا صورت دوستم رو سگش وحشتناک گاز گرفته بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۲ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
چرا دروغ، از این ور در انتهای مقاله نوشتید فعلا یک طرح است و صرفا پیشنهاد بک نماینده است، در حالیکه از همون اول گفتند که ۴ ماده به شماره فلان به قانونومجازات اسلامی اضافه شده، ملت رو نادان فرض نکنید، بابت یک طرح که ۴ بند قانون مجازات به موارد قانونی اضافه نمیکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
صیانت از حقوق مردم در رابطه با گرانی ، صیانت از حقوق جوانان بیکار ، صیانت از حقوق مردم بیمار وتامین کمبود دارو ، صیانت از حقوق مردم در خصوص ایجاد امید به زندگی و۰۰۰۰ اینقدر صیانتهای فوری ومهم است که به سگ وگربه نمی رسد احتمالا مافیای سگ وگربه نقشه هایی در سردارند برای تجارت فروش وصادرات سگهای داخل !
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۲۳:۳۹ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
ممنون از این طرح به جا، لطفا مرغ و خروس رو هم به این طرح اضافه کنن.
پسر همسایمون مرغ و خروس داره همه کوچه رو با فضولاتشون کثیف میکنن خروسشونم وقت و بی وقت آواز میخونه اسیر شدیم به خدا
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۲۳:۳۵ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
خیلی ممنون از نمایندگان عزیز. زودتر تصویبش کنید شر این جک و جانوورا کنده بشه هرکی هم مشکلی داره بهتره از ایران بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
شمااااااا؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
توقطعا ایرانی نیستی
Iran (Islamic Republic of)
سلمی
۲۲:۵۴ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
اعتراض می کنن که چرامسجدمی سازین ولی به فقراکمک نمی کنین وجالبه که از وضع اقتصادی ناراحت هستن ولی بخشی ازاقتصادشونوخرج حیوانات می کنن ومعتقدن فقرا رودولت بایدرسیدگی کنه.شعار(باحیوانات مهربان باشیم)سرمیدن ولی علاوه برکشیدن ناخن این سگ ها،عقیمشون هم می کنن.ازتعامل باجهان صحبت می کنن امامیگن آدمیزادوفانداره.متأسفانه این یه طرحه اولیه هست وامیدوارم نهایی بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
چقدر سفسطه میکنی،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
آهان حالا تومملکت گل وبلبل ما همه چی درست شده فقط مونده گیر دادن به حیوانهای بیچاره واقعا که......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
این حیواناتی که باعث اذیت وازا ر دیگران تو اماکن عمومی میشن. دلیلش تربیت غلط صاحبانشونه. همانطور که بعضی‌ها تو تربیت بچهاشون کوتاهی می‌کنند وبچهاشون توجامعه پاچه مردمو میگیرن پس بیخود با این زبون بسه ها جفا نکنید لطفا. بیایید تربیت کردن و بیاموزیم هم به حیووناتمون هم به فرزندانمون. سعی نکنیم با همه چی مبارزه کنیم باید فکر راه حل
برای تربیت درست باشیم هم برای خودمون هم حیواناتمون
United States of America
ناشناس
۲۲:۲۷ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
مجلس به جای رسیدن به چنین کارهایی به کارهای واجب تر برسه مردم دارن خون گریه می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
جای سگ و گربه تو بیابان نه خونه نه آپارتمان خیلی ها آسایش از همسایه و دیگران سلب کردند بسه دیگر عوض به این حیوانات دست بزنید وغذا بذارید جلوش چند تا یتیم و بینوا را نون و آب دستشون بدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
کشوری که روی گنجهای بی پایان خوابیده نباید فقیر داشته باشه اونو توکله پوکت فروکن
Australia
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
ناشناس 8:54 بی ادب .. (البته کافر همه رو به کیش خود پندارد!) ! اول برو به عمو امریکا و انگلیس بگو .. ! اونا که 200 و 300 سال نسل کشی کردن و ثروت چاپیدن و غارت کردن! اما هر کدام 10 ها میلیون فقیر و گرسنه دارن ..! این داستانت هم بزار لب کوزه ابش رو بخوره! تا زمانی که مردم سمت خدا نیان، هیچ وقت عدالت اجراء نمیشه! (البته به جزء در فیلم ها هالیودی! )
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی اسماعیلی یوز پلنگ مازندران
۲۰:۲۸ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
من خودم۳ تا حیوون خونگی دارم۲ تا خرگوش و ۱ طوطی عروس هلندی واقعا این بیچاره ها گناه دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
باید علاوه بر این سگ های ولگرد رو هم جمع کنن
شوهرم صبح زود میره سرکار یه بار تو کوچه مون سگ به طرفش حمله کرد خدا رحم کرد اسنپ گرفته بود سریع سوار اسنپ شد در رو بست وگرنه بهش رسیده بود
یک بار هم همکارش صبح زود که میرفته سرکار چند تا یک ولگرد دورش کرده بودن و مدام پارس میکردن وسیله ای همراهش بوده با بدبختی با اون وسیله دورشون کرده تصورش هم خیلی وحشتناکه بنده خدا داشت سکته میزد
Iran (Islamic Republic of)
منم سگ دارم!
۱۷:۲۰ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
درک میکنم خیلی سخته
ولی همون طور که میدونید سگهای مادر رو میکشند اونها رو آتیش می زند روشون نفت خام میریزن توی آب دست با بسته میندازن شون
سگ ها ولگرد نیستند سگهای عادی که در محله ها وجود دارند اکثرا مال مردم هستن
قرار نیست برای دوتا دونه آدم سگ ها رو زجر بدن!
Iran (Islamic Republic of)
ارمان
۱۶:۰۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
من هر روز به حیوانات غذا میدم چرا منو گاز نمیگیره ؟؟؟حیوان مگه مرض داره تا بهش آزار مرسومی کاری نداره روزتون به حیوانات زبون بسته رسیده ژست روشنفکری کسی نمیگیره شما انسانیت ندارید
Australia
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
شما که هر روز به حیوان غذا میده!(اگر اون حیون سگ گربه است از نظر شما! باقی هیچ!) برای احتیاط هم برو دکتر خودت رو چک کن! چون اگر بهش غذا دادی! اون حیوانات اون کوچه و خونه جمع شدن! سر صدا ایجاد کردن! اسیب روحی روانی فکری به شخصی زدن، روز قیامت یقه تو گیره! در ضمن چنین ادم مهربونی! که حیوانات غذا میده! قاعدتا، مال ثروت و داریی در خدمت خدا هست! نماز و روزه و زکاتش و .. هیچ کدوم ترک نمیشه! به کل بشریت کمکه میکنه! (قاعدتا باید اینطوری باشه دیگه! همه انسان رو کمک کرده! فقط مونده بود، بعضی حیوانات! که از غذا خدا یادش رفته بود( نعوذبالله!) بهشون غذا بده! این انسان(!) اومده به این غذا میده! بامزه نیست!) ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
با سلام خدمت دوستان
مملکت مشکلات واجب تری دارد، کم آبی بیکاری بی ثباتی بازار، بحران کرونا، و... بجای تفریح کردن در مجلس و وقت پر کردن با تفکرات باطل برای رضایی خدا درست اندیشه کنید برای مشکلات راه پیدا کنید ما امت رای ندادیم که برید تو مجلس در مورد مسائلی مثل حذف حیوانات بی پناه در جامعه نظر بدهید.
این نسل جدا از نسل قبل هست هوشیار باشید.
Australia
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
وای وای ترو خدا گم نشی یه وقت! از این حرف نزن! شما که اینقدر خوب بلدید قاطع حرف بزنید! میشه بفرمایید یک نفر که دغدغه کار رفاه و فقر و بیکاری مردم رو داره،چرا میره به گربه ها و سگ ها کمک میکنه؟! خوب بجایی اون به ادما کمک کنه! حالا که اینقدر مهربونه! دغدغه گربه و سگ جامعه رو هم داره! قاعدتا برای حل مشکلات مردم،در پوست خودش هم نمی گنجه! انسان هم گناه دارن! به اون بپردازه! ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
تو رو خدا دیگه به گربه ها گیر ندین گربه که آزاری نداره صدای میو هم انقدر آرومه که کسی رو آزار نمیده مخصوصا گربه پرشین که اصلا صدا نداره ، بدبختارو کجا ول کنیم آخه میمیرن
Australia
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
باشه .. عزیز،همشون رو بهت هدیه میدیم،برو تویه بیابون ازشون حسابی حمایت کن. کل ملت هم دعا گویی شما هستن؟! مرد حسابی خانه اسمش روش! یعنی جایی که امنیت و اسایش روانی توشه! کم مشکل داریم! باید گربه بازها کنارمون! با غرور و توهین و بی حیایی و بد زبانشون رو تحمل کنیم؟! .. گربه ازار نداره؟ حالت خوبه؟! بی کاری؟! بی هدفی ؟! مردم هیچ مشکل ندارن،فقط مونده بود گربه،که شما اینطور ازش حمایت میکنی؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
یه گربه ی پرشین که آزاری نداره ، خوب اگه تصویب بشه یعنی چی ؟ یعنی باید اینارو ول کنیم تو خیابون ؟ یه گربه ی پرشین که بره خیابون دوروزه میمیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
خواهر من دو روز گربه اش رو آورد خونه مادرم اونم بعد از رفتنش جارو رو خیس کرد و کل خونه و مبلا رو جارو خیس کشید میگفت یه گلوله موی گربه جم شده بود به خواهرم گفتم دفعه دیگه که میخوای بیاری اول با جارو شارژی خوب رو بدن و صورتش رو بکش اونم گفت فلیکس بچه است و از صدای جارو برقی میترسه منم گفتم این دیگه مشکل توئه
بعد از ادرار و مدفوع موی حیوونا بزرگترین مصیبته حالا خوبه گربه اش تربیت شده است و وقتی دستشویی داره خبر میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ذبیح
۲۱:۵۶ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
اونا هم مثل ما جون دارن و حق زندگی دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
موهای خودت نمی ریزه باید بکشنت؟
Iran (Islamic Republic of)
خوینی
۲۱:۲۰ ۱۵ دی ۱۴۰۰
ما برای یدونه گربه که اومده خونتون ما باید از حیواناتمون دست بکشیم
اگر اینطوریه منم نتونستم تخمرغ شانسی بگیرم هیچ کس نخره
Australia
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
یه طوری مینوسن حیوانات! منظورتون از حیوانات گربه و سگه دیگه،درسته؟! باقی دیگه حیون نیستن؟! گربه سگ هرکاری کنید،نجس هستن پر از میکروب و انگل! در ادار و مدفوع و همه چیزشون،خدا اینطوری خلقشون کردن! سر کاربرد خودشون عالی هستن و تک نظیر، امد گربه باز ها و سگ بازها .. مطمئما مریضی روحی و روانی هستن،... یا هم مورد شتشو مغزی قرار گرفتن.ادم سالم با خدا این کار رو نمی کنه! ظلم در حق گربه و سگ نمی کنه و بالاتر مردم ..
Iran (Islamic Republic of)
صادق مومن
۱۸:۵۶ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
بسیار عالی به بهترین طرحه زودتر تصویبش کنید ، خسته شدیم ، دیگه پارک نمی‌تونیم بریم من با خود سگ کاری ندارم ، طرف سگشو میاره پارک مردم نشستن دارن غذا میخوررند سگع تو دست صاحبش تمام اطراف چمن را با ادرار کردن نشونه گذاری می‌کنه آدم حالش بهم میخوره اصلا سگ حالیش نیست که تو چمن و دور مردم جای اداره کردن و بعضاً مدفوع مردم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
آخه نه اینکه مردم ادی تو پارک یا جایی نمیرینن اونا هم مثل ما دستشویی میکنن غذا میخورن زنده ان خاک بر سرتون که حیوون ها از شما بیشتر احساس و درک فهم دارن
Iran (Islamic Republic of)
خدا به همه عقل درست بده
۰۵:۳۵ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
خودتونو زدین به اون راه یا واقعا کم دارین؟!گربه و سگ همه جا وجود داره و دستشویی میکنن بعد شما فقطاز نوع خونگیش باشه چندشت میشه؟؟خونت که نیستش باید مراقب نکات بهداشتی باشی تازه حیوانات خانگی که تمیزترن
Australia
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
00:01 برو دکتر! واقعا امسال شما مریض هستید! باید قرص بخورید اروم بشید،تا اونا دنیا.. وگرنه واقعا رد کردید.. با این تفکرات.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
این نمایندگان نمی دونن که نباید هیچ وقت یک ایرانی را تهدید کنند.از فردای تصویب این طرح مردم به جای سگ و گربه و لاک پشت میرن بره و بزغاله های مینیاتوری و کوچولو میارن تو آپارتمان و از صبح فرداش باید با صدای زیبای بع بع بیدار بشن اونوقت هست که میگن صد رحمت به لاک‌پشت و گربه که صدا نداشتند.در ضمن واقعا بهتر است چون گوشت بره و اینا را میشه فروخت و پول در آورد
Iran (Islamic Republic of)
مانی
۲۲:۱۹ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
اتفاقا یه نفر تو کرج گربه نگهداری میکرد همسایه هر چی گفت گربه نیار تو آپارتمان
قبول نکرد
اونم رفت چند تا بره وبززغاله آورده تو پارکینگ پنس کشیده و نگهداری می‌کنه حالا همه آپارتمان اومده شکایت کرده برا صدای بع بع وصدای بزغاله مع مع
Australia
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
صدا به به گوسفند و گاو هم بهتره از گربه و سگ، که دائم تویه خونه ها مردم تاب میخوره(بخصوص گربه،که بشدت چندش اور و دائم در خانه های مردم تاب میخوره) یه جور نوشتی! .. کی میره یه موجود رو بیاره پرورش بده،که خاصیت نداره هیچ،برعکس ازار اذیت و کثیفی به بار میاره.. لعنت به دل سیاه شیطون ..با چنین تفکرات .
Australia
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
00:03 خاطر قشنگی بود،دست همسایه اتون درد نکنه! کار درستی کرد.. ! باید همین کار رو کرد،که عده از مردم بفهمن زجر کشیدن و درد کشیدن چه مفهومی داره! انسان ها وارنه ای که،چیزها باخاصیت رو بد میدون و چیزها بی خاصیت و کثیف رو خوب میدون! ..(بت پرستان نسل جدید) ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
واسه حیوانات خانگی مجازات تعیین میکنند واسه حیوانات اجتماعی چطور؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
آخیش دلم خنک شد بعد از مدت طولانی یک قانون جدید برای برخورد با سگ پرستی تصویب شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
حالت اصلا خوب نیست یه دکتربرو
Australia
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
گربه باز ها و سگه بازها جاشون تویه زندان، این افراد حق ندارن،حیوانات نجسشون رو بیارن در محیط .. انسانی ! با اینکه به خوبی هم میدون این حیوانات کثیف هستن به عمد اینکار میکن! پلیسی که میره قمه کش خیابان رو میگیره، چرا این سگ بازها و گربه بازها که بشدت هم بد زبان و پرو و بی حیاء هستن(حداقل اکثرشون) باهشون برخورد نمیکنه!؟ ای کاش این قانون تصویب بشه! ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
یعنی فقط تمام مشکل ایران همین سگها هستن در اصلش گرونی ها و نبود مواد غذاییی فقط بخاطر این سگهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
نونی بذارن شمابه یه چیز دیگه گیرمی دین همینه که هست سگ بازا واختلاص گرا از یه قماش اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۴ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
چه ربطی داره بامزه !!!
باید این مشکل هم به جای خودش حل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
اختلاص نه، اختلاس یه دوتا کتاب بخون فهمت بره بالا
Australia
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
دقیقا! این همه گیرونی، سگ بازها و گربه بازها،این همه غذا و وقت و انرژی رو از کجا میارن،خرج این گربه ها جامعه میکن! اگر دغدغه گربه و سگ رو دارن! چرا این همه وقت با ارزششون !! برای انسان نمیزارن! حالا که اینقدر مهربون هستن؟!؟!؟؟! حالا مگه گربه و سگ شیر میده! یا خیری به جامعه میرسونه که میرن به این سختی و با نجس کردن خودش،اینا رو نگه میدارن! مگه دغدغه کار و فقر و بی کاری و اختلاص جامعه رو ندارن؟! .. به اون برسن،چه کار گربه و سگ دارن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
من که موافقم . یارو سگ آورده زیر سقف تو آپارتمان تمام راه پله ها بو گرفته حال آدم بهم میخوره حرف هم میزنی میگه ب شما چه . باید قانون بزارن که بشه شکابت کرد از این ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
تو دیگه کی هستی همه زنگ زدن پلیس اونم میاد وسگا رو جمع می کنه خب زنگ بزن شکایت کن
Australia
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
زنگ بزنه پلیس واقعا میاد،مطمعا هستی؟! چون من زنگ زدن به پلیس و دادگاه رفتم! چندین جا شکایت کردم،هنوز نیومدن همسایه امون،که هر روز به گربه غذا میده و جمعیتشون رو چندبرابر کرده، رو دستگیر کنن! اینقدر افرادی که این گربه و سگ رو نگه میدارن،وحشی هستن،بی حیاء که توصیف غیر قابل وصف !(البته نه همشون،اما اکثرشون قاطی و مشکل دار روحی و روانی هستن!)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
والا به خدا سگ هیچ ازاری نداره ،تنها خواسته این حیوون اینه که صاحبش روزی نیم ساعت بچرخوندش ، ضمنا برای سگای بزرگ هم که بغصیا میگن خطر دارن که ندارن میشه پوزبند بهشون زد
Iran (Islamic Republic of)
س
۲۲:۲۲ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
خدا به تو رحم کنه شیرین عقل
Iran (Islamic Republic of)
خدا خودش به همه درک و محبت و وجدان بده انشالله
۰۵:۳۹ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
اتفاقا سگ های بزرگ بهترم هستن چون بیشتر حرف گوش میدن
Australia
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
تویه این اوضاع بد اقتصادی و فقر و .. گربه شگه برای چیشه؟! حالا که این همه دغدغه سگ و گربه رو دارن،ادم که واجب تره! بجاش برای ادم ها اینقدر وقت بزارن! همون روزی نیم ساعت نمی خواد ، روزی 10 دقیقه! برای اونایی که مشکل و گرفتاری دارن،وقت بزاره! ادم وقتی وارانه بشه همینطوری میشه که دقیقا شما گفتید!.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی مفلوکم
۱۷:۱۱ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
ای خدا،
شتر با بار گم کردن، پی افسار میگردن.
مملکت به نابودی کشیدین، الان مسئله شده حیوانات خانگی؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
شتر بابارش به غارت رفت گذاشتن دنبال سگ وگربه. وبا این نمایش سرخیلی ها گرم شد
Australia
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
دقیقا! الان دغدغه شما این! بردار برو به دغدغه اصلی برس،چه کار داری چندتا حیوان باز رو مجازات کن! ..به حال خونه است،دیگه باید ارامش و حریم هاش بخصوص حریم های اسلامی و انسانیش حفظ بشه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
این طرح نشون میده که واقعا مجلس بیکاره دارن مفت میخورن
برید دنبال یه طرحی که جیب مردم رو پر کنید نه جیب خودتونو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
همین که جیب سگ بازا خالی بشه کافیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
چندمیگیری کامنت میزنی، شرافت داشته باش
Australia
ناشناس
۱۴:۴۵ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
جیبشون پر بشه،که سگ باز ها و گربه بازها،و سه نقطه بازها (غیراخلاقی) برن به پولش ..! وقتی طرف هدفش خدا نیست! پس میره اینطوری خرج میکنه،که به مردم ازار و اذیت برسونه!
United States of America
ناشناس
۱۶:۳۶ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
کشور این همه مشکلات بزرگتر داره که به سگوحیوانات نمیرسه الکی وقت مردم وهزینه مجلس بااین چرت پرتا حدرندهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
آمریکایی جماعت باید دهنش رو واسه ما ایرانی ها ببنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
اتفاقا تواگه ایرانی بودی دلت سنگ نبود جوانمردبودی
Australia
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
واقعا،البته امریکایی کلا دین و خدا .. براشون مهم نیست! چه اهمیتی دارن! کل افریقا! یا اسیایی رو نسل کشی کن! یا پولشون رو بدزدن! مهم اینکه! این فرد و شخص غرق در لذت ها شهوانی باشه! همه بمیرن هم مهم نیست! مثل فیلم هاشون! که کل دنیا میرن عینشون نمیاد! اما وقتی سگشون میمره! ناراحت میشن! چون به صفت سگ ! احساس نزدیکی میکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
حمله کنندگان به مردم حیوان نجس اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
اتفاقا ایشون حرف درستی زده مگه سگ وگربه تنهاپاچه میگیرن؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
کاش حضرات برای کسانی که بیت‌المال را مثل آب خوردن بالا میکشند و میخورند هم طرحی با این شدت ارایه و تصویب کنند چرا بجای درک مشکلات اصلی و واجب ملت وقت و هزینه صرف این دست طرح و لوایح بی معنی و غیر واجب میشه ،بنظرم یا حضرات سطح سواد و توقعشون از زندگی همینقدر با اینکه ملت رو دست انداختند و دور هم به ریش ملت می‌خندند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
انوقت باید برای خودشون طرح بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
هر وقت خونه ها ومحله ها از نجاست پاک شد بعدش آباد هم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
من کاری ندارم ولی بودجه طرح می تونست برای کارهای مهمتر ی صرف بشه
Australia
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
دو خط نیم متن نوشتید،شما که اینقدر به فکر بیت المال و .. بودید،چرا این همه هزینه کردید،به قول خودتون،اول خودتون رو اصلاح کنید! شما دغدغه و رگ و اعصاب و تمیز و .. براتون مهم نیست! به دیگران چه مربوطه! .. برو و به این کارها کار نداشته باش! اونایی که جوانایی و زندگیشون رو برای این کشور دادن! در زمان جنگ و سال 57 دغدغه اولشون اسلام و خدا و قران و اجرایی احکام ان بر روی کشور بوده ..! پس باید نظرات اون مهم باشه، نه اونایی که تویه سورخ موش هاشون قایم شده بودن! و برعکس بر نابودی کشور و مردم اسلام و دین تلاش کردن!
Iran (Islamic Republic of)
رزیتا
۱۵:۳۱ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
الان همه مشکلات مملکت حل شده مونده فقط نگهداری سگ و گربه تو خونه !!! از فردا لابد می خواهند به بهانه این مساله مزاحم زن و بچه مردم بشوند و تو خونه هم بیان حیوان های زبان بسته رو ببرند. نمی دونم تا کی سیاست فضولی تو کارهای شخصی مردم ادامه داره؟ بابا خونه و ملک حریم شخصی مردم است. بفهمید. اونهایی هم که کامنت گذاشتند چرا افرادی که حیوان نگه می دارند بچه ندارند یا بچه بی سرپرست نمی آورند، بفهمند این مساله به خود هر فرد مربوطه نه به شماها. مگه بچه وسیله سرگرمیه که هر کس بچه بیاره؟ نباید صلاحیت داشته باشه؟ آمادگی داشته باشه؟ دوست داشته باشه؟ زوری نمی توانید در مسائل اجتماعی چیزی را دیکته کنید.نتیجه کاملا عکس می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
توی خونه ها باید درست بشه که مشکلات جامعه حل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
دقیقا آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۰ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
برید بابا حالمون دیگه از این جمله به هم میخوره الآن همه مشکلات حل شده مونده ...
مشکلات اقتصادی جای خودش مشکلات اجتماعی هم جای خودش باید حل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
مثبتها روببینید بعد دهن گشادتون بازکنین
Australia
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
مثبت ها؟! مگه طرح صیانت اجراء شده،که ما بفهیم این افراد کی هستن؟! راستی این افراد زمان جنگ هم بودن؟! موقعه که 60 تا 70 کشور ریخته بودن سر ما،که ریز ریزمون کن! و هیچ کس جزء مومن و با خداها نمی تونستن،در مقابلشون وایسان!؟ یا اون موقعه که ساواکی ها بدترین شکنجه رو میکردن! و هرکس سر صدایی اضافه میکن،فورا سرکوبش میکردن!؟ اگر همین دین و مردمان با خدا و با ایمان نبود! (در اصل خدا)که الان همه مردم ایران باید غلام حلق به گوش و نوکر هرکس میشدن،که زور و قدرتش بالاتر بود! دست شتصم تویه دنیا نبودی! و پول و ثروت اینا صفر! مثل نفت مجانی که میدادید انگلیس ها، یک ابم روش! تو و امسال تو ! درر سختی ها دوباره همون شخصیت واقعی خودتون رو نشون میدید! و در میدان ها اصلی به سرعت غیب خواهید شد.. چرا که تنها کسانی که به خدا اعتقاد داشته باشند خواهند ماند! ...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۲۹ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
با سلام اول باید قیمت ها را درست کنید کار های دیگر کشور نه سگ و گربه ای کار ها بهانه است پله پله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
بله پله به پله اول هم از توی خونه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۷ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
مشکلات اقتصادی و مشکلات اجتماعی هر دو باید درست بشن نمیشه فقط به مشکلات اقتصادی رسیدگی کرد و مشکلات و معضلات اجتماعی رو به حال خودش رها کرد ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس ک میگی پله
۲۱:۴۰ ۱۵ دی ۱۴۰۰
ببین
پول خونه دادن
حتی شهردار هم نمیتونه وارد خونه بشه
توی خونه هر کاری میخواست می‌کنه ب ت چه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
به نظر من خیلی این قانون خوب و تاثیرگذاری هست، همسایه ما که سگ داره ترسیده و دیگه صدای سگش در نمیاد،لطفا تصویب کنید زودتر تا مردم آزارها به سزای عملشون برسه
تازه تو اروپا هم قانون وجود داره در این زمینه
کسی که سگ نگه داری میکنه خودتون حساب کنید چقدر هزینه میکنه برای اون سگ
Iran (Islamic Republic of)
ن
۲۲:۲۳ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
سگ وگربه صدشرف دارن به دزدها واختلاسگرا
Australia
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
08:10 سگ و گربه شرف دارد،به اون بشری! که میره بهشون غذا میده و پرورشون میده! و به خود و دیگران اسیب روحی و روانی و بیماری و جسمی و .. میزند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
نگهداری در اپارتمان که سرو صدا و کثافتشان مزاحم مردم عادی مز شود اگر بچه ای یک دفعه به هر علتی بدخلقی کند گریه کند یا سرو صدا کند بلافاصله همه همسایه ها شاکی می شوند سگها پیاده روها و پارکها را کثزف می کنند و بیشتر صاحباد از خود راضیشان مدفوع سگشانرا جمع نمی کنند و باعث کثیف شدن کفش دیگر شهروندان می شوند حالا اگر بچه انسان در پیاده رو حاجت کند پذیرفتنی است خیر و اما و اما مهمترین مورد که خیلیهاشان به مردم حمله می کنند حتی یک واغ واغ ساده ولی بی موقع ادم را می ترساند و حتی گاز هم می گیرند و تودمان و کودکانمان در خطر هستیم حالا از کنار جاده ها به حدی سگهای ولگرد زیاد شده اند که از تهران تا تبریز نتوانستیم از ماشین پیاده شویم همینطور در جاده های شمالی این حیوان دوست نماهای بی فرهنگ که غرب زدگان ظاهری هستند بروند ببینند اولا سگ ولگرد در خیابانها و جا ده ها به حال خودشان ولو نیستند اگر هم باشند صد در صد عقیم شده هستند و رو گوششان پلاک دارند سگهای خانگی همه بیمه شده که ماهی حدود ۵۰۰ دلار بیمه سگ است اگر کسی را گاز زد که دیگه شکایت می کنند و خسارت سنگین می گیرند و اگر سگتان مدفوع کرد و جمع نکردید و کسی دید حتما به پلیس زنگ می زنند کمترین کار جریمه سنگین یک هفته کلاس نگهداری سگ باید شرکت کنید و اگر تکرار شود هم سگ را می گیرند و هم دیگر اجازه نگهداری سگ به شما نمی دهند ای با فرهنگ نماها حیوان دوست نما اینقدر غرب غرب می کنید انجا این قوانین را کاملا رعایت می کنند تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
چشم از فردای این طرح مردم بره و بزغاله میارن که خیلی هم گوگولی هستند و صبح ها دیگر با صدای بع بع بیدار میشید اونوقت هست که می گید صد رحمت به گربه که در روز به زور ۳ باز میو می کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
هرچی باشه بز و گوسفند نجس وکثیف نیستن
Australia
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
بز و گوسفند رو به گربه و سگ کثیف مقایسه میکنید؟! مطمعا هرچی باشه،مردم ته دلشون ازشون خوششون میاد،چون باعث خیر و برکته! گربه و سگ که خیره نداره،هرچقدر هم نگه داشته باشید،نه شیر میده، و نه کاربردی دیگه داره! در ضمن شخصیت طرف مقابل رو نشون میده،که چقدر از لحاظ روحی و روانی و اعتقادی اشفته و سردرگم و بی هدف ، که رفته گربه و سگ ها رو غذا میده ..! ادم سالم این کار رو نمیکنه! ممکنه گربه و سگ تویه بیابان غذا بده! یا بره جایی براشون غذا بریزه که مردم اونجا نیستن و گربه و سگ و .. استفاده کن! اما نمیاد اینا رو بیاره تویه اغوشش و یا پرورشون بده،که باعث ازار و اذیت مردم بشه ..! پوستش هم در دنیا و هم در اخرت کنده است! ولی همه دنیا پشتیبانش باشن! خدا پاسخ خواهد داد ..! مگه فکر کردی شوخیه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
وقتی مردم انقدر بی اعتماد و گوشه گیر شدن که از بچگی تا الان نمی تونن با کسی باشن که بهش گفت رفیق همین میشه، شما بی سواد ها بجای اینکه ریشه یابی کنید که چرا ایرانیا بجای همسایه، هم کلاسی، همکار ، فامیل و قیره به دوستی با حیوانات حالا هر حیوانی برای محبت دیدن و محبت کردن رو بیارن و بتونید فرهنگ آسیب دیده رو درست کنید نشستین طرح صیانت از فلان درست میکنید؟ فقط هم حیوان نیست، همین اینترنت همین وب گردی ها هم این جایگاه رو گرفته، خانواده دیگه وقت نمیکنه با بچش حرف بزنه! چون محبت کردن رو یاد نگرفته.... معلمان و استادان همه شما به اندازه سن یک انسان و یک عمر تدریس مقصر هستید که به ما زندگی کردن رو یاد ندادید خود من آسیب دیده همین معلمان بی لیاقت مدارس هستم... متاسفم که بگم مسئولین فقط بلدن مجازات کنن تا نصیحت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
جناب عالی حتی سواد نوشتن غیره راهم نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
تو خوبی بچه دو ساله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
مثبتهاچندبرابرمنفیهاست!
Australia
ناشناس
۱۵:۰۷ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
بی دینی عامل تنهایی! انسان گناهکار،ادم تنهایی! و دیگران هم ازش میترسن! (خودشم از دیگران میترسن! چون کارها پلید خودش رو دیده!) ! ادم گناهکار چون خدا رو نداره! هیچ حامی نداره! حالا اگر 7 میلیارد هم ازش حمایت کنند! بازم تنهای! خودشم میدونه تنهایه! خود پنداره نداره،عزت نفس نداره(هردو دینی و اعتقادی به خدا هستن،و با گناه از بین میرون!).. چون پیرو شیطون،هرچی اون دستور بده،انجام میده!(جوء ادم ها فساد هرچی بشه،اونم همون کار میکنه،که خدایی نکرده! از اون عقب نیافته! حالا هرکار زشتی میخواد باشه) هر روز یک گناه بدتر! یا کار زشت تر! ؟ میخواد رفتارش درست بشه؟! حرکت به سمت خدا! یکی دلی،یک رنگی،جمع بودن،به دیگران فکر کردن و ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
با آوردن حیوانات تو خونه ها حق اونارو هم ضایع می کنیم و آزادیشونو می گیریم اونا باید تو طبیعت آزاد باشن
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۴۷ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
تو طبیعت منظورت تو خیابونا و آشغالا و مردم مریضی که الکی آزارشون میدن و کسایی که مسئول قتل عامشون هستنه دیگه؟
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۱:۱۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
توی طبیعت چه کسی اشغال میرزد ما انسان ها
بعد دوستی که میگه طبیعت یعنی خیابون
شما برو و آمار مناطق حفاظت شده ایران را پیدا کن
Iran (Islamic Republic of)
آقایا خانم ایرانی ببین
۲۱:۴۴ ۱۵ دی ۱۴۰۰
آره ایران مناطق حفاظت شده دارع
ولی کو؟
آب نداریم
پول نداریم
شغل نداریم
آمار اتوبوس نشینان افزایش پیدا کرده
و برای اینکه آنقدر نادان بنظر برسی بدون که فقط سگ های وحشی توی طبیعت میتونن زنده بمونن
سگ های کوچولو یک ساعت نشده میمیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
همین امروز دیره البته قانون هست اما باید کامل و جامع وبدون نقص وصد در صد مطابق فتوای مراجع یعنی حرف قرآن و سنت باشد و بدعت گذاران و گناهکاران را باید در حکومت اسلامی واقعی نه آمریکایی ومنفعل برخورد بالا وبدون اغماض و مورد تایید دین کرده و کاش آنها وهمه باور میکردند و میکردیم که خدا مهربانترین مهربانان است و احکام حرام بودن نگهداری و گرداندن سگ برای رفاه و انسان زندگی کردن خود انسان است سگ برای یک گله بودن یا نگهبانی در مکانهایی است که خیابان ها و در پیاده رو و ماشین و یا آپارتمان و خانه در شهر اصلا جای این موجود خدا نیست چرا در کار خدا نظر مخالف خدا میدهید تیر و خطر آن به خود گناهکار برمی گردد مثل تیر نمرود
Iran (Islamic Republic of)
با افتخار اعلام میکنم طرفتار تولیدات جوانان کشور عزیزم ایران هستم
۱۳:۰۱ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
جالبه سلبریتی های خارجی با بچه ها عکس میگیرند
بازیگر نقش جومونگ سه تا بچه دارد معنی اسم بچه هایش این است زنده باد کره بعد یک سری جهان سومی با طرح مخالفند خارجی ها فرهنگ نگهداری از سگ را دارند اما ایرانی ها سگ هایشان ادرار میکنند باشه گربه خوب اما این گربه اداری بیماری زا است سگ ها بارها باعث بیماری خود ایمنی در انسان شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۰ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
خب به توچه آخه تو خیابونم که زیاده کسایی که انقدر حساس الکی هستن برای اینکه جای استریل یاشن خودشونو قرنطینه کنن بهتره تا اینکه همه حیوونارو نابود کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
به نظرم قبل از هر چیز باید قوانينی جدی و سخت برای حیوانات آزاران بگذارند و شهرداری ها را .مکلف کنند که این زبان بسته ها را سامان دهی کنند نه اینکه ببرند توی بیابان ها و با اون حال فجیع رها کنند دهان بسته ،دست و پا بسته. آیا خدا راضیه؟ هنوز اون تزریق‌ اسید رو صدای اون طفلک ها توی گوشمه آیا خدا خوشش میاد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
خدا پدر تون رو بيامورزه همين كبوتر باز ها رو هم جمع كنين ك خدايش خسته كردن از صداي صوت زدن گرفته تا فضولاتشون ك فاتحه لباس ها رو خوندن ك زنگ ميزني كلانتري مياد اخطار ميده ميره كاريم نميكنن زودتر اين قانون رو بگزارين ك جمع كنن ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
واق واق واق میو میو میو
Iran (Islamic Republic of)
اااا
۱۱:۲۷ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
به خدا از رای دادن برای تعیین نماینده مجلس پشیمون شدم من رای ندادم که بروند مجلس و با چنین بهانه های بی منطق حقوق مردم و زندگی خصوصی و شخصی رو زیر پابزارن هیج کدوم دلیل منطقی نیست اگر این کار کلاس شده که شده جلو خیلی چیزای مهم رو باید گرفت به خدا این طرح. فقط ازار نردم رو داره و حقشونو زیر پا میزاره
در ضمن همچین طرح هایی هست که فرصت سود جویی به شبکه های معاند رو میده من به اون طرح ها اعتقاد نداشتم و رای دادم ولی به خدا پشیمون شدم رای دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
شبکه های معاند به ماچه
Australia
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
خیلی سال پیش،یکی از معاندین برای یاهو پیام میزارشت(فکر کنم برای همه ارسال میکرد) یه سری جملات میگفت،که ادم حالت تهوع داشت! اینطوری شروع میشد! سلام ای هموطن! حکومت فلان..! بمان .. بیاید باهم دیگر فلان کنیم و بمان . یعنی یک سری کلمات رقت بار و چندش! به لحن دلسوزی و معدبانه! ضد ..!
پشیمون شدی استاد!؟ هیچ اشکالی نداره! اتفاقا اگر نماینده مجلس فقط همین طرح رو تصویب کن! من دعاگوش هستم،چون یکی از اتفاقات که تاثیر مستقیم داره! و اکثر نگه دارنده سگ و گربه (چه غذا دادن به سگ و گربه خیابانی به صورت دائم) شرور و بی ادب و بی حیاء هستن،و جزء پلیس و قانون کسی نمی تونه باهشون برخورد کنه! که برخورد نمی کنن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
خدایا شکرت از مسئولین بابت این طرح خیلی ممنونم واقعا دیگه بعضی ها شورش رو در آوردن همسایه آزاری در محل سکونت و مردم آزاری در مکان های عمومی پیاده روها و پارک ها ... آرامش رو از مردم سلب کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
اول اول باید در مجلس را ببندید که از همه خطر ناکترن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۰۷ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
نمیشه به خاطر حقوق حیوانات حقوق انسانها را در نظر نگرفت، نگهداری سگ و گربه تو منزل ویلایی هیچ مشکلی نداره ولی مطمعنا تو آپارتمان مشکل داره خونه جای انسانه نه حیوان حتی اگه باهوش و خوشکلم باشه نباید جایی باشه تو محیط مردمی مثل آپارتمان، نه سرو صداش کسی رو اذیت کنه نه کسی ازش بترسه، اینایی میگن خوب، منزل خودمه، چهار دیواری خودمه از فردا همسایه خودت بگه من میخوام یه گاو بیارم تو آپارتمان خودمه اهلی هم هست به کسی هم ضرر نمیزنه یا میخوام یه الاغ رو تو خیابون بچرخونم چون اذیت نمیکنه کسی رو، نمیشه که درسته بحث سگ نگهبان فرق میکنه، نگهبان آپارتمان که نیست همسایه چه گناهی کرده که باید مدام صدای سگ شما رو ساعت 4 صبح بشنوه مطمعنا اگه خودتون درگیرش نشده باشین هیچ وقت نمیتونین قضاوت کنین
Iran (Islamic Republic of)
سیما
۱۱:۰۴ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
اخه سگ و گربه چی کارتون کردن .. خرگوش بیچاره چه کاری به اذیت کردن داره . خجالت بکشین عوض این حرفهای مفت مجلس به فکر شکم مردم گرسنه باشه
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۱:۱۹ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
می دونی همه اینایی که نوشتن سگ هامون رو ازمون نگیرید
سالیانه حدود ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان خرج سگ هاشان میکنند
Iran (Islamic Republic of)
مانیا
۲۱:۴۷ ۱۵ دی ۱۴۰۰
بله
Australia
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
سالیانه 10 تا 50 میلیون هزینه میکن!؟ حالا هی میان میگن! به بجایی این طرح، به فقرا و اختلاص گرا وو رسیدگی کنید! مرد ناحسابی! تو خود اختلاص گر و اذیت و ازار دهنده مردم هستی...! این همه پول باداورده رو از کجا اوردن خرج اینا میکن!
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۰:۴۷ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
با سلام،الآن در کشور ما متاسفانه به علل مختلف بچه های بی سرپرست و بد سرپرست بسیار زیاد شدند ،آیا سرپرستی یک کودک کار بهتر است یا نگهداری از یک حیوان وارداتی که ماهیانه باید انواع واکسن،غذای مخصوص وارداتی،سبد حمل ونقل،شامپو مخصوص و غیره و غیره که همگی وارداتی هستند ؟اینهمه کودک معصوم بی گناه که چه بسا بعداز تعلیم و تربیت در آینده یک پزشک ،مهندس،کارگر ماهر و.... برای کشور بشوند و آنها هم به هم نوع خود کمک کنند،اگر در خارج از کشور سگ نگه می دارند بخاطر تنهایی و پیری،حرفه ویژه و نوع فرهنگ آنهاست ما نباید کورکورانه از آنها پیروی کنیم،
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۲۳:۴۷ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
آفرین حرف خیلی قشنگی بود
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۱:۲۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
عالی بود آفرین به درک بالای شما
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۳:۴۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
هر کسی علایق خاص خودش را دارد
بحث کودک کار جایگاه خودش را داراست
اولا چرا باید کشور ثروت مندی مثل ایران کودک کار داشته باشد
که آن هم از بی لیاقتی مسئولان مملکت است که اینها از فرط درماندگی به گدایی افتاده اند
صدها ردیف بودجه کشور صرف کارهای بیهوده می‌شود که می‌توان آنها را حذف کرد و اختصاص داد به کودکان خیابانی و آنها را در شرایطی مطلوب پرورش داد
و اما حیف که مجلس با دریافت حقوق های کلان وقت خود را صرف مشکلات معیشتی. سیاست داخلی. روابط بین المللی. جلو گیری از اعتیاد. تحت پوشش قرار دادن خانواده های بی سرپرست مهار تورم. جلوگیری از فرار مغزها. ایجاد اتوبان رفع معزل ترافیک. برخورد با ارازل و اوباش و کیف قاپها و دزدا ن درون وبیرون حکومتی و اختلاس گران و هزاران مشکل دیگر که از دید هیچ ایرانی فهیمی پنهان نیست میکرد
مسئله سگ و گربه فقط برای این است که مردم را تیغ بزنند و جیب خودشان را با جریمه های سنگین پر کنند
Australia
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
وحید! پاسخ خودت رو دادی! برای اینکه خرج چرت پرت میشه، یکیش همین سگ بازی و گربه بازی! تازه این یک بخش کوچیکش ، بخش ها بزرگ تر هم هست! در ضمن امریکا 40 میلیون فقیر داره! با اینکه تریلیون ها دلار از افریقا دزدی کرده و کلی از مردمش رو برده اونجا نوکری کردن! بازهم 40 میلیون فقیر داره! .. بی زحمت ایده ها گوهر بارتون رو براشون رونوشت کنید! تا بلکه از این گرفتاری و مشکلات خارج بشن!
Iran (Islamic Republic of)
ی آدم ک حیون خونگی داره
۱۰:۴۴ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
با اینکه کسایی رو ک سگ و گوربه دارن واقعا مخالفم ، چون وقتی آدم ی حیون خونگی میاره اون حیوان خیلی برای روحیه و کلا برای آدم مفیده و کل زندگی اون آدم میشه
اگه می خوان جریمه کنن باید صاحب هایی ک سگ های پرخاشگر و تربیت نشده ک ب بقیه آسیب می زنن رو جریمه کنن
اونم باز اگه آسیب زدن
اصن بی فرهنگی و بی احترامی ب زندگی حیوانات داره موج میزند
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۱:۲۱ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
این طرح برای جلوگیری از نگهداری حیوانات وحشی مثل نژادهایی از سگ و گرگ های با سن کم
و....
و باطوطی و قناری و گربه و خرگوش و..... کاری ندارد
۱۲۳
آخرین اخبار