نقص جدید اینستاگرام و فیسبوک در چند کشور

تعدادی از کاربران در کشور‌های مختلف از نقص برنامه های اینستاگرام و فیسبوک خبر دادند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از العربیه، خرابی‌های مکرری در فیسبوک یا دیگر برنامه‌های این شرکت، مانند واتساپ یا اینستاگرام، رخ داده است. آخرین مورد از این خرابی‌ها در اوایل اکتبر بود که برخی از کاربران در دسترسی به برنامه‌ها با مشکلاتی مواجه شده بودند. بعضی از کاربران قادر به تازه سازی اکانت اینستاگرام خود نبودند، در حالی که برخی دیگر در ارسال پیام از طریق فیسبوک با مشکل مواجه بودند. مدیران فیسبوک بابت این نقص عذرخواهی کردند.

زاکربرگ

در سال ۲۰۱۹، قطعی مشابه این اختلال حدود یک ساعت به طول انجامید. فیسبوک اعلام کرد که این قطعی به دلیل یک مشکل فنی بوده است. اگر شبکه‌های تحویل محتوا یا CDN‌ها به اینترنت متصل نباشند، در برخی مواقع وب سایت‌های بزرگ ممکن است از کار بی‌افتند. کارشناسان فنی گفتند: "نقص فیسبوک بعد از اتهامات یکی از مقامات سابق این شرکت رخ داده است." گفته می‌شود، این مقام سابق، فیسبوک را به انتخاب سود به جای امنیت متهم کرده است.

فیسبوک به طور متوسط ​​روزانه بیش از ۲.۷ میلیارد کاربر دارد. فیسبوک اخیراً گزارش‌هایی مبنی بر اثرات منفی برخی از شبکه‌های تحت حمایت خود دریافت کرده است. این گزارشات شامل افزایش نفرت کاربران، انتشار اطلاعات نادرست و افزایش دوقطبی شدن بوده است. همچنین گزارشاتی مبنی بر اینکه اینستاگرام می‌تواند به سلامت روان دختران نوجوان آسیب برساند نیز وجود داشته است.

اینستاگرام و فیسبوک


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.