امامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هیات انتخاب جشنواره‌ها می‌تواند زمینه کشف استعداد‌های تازه را فراهم کند

یک کارگردان مستند با اشاره به نقش مهم جشنواره سینماحقیقت، در کشف استعداد تاکید کرد.

مصطفی امامی، عضو هیئت انتخاب دوازدهمین جشنواره سینما حقیقت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر هیئت انتخاب روی گزینش آثار و عملکرد این جشنواره گفت: اگر بخواهیم با دید کلی به ماجرا نگاه کنیم، جشنواره سینما حقیقت در انتخاب آثار خوب عمل کرده است، اما اگر بخواهیم جزئی‌تر به ماجرا نگاه کنیم هیئت انتخاب بسیار مهم‌تر از هیئت داوری است و نگاه سخت‌گیرانه‌تری هم دارند. چون این جشنواره امید جوانانی است که وارد عرصه مستندسازی شدند، اگر هیئت انتخاب تجربه و حوصله کافی نداشته باشند، می‌توانند باعث نا امیدی بسیاری از فیلمسازان جوان شود. امیدوارم در انتخاب اعضای هیئت انتخاب سخت‌گیری شود تا حق کسی ضایع نشود، چون هیئت انتخاب هیچ توجیهی برای درست تماشا نکردن فیلم‌ها ندارد.

عضو هیئت انتخاب دوازدهمین جشنواره سینما حقیقت گفت: سال ۱۳۹۷ حدود ۴۲۰ فیلم مستند در بخش کوتاه وجود داشت و ما فقط می‌توانستیم ۲۰ فیلم را انتخاب کنیم و ۴۰۰ فیلم دیگر را باید کنار می‌گذاشتیم، ما این فیلم‌ها را کامل تماشا کردیم و در اعتراض به نوع انتخاب آثار از جانب مخاطب، می‌توانستیم به راحتی از انتخاب‌هایمان دفاع کنیم. در واقع معتقدم بخش اصلی انتخاب آثار رعایت انصاف است، چون مشخص نیست کسانی که حذف می‌شوند چه اتفاقی برایشان رخ می‌دهد. آن ۲۰ نفری که انتخاب می‌شوند حرفه‌ای‌تر وارد شدند و پرداخت خوبی نسبت به موضوع داشته‌اند.

او درباره سینما حقیقت ادامه داد: مهم‌ترین بخش فیلم مستند در ایران سینما حقیقت است که به نظر من یک سینمای آبرومندی است که باید به هر شکل آن را حفظ کرد.

این پژوهشگر درباره تاثیر جشنواره سینما حقیقت در جذب نیروی جوان و مستعد گفت: سینما حقیقت استعداد‌های زیادی کشف کرده است و بخشی از این ماجرا هم به هیئت انتخاب باز می‌گردد؛ اگر هیئت انتخاب با دقت و حوصله فیلم‌ها را ببیند به کشف استعداد و دیده شدن چهره‌های تازه کمک می‌کند.

این کارگردان درباره برگزاری چهاردهمین جشنواره سینما حقیقت به صورت آنلاین گفت: رسالت جشنواره تعامل و برقراری ارتباط بین مخاطب، هنرمندان و منتقدان، شنیدن نظرات و تماشای فیلم روی پرده سینما است؛ اما سال گذشته این امکان وجود نداشت و به نظر من همین که جشنواره تعطیل نشد اتفاق بزرگی بود. اینکه جشنواره به صورت آنلاین برگزار شد یک مزیت دیگر هم داشت که مخاطبانی که به هر دلیلی در تهران نبودند توانستند از این موقعیت استفاده کنند و طبیعتا به دنبال این اتفاق، جامعه آماری مخاطبین افزایش پیدا کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار