تزریق ۸۵ درصدی دز اول واکسن کرونا در گلستان/فوت ۴ بیمار کرونایی طی یک هفته

استاندار گلستان گفت: تاکنون ۸۵درصد واجدین شرایط در گلستان حداقل یک دز واکسن را دریافت کرده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، زنگانه استاندار گلستان در هفتاد و هشتمین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: تا کنون ۸۵ درصد واجدین شرایط در گلستان حداقل یک دز واکسن را دریافت کرده اند و از ظرفیت رسانه ها، علما، معتمدین و ریش سفیدان تقاضا داریم در ترغیب ۱۵ درصد باقی مانده همکاری لازم را داشته باشند.

او ادامه داد: برنامه‌های ترویجی رسانه‌ای با تلاش‌های صدا و سیما و فرهنگ و ارشاد اسلامی تاثیر بسزایی در رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تزریق واکسن داشته و باید با شدت بیشتری ادامه یابد.

زنگانه گفت:تشدید نظارت‌ها در بازار و اماکن عمومی باید ادامه داشته باشد و با متخلفین بر اساس قانون برخورد شود.

او گفت: شهرستان‌هایی که میزان واکسیناسیون آن‌ها پایین است باید با همکاری فرمانداری و مرکز بهداشت و با استفاده از راهکار‌های مختلف سطح واکسن زدن افزایش دهند تا بتوانیم هرچه زودتر به هدف تعیین شده یعنی رتبه اول واکسیناسیون دست یابیم.

او گفت:در حال حاضر شهرستان‌های گرگان و علی آباد کتول در وضعیت زرد و باقی شهرستان‌های استان در وضعیت آبی هستند.

استاندار گلستان گفت: تعداد ۱۹۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۴۴ بیمار در icu بستری و ۱۴ بیمار از دستگاه ونتیلاتور استفاده می کنند و در کل هفته گذشته نیز شاهد ۴ فوتی در استان بودیم.

او گفت:تا کنون بیش از ۲ میلیون و ۱۷۴ هزار دُز واکسن در استان تزریق شده است که بیش از یک میلیون و ۲۴۳ هزار نفر دُز اول را دریافت کرده اند و بیش از ۹۲۶ هزار شهروند هر دو دُز را تزریق کردند یعنی ۸۵ درصد دز اول و ۶۴ درصد دو دز را دریافت کرده اند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.