تولید ۲۰ میلیون دوز واکسن رازی کووپارس تا پایان سال

معاون موسسه واکسن و سرم سازی رازی گفت: با صدور مجوز اضطرار پیگیر هستیم که تا پایان سال ۲۰ میلیون دوز واکسن تولید کنیم و در اختیار وزارت جهاد قرار دهیم.

به گزارش روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، محمد حسین فلاح معاون موسسه واکسن و سرم سازی رازی از تولید ۲۰ میلیون دوز واکسن رازی کووپارس تا پایان سال خبر داد و گفت: تاکنون ۵ میلیون دوز واکسن رازی کووپارس تولید کرده ایم.

او گفت: با صدور مجوز اضطرار پیگیر هستیم که تا پایان سال ۲۰ میلیون دوز واکسن تولید و در اختیار وزارت جهاد قرار دهیم. زمان توزیع عمومی واکسن کرونا رازی کووپارس در سطح کشور وابسته به تصمیم وزارت بهداشت است.

فلاح در مورد تزریق واکسن رازی کووپارس به افراد زیر ۱۸ سال بیان کرد: سازمان غذا و دارو اخیرا برای افراد زیر ۱۸ سال مصوبه‌ای داشته و ما هم شیوه نامه ۱۲ تا ۱۸ سال را آماده کرده‌ایم و یک سری بخش‌ها را در آن مصوبه مشخص کردند که بر اساس آن مجدد شیوه نامه را اصلاح و به وزارت بهداشت ارسال خواهیم کرد.

او مهم‌ترین مانع پیش روی تولید و تزریق عمومی واکسن کرونا رازی کووپارس را قرارداد ساخت این واکسن دانست و گفت: قرارداد سفارش ساخت واکسن از سوی وزارت بهداشت باید منعقد شود تا بر اساس آن موسسه رازی اقدام به تولید واکسن کند و بر اساس نیاز کشور باید تولید کنیم و در اختیار جامعه قرار دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار