حجت‌الاسلام ذاکر:

تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران در دستگاه‌ها به خوبی اجرا نشد/ ادغام طرح مجلس و لایحه دولت برای ساماندهی استخدام‌ها

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از نحوه تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران در برخی دستگاه‌ها انتقاد کرد.

حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تبدیل وضعیت استخدام ایثارگران و فرزندان آنها در دستگاه‌ها گفت: بر اساس قانون اگر فردی بخواهد کارمند رسمی شود، نیاز به سابقه ایثارگری از طرف خودش، پدر یا مادرش دارد تا مراحل اداری آن را طی کند. این اتفاق خوبی برای خانواده‌های ایثارگران و فرزندانشان بود اما درست اجرا نشد. برخی دستگاه‌های عمومی و غیر دولتی یا دولتی، قانون مربوط به تبدیل وضعیت ایثارگران را اجرا نکردند و از سوی دیگر، بعضی دستگاه‌ها با تأمل و وسواس خاصی، قانون را به اجرا درآوردند. 

وی اضافه کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس برای ساماندهی کل قراردادها و وضعیت استخدام در کشور، در حال بررسی طرحی است و البته، دولت هم لایحه‌ای را در این باره ارائه کرده که با طرح نمایندگان ادغام می‌شود و اقدام دستگاه قانونگذاری برای استخدام ایثارگران، به کل کشور تعمیم داده خواهد شد.


بیشتر بخوانید


این نماینده مجلس تصریح کرد: در دستگاه‌های کشور حدود ۱۷ نوع استخدام داریم و کارمندان با چندین قرارداد مختلف در کنار یکدیگر فعالیت می‌کنند. در طرح اولیه مجلس، همه مستخدمین کشور باید پیمانی یا رسمی شوند و افراد پس از ۳ سال قرارداد پیمانی، باید به حالت رسمی تبدیل وضعیت پیدا کنند. پس از آن هم هر کس برای استخدام در دستگاه‌ها باید آزمون دهد تا با رعایت قانون، حقی ضایع نشود.

حجت‌الاسلام ذاکر همچنین تفاوت نوع قراردادهای کارمندان و میزان فعالیت آنها را مصداق تبعیض ناروا دانست و بر اصلاح قانون مربوط به استخدام‌ها تأکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Arman
۰۴:۱۶ ۰۲ آذر ۱۴۰۰
درود ،واقعا عجیب مگه مجلس تصویب نکرد مگه تایید نشد مگه اعلام نکردن مدارک لازم روی سی دی بزنید جهت ثبت ،الان این دس دس کردنها برای چیست !؟ چرا مدارک تو ادرات مربوطه داره خاک میخوره وارسال به مرکز صورت نمیگیره !؟!! چرا احساسات کارگران زحمتکش رو ببازی میگیرند واقعا حقمون نیست بعداز ۱۹ سال کار کردن بصورت پیمانی تبدیل وضعیت شیم !
-
ناشناس
۰۹:۴۹ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
آقای ذاکر 17 سال قرار دادی آموزش پرورش شهر ارومیه هستیم ولی 17 سال نه کسی مارا دید نه کسی صدای ما را شنید ریس جمهور. وزیر .مدیر کل. استاندار حتی نماینده های مجلس شهرارومیه چندین بار نامه دادیم فیش حقوقی دادیم ولی بی تفاوت کنارش رد شدنبدون حتی یه کار مثبت برای من وامثال من فقط فرزندان ایثارگر فرزندا ن جانبازان محترم ما همچنان گوش به زنگیم کی نوبت به ما میرسه یا باید با قراردادی بعد از 17 سال سه میلیون پانصد بگیریم و تبعیض کارمندان رسمی راببینیم که با 7 سال خدمت 10 میلیون میگیرن ما یک سوم حقوق میگیریم بخدا انصاف نیست ماهم از کشور دیگه نیامدیم مال ایران عزیز هستیم و دوسال هم تو کردستان برای خاک این کشور عزیز خدمت کردیم صدای ما را بشنوید ما را هم دریابید نیازمند کمک شما هستیم نماینده های محترم شهرستان ارومیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
سلام.این طرح تبدیل وضعیت خانواده شهدا چطور سپاه استان کرمانشاه برای بسیجیان کد ۸۹ اجرا نمی‌کند میگن به شما تعلق نمیگیره.
Iran (Islamic Republic of)
Armzn
۰۴:۱۸ ۰۲ آذر ۱۴۰۰
درود ،کدوم اداره هستی؟!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۰۹ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
فرزندان ایثار گران نیز باید امتحان بدهند مثلا کسی که در خرداد طرح ان تمام شده استخدام نمیشود ولی کسی که الان داره طرحش را میگذراند استخدام میشود درصورتی که در امتحان استخدامی وزارت بهداشت نمره خیلی کمتری آورده بود باید اول کسانی که طرحشان قبل از این بخشنامه تمام شده دعوت به کار شوند و استخدام شوند نه کسانی که دارند طرح می گذرانند دراین قانون تبعیض است
آخرین اخبار