نماینده آستارا در مجلس تأکید کرد؛

ضرورت تسریع در تکمیل راه آهن آستارا – رشت

نماینده مردم بندر آستارا در مجلس بر ضرورت تسریع در تکمیل راه آهن آستارا - رشت تأکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، غلامرضا مرحبا، نماینده مردم بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی در دیدار با رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی خواستار تسریع در تکمیل راه آهن آستارا - رشت با توجه به اهمیت این قطعه از راه آهن در حمل و نقل ترانزیتی کریدور شمال - جنوب شد.

او با بیان انکه این دیدار در خصوص تخصیص امکانات و اعتبارات لازم به شهرستان آستارا انجام شده است، گفت: تسریع در تکمیل پل روگذر راه آهن واقع در کمربندی آستارا و اختصاص ماشین آلات راهداری مورد نیاز با توجه به فرسوده بودن امکانات موجود و دارا بودن ٢٠٠ کیلومتر جاده کوهستانی و صعب العبور شهرستان آستارا در این نشست بررسی شد.

این نماینده مجلس یازدهم افزود: همچنین اختصاص آسفالت فراتر از برنامه سال ١۴٠٠ به جاده‌های شهرستان آستارا به میزان حداقل ١٠ کیلومتر از موارد مطرح و بررسی شده در دیدار با وزیر راه بود.

غلامرضا مرحبا، نماینده مردم بندر آستارا در مجلس

مرحبا ادامه داد: تسریع در روند لایروبی اسکله بندر آستارا توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و تسریع در تکمیل راه آهن آستارا - رشت با توجه به اهمیت این قطعه از راه آهن در حمل و نقل ترانزیتی کریدور شمال - جنوب از دیگر مواردی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

شهرستان مرزی بندر آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
بیشتر از اهمیت راه آهن رشت آستارا (که البته در جای خود بسیار مهم است !!) تکمیل مسیر ترانزیتی دریای خزر با گسترش ظرفیت و تجهیزات بنادر شمالی . مهمتر از آن ناوگان کشتی های ایران در دریای خزر است !!! ایجاد صنعت لنج سازی در این زمینه بسیار مفید فایده خواهد بود !!!