وام زلزله‌زدگان سرپل‌ذهاب باید به مدت سه سال امهال شود

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: امهال سال سوم وام زلزله‌زدگان این شهرستان هنوز در برخی از بانک‌ها، اجرا نشده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نورالدین فرزادی‌پور فرماندار سرپل‌ذهاب در جمع اصحاب رسانه در خصوص امهال وام‌های زلزله‌زدگان در شهرستان سرپل‌ذهاب، اظهار داشت: این امهال مربوط به وام‌های قبل از زلزله ۲۱ آبان سال ۹۶ سرپل‌ذهاب است.

او گفت: دو سال وام‌ها امهال شد که با پیگیری‌های صورت گرفته این وام‌ها یک سال دیگر هم امهال شد که در برخی از بانک‌ها امهال سال سوم اجرا شده و در برخی از بانک‌ها که مدعی هستند نرم‌افزار آن هنوز به دست آن‌ها نرسیده، اجرا نشده البته این مسئله باید حل شود که حل هم می‌شود، پیگیر هستیم.

فرماندار سرپل‌ذهاب در ادامه در خصوص اقدامات صورت گرفته در بحث آب این شهرستان، افزود: سرپل‌ذهاب علی‌رغم گرمسیری بودن دارای ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی از حیث منابع آب زیرزمینی و آب‌های جاری است که سراب‌های خوبی هم دارد، اما واقعیت این است که زیرساخت‌های آب شرب و آبرسانی به دلیل درگیر شدن منطقه در دوران دفاع مقدس و بعد، زلزله کم‌تر مورد توجه قرار گرفته است.

او ادامه داد: شبکه دچار فرسودگی شده و امکانات زیرساختی پاسخگوی نیاز فعلی نیست که بحث خشکسالی هم مزید بر علت شد، البته این موضوع جزء اولویت‌های اولیه شهرستان قرار گرفته است..

فرزادی‌پور بیان داشت: با پیگیری صورت گرفته خوشبختانه ۶۲ میلیارد تومان اعتبار را به این امر اختصاص دادیم و نیازمندی‌های روستا‌ها را شناسایی کرده‌ایم و الان در مرحله اجرا هستیم که با صرف این اعتبار بحث آب آشامیدنی روستا‌های شهرستان تا اردیبهشت‌ماه سال آینده مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.