اجرای طرح پایش دستگاه‌های اجرایی استان یزد

مدیر عامل شرکت گاز استان یزد گفت: طرح پایش دستگاه‌های اجرایی و سایر اماکن دولتی و عمومی استان به منظور رعایت الگوی مصرف بهینه گاز طبیعی کلید خورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علی اکبر میدانشاهی مدیر عامل شرکت گاز استان یزد گفت: طرح پایش دستگاه‌های اجرایی و سایر اماکن دولتی و عمومی استان به منظور اجرایی نمودن بخش نامه وزارت نفت و دستورالعمل ابلاغی از شرکت ملی گاز ایران صورت خواهد پذیرفت.

او افزود: این طرح با توجه به اهمیت موضوع و تأکیدات صورت پذیرفته با جدیت تمام اجرا می‌شود لذا در صورت مشاهده رعایت نکردن موارد مندرج در بخشنامه، اخطاریه برای اماکن تحت پوشش شامل سازمان ها، ادارات و مراکز دولتی و عمومی، مساجد، حسینیه‌ها و مدارس صادر و در صورت عدم ترتیب اثر، منجر به قطع جریان گاز مکان ذیربط می‌شود.

میدانشاهی با اشاره به انجام بازدید‌های ادواری به کمک تیم‌های کارشناسی این شرکت، از رعایت دمای ۲۱-۱۸ درجه در فضای داخلی و دمای ۱۸ درجه در راهرو‌ها و فضا‌های عمومی و سرپوشیده به عنوان اصلی‌ترین مواردی نام برد که در بازدید‌های صورت پذیرفته مورد توجه قرار خواهد گرفت.

او در ادامه از کلیه ادارات، سازمان‌ها و سایر مراکز دولتی و عمومی خواست با روشن نمودن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز کار و خاموش نمودن آن‌ها یک ساعت قبل از پایان کار، خاموش نمودن وسایل گرمایشی در روز‌های تعطیل برای ساختمان‌هایی که سیستم حرارت مرکزی ندارند و همچنین انجام معاینه فنی، تعمیر وسایل گرمایشی و دیگر اقدامات لازم به منظور افزایش بازدهی وسایل گازسوز نظیر نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه‌ها نسبت به صرفه جویی در مصرف گاز اهتمام ورزند چرا که موارد مذکور از دیگر مورد است که با توجه به چک لیست مصرف انرژی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل شرکت گاز استان یزد ادامه داد: در این اقدام، پایش مساجد و حسینیه ها، مدارس دولتی و غیر دولتی و مراکز آموزشی و پرورشی نیز در دستور کار قرار گرفته و اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از هدر رفت مصرف انرژی در این خصوص در حال انجام می‌باشد ضمن اینکه شرکت گاز آمادگی لازم جهت ارائه هر گونه مشاوره و پیشنهادات اجرایی در جهت مدیریت مصرف گاز طبیعی به تمامی اماکن مذکور را دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار