رئیس شورای اسلامی بخش چلو مطرح کرد؛

شرایط سخت اهالی بخش چلو اندیکا در هوای بارانی

مهمدی گفت: اهالی بخش چلو اندیکا که با همان امکانات اضطراری اولیه در حال گذران زندگی هستند، با بارش باران و وزش باد شدید دچار مشکلات دیگری شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهران مهمدی کرتلایی مدیر گروه جهادی شهید همت و ریاست شورای اسلامی بخش چلو شهرستان اندیکا می‌گوید که بارش‌های چند روز گذشته مردم روستا‌های بخش چلو را با مشکلات بسیار جدی از جمله کنده شدن پلاستیک‌های روی چادر‌ها و آغل‌ها و یا پاره شدن همین چادر‌ها بر اثر وزش باد‌های شدید همزمان با باران را موجب گردیده است.

او افزود: بر اثر زلزله‌های اخیر خانه‌های مردم این روستا‌ها که از سنگ و گل و چوب تشکیل شده اند، سست و نا ایمن شده اند و مشکل بدتر آن است که این لیر‌ها تنها پناهگاه خیلی از این مردم در برابر باران و باد و سرمای بی امان هستند.

مهمدی با اشاره به اسکان ضروری زلزله زدگان اندیکا در بخش چلو بیان کرد: با توجه به شدت باران و باد و جو هواشناسی حاکم بر منطقه و پاره شدن چادر‌ها و ایمن نبودن آن‌ها جهت دفع باران، باد و سرما اهالی دچار سردرگمی شده اند چرا که پس از، از بین رفتن چادر‌های اسکان اضطراری اهالی به اجبار زیر باران و در اوج سرما شب را صبح می‌کنند.

در این صورت اهل خانه در معرض بیماری‌های زمستانه قرار خواهند گرفت که این بیمار شدن نیز به دلیل نبود خدمات درمانی در منطقه خود به تنهایی مشکلات را چند برابر خواهد کرد.

این مقام مسئول در خصوص روستا‌های درگیر این مشکل گفت: روستا‌های کمفه، فرگه، دلی، فتحی، دشت آبدار، دشت بی آب، گل زردیا، ملر، شلا، سوسن، دِرب، رگ رو، سربازار، چلچل، جیرا، تردی، سر شط، مورد پا دلا، شیرین بهار (شیمبار)، للر، کتک پایین، کتک بزرگ روستا‌هایی هستند که شرایط مساعدی ندارند و در انتظار بازسازی منازل هستند.

مهمدی کرتلایی خواست تا با گذر زمان مشکلات روستاییان به فراموشی سپرده نشود چرا که در بدترین شرایط ممکن جهت آوار برداری هستند و جایگاه پوششی و اسکان موقتی نیز وجود ندارد و تنها با همان کمک‌های اضطراری اولیه درحال گذران زندگی هستند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.