احداث مجتمع صنایع وابسته کشاورزی و شهرک گاومیش‌داران در شوشتر

فرماندار شوشتر از احداث یک مجتمع گلخانه و صنایع وابسته کشاورزی و شهرک گاومیش داری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسین پنبه‌دانه‌پور فرماندار شوشتر گفت: شوشتر ظرفیت بالایی در تولیدات کشاورزی خوزستان دارد که شکوفایی آن با هدف افزایش ارزش اقتصادی مورد تاکید ما و درخواست فعالان این عرصه بوده است.

او افزود: در همین خصوص با همکاری جهاد کشاورزی خوزستان و با توجه به دارا بودن شرایط لازم در شهر شهید شرافت، راه‌اندازی مجتمع گلخانه و صنایع وابسته کشاورزی را در این منطقه بررسی کرده و در حال برنامه ریزی برای اجرای این طرح هستیم.

پنبه‌دانه‌پور با اشاره به فرصت مناسب جهت توسعه اقتصادی در حوزه کشاورزی شوشتر تصریح کرد: با ایجاد این مجموعه می‌توان فرآوری، بسته‌بندی و برندسازی مناسبی به سود شهرستان به وجود آورده و در اشتغال نیز نتایج قابل توجهی دریافت کنیم.

رئیس شورای کشاورزی شوشتر وجود دامداران و گاومیش داران در این منطقه را یکی دیگر از فرصت‌های صنعتی دانست گفت: با توجه به اینکه گاومیش داران در شوشتر دارای استعداد و ظرفیت قابل توجه در توسعه این صنعت هستند، به جهاد کشاورزی خوزستان پیشنهاد و درخواست دادیم که یک شهرک گاومیش داری با استاندارد‌های روز ساخته شود که در این رابطه موافقت لازم اخذ شده است.

فرماندار شوشتر ادامه داد: برای این دو مجموعه بررسی‌ها و پیگیری‌های لازم جهت اختصاص زمین و دریافت انشعابات صورت گرفته و مراحل مقدماتی جهت اجرای آن‌ها در دست اقدام است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.