تشدید خطر موج ششم در خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی گفت:خودداری از دریافت واکسن، خطر موج ششم را در خراسان شمالی تشدید خواهد کرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،شجاعی استاندار خراسان شمالی  گفت: در حالی که ارتقای ایمنی مردم در مقابل موج جدید ویروس کرونا تنها با واکسینه شدن همگانی امکان پذیر است، خودداری از دریافت واکسن، خطر موج ششم را تشدید خواهد کرد.

شجاعی افزود: نشانه‌های رسیدن موج ششم از دور پیداست و برخی از شهر‌های استان به ویژه شیروان به سبب استقبال کم از واکسن، زمینه خطر را برای همه افراد ایجاد می‌کنند.


بیشتر بخوانید


او با تاکید بر آمادگی لازم برای مواجهه با سویه جدید این ویروس، از فرمانداران خواست قشر‌هایی را که با واکسینه شدن مخالف هستند را شناسایی کنند تا اقدام لازم صورت گیرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان هم با بیان اینکه ۱۴۰ بیمارکرونایی در بیمارستان‌های استان بستری اند گفت:هفته گذشته ۵ هم استانی را به علت ابتلا به کرونا از دست دادیم.

پورنقی با بیان اینکه ۷هزار نفر دز سوم واکسن را دریافت کردند، از برداشته شدن محدودیت سنی برای تزریق این دز خبر داد.

او افزود: با بستری شدن ۲۲بیمار جدید، تعداد بیماران بستری شده در مراکز درمانی و بیمارستانی استان به ۱۲۶ نفر رسید و متاسفانه یک هم استانی هم به واسطه کرونا جان خود را از دست داد.

بر اساس آخرین رنگبندی ستاد ملی کرونا، ۶ شهرستان استان زرد و دو شهرستان آبی شد بر این اساس مانه و سملقان و راز و جرگلان آبی و بقیه شهرستان‌ها زرد هستند این تغییر رنگ، اگر چه امید‌ها رو، برای روز‌های روشن بیشتر می‌کند، اما باید به این نکته توجه داشت که با رعایت دستورالعمل‌ها و روند سریع واکسیناسیون به وضعیت مناسب رسیده ایم و کوچکترین تعلل و سهل انگاری ما را به روز‌های سخت برمی گرداند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.