استقبال چشمگیر از اردو‌های راهیان‌نور مجازی

اردو‌های راهیان نور یکی از مهمترین برنامه‌های فرهنگی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، یونس عزیزی دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برای شناسایی مناطق عملیاتی دفاع مقدس در استان، گفت: از دو سال گذشته و در پی تعطیلی اردو‌های راهیان نور به واسطه شیوع بیماری کرونا، تلاش کردیم تا از ظرفیت فضای مجازی برای آشنایی جامعه و نسل جوان با مناطق عملیاتی دفاع مقدس استفاده کرده و اردو‌های راهیان نور را در بستر فضای مجازی برگزار کنیم.

عزیزی با اشاره به استقبال چشمگیر هموطنانمان از اردو‌های راهیان نور مجازی در دوران کرونا، یادآور شد: سال گذشته که به واسطه شرایط کرونایی امکان برگزاری اردو‌های راهیان نور به صورت حضوری مهیا نبود، هدف گذاری کرده بودیم تا در قالب شش اردو حدود ۳۰ هزار نفر از دانش‌آموزان را به اردو‌های مجازی راهیان نور ببریم که در نهایت با ارزیابی‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که بیش از ۵۵۰ هزار نفر به صورت آنلاین و آفلاین از این اردو‌های مجازی بازدید کرده‌اند که عدد چشمگیری است.

رئیس سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه به دنبال کیفی سازی اردو‌های راهیان نور هستیم، افزود: باید اردو‌های راهیان نور مجازی ادامه یابند.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه اشاره‌ای هم به پیگیری برای ازسرگیری حضوری اردو‌های راهیان نور داشت و گفت: در صورت بهبود شرایط کرونایی استان و کشور پیگیر از سرگیری اردو‌های راهیان نور حضوری خواهیم شد.

عزیزی سپس از اردو‌های راهیان نور به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های فرهنگی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه یاد کرد و افزود: باید از ظرفیت فضای مجازی و حقیقی برای آشنایی جامعه و نسل جوان با مناطق عملیاتی دفاع مقدس استفاده کنیم.

او با بیان اینکه استان کرمانشاه امکانات و ظرفیت‌های زیادی در حوزه راهیان نور دارد، بیان داشت: این استان بعد از استان خوزستان دومین مقصد کاروان‌های راهیان نور است.

عزیزی در ادامه با اشاره آغاز سال راهیان نور کشور همزمان با سالروز عملیات بازی دراز در اردیبهشت هر سال از کرمانشاه، گفت: هر ساله بالغ بر یک میلیون نفر از هموطنانمان در قالب اردو‌های راهیان نور از مناطق عملیاتی دفاع مقدس استان بازدید می‌کردند که سال ۱۳۹۸ در نهایت شاهد بازدید ۱.۲ میلیون نفر از هموطنانمان از یادمان‌های استان تا قبل از شیوع کرونا بودیم.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.