تعداد بیماران کرونایی دشتستان به ۴۰ تا ۵۰ نفر در هفته رسیده است

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: از نیمه شهریور و پایان خیز پنجم روند مبتلایان به کرونا در شهرستان کاهشی بوده و در هفته‌های اخیر به ۴۰ تا ۵۰ نفر در هفته رسیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ماریا خویش‌دوست رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان بیان کرد: از آغاز شیوع بیماری کرونا در شهرستان تاکنون بیش از ۵۹ هزار و ۹۶۰ آزمایش pcr و رپید تست (تست سریع) از مراجعان به مراکز منتخب مقابله با کرونا و مراکز خدمات جامع سلامت گرفته شده است.

به گفته او،  از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۰ هزار و ۶۵ مبتلا به این ویروس در شهرستان شناسایی شده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان افزود: از نیمه شهریور و پایان خیز پنجم روند مبتلایان به کرونا در شهرستان کاهشی بوده و در هفته‌های اخیر به ۴۰ تا ۵۰ نفر در هفته رسیده است.

خویش‌دوست با اشاره به شناسایی سویه جدید کرونا در آفریقای جنوبی، تاکید کرد: همه افراد جامعه باید هشدار‌ها و توصیه‌های کرونایی را جدی بگیرند و حتی اگر دو نوبت واکسن را هم دریافت کرده‌اند و علائم سرماخوردگی دارند، شرایط قرنطینه را باید به طور کامل رعایت کنند.


بیشتر بخوانید


او گفت: میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شهرستان به زیر ۵۰ درصد رسیده است که این زنگ خطری برای تمامی افراد جامعه به‌ویژه سالمندان و بیماران دارای بیماری زمینه‌ای است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان عنوان کرد: در شهرستان دشتستان از شیوع بیماری کرونا تاکنون ۵۶۷ فوتی داشته‌ایم که ۳۷ مورد آن موارد محتمل بوده‌اند.

خویش‌دوست از مردم خواست که هرگونه علائم سرماخوردگی، تب، آبریزش بینی، بدن درد را جدی بگیرند و به سرعت به نزدیک‌ترین مرکز درمانی برای شناسایی و شروع زودهنگام درمان مراجعه کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.