کشاورزان خوزستانی برای مدرن سازی زراعت مصر هستند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: کشاورزان استان در جهت مدرن سازی زراعت و استفاده از روش های نوین آبیاری مصر هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستا در جمع خبرنگاران گفته است که کشاورزان خوزستانی با توجه به تنش‌های آبی برای مدرن سازی زراعت جدی و مصر هستند.

مدرن سازی کشاورزی استفاده از روش‌هایی است که مصرف آب در کشاورزی را کاهش می‌دهد.

به گفته امیری زاده خوزستان وسیع ترین عرصه را در کشور دارد و رتبه چهارم یا پنجم استفاده از سامانه‌های آبیاری قطره ای را به خود اختصاص داده است.

او استفاده از روش آبیاری تحت فشار در کشاورزی را نیاز امروز زراعت در خوزستان برشمرد که برای کاهش مصرف آب، مدیریت آب و برای افزایش عملکرد نقش بسزایی دارد.

از همین رو نیز جهاد کشاورزی خوزستان در حال پیگیری این مسئله است تا ردیف اعتبار ملی جهت استفاده از روش های نوین آبیاری افزایش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه در حال پیگیری این موضوع است، اظهار داشت: ۱۲۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در خوزستان با روش‌هایی تحت فشار به منظور کاهش مصرف، آبیاری می‌شوند و در همین حال نیز متقاضیان بهره گیری از این روش‌ها نیز افزایش داشته است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
چرا شما مردم خوزستان جایی که باید از مردم چهادمحال و بختیاری حمایت نمی کنید ،شهردارسابق یزد محمد رضا سید حسینی گفته که هدف اصفهان از این اعتراضات تکمیل تونل بهشت آباد بوده و یه طوری در مورد چهارمحال وبختیاری حرف زده که انگار ارث پدرش هست وتازه اعتراض کرده که چرا مردم این استان درخت کاشتند ،پاش بیفته آب خوردن هم از ما‌می گیرند و اصلا نگفته که آب صنایع و گلخانه های یزد را از کجا میاره بهتر نیست حمایتتون را از حق آبه خود مردم استان چهارمحال و بختیاری از زاینده دود وکارون اعلام کنید تا کسی پاش را از گلیمش دراز تر نکنه مظلوم تر از مردم ما هم هست.