در میز اقتصادی امروز مطرح شد؛

دستگاه‌ها در ثبت اموال خود در «سامانه سادا» همکاری نمی کنند

از سال ۹۴ خزانه داری کل کشور به عنوان امین اموال دولتی سامانه‌ای را طراحی کرده تا تمام دستگاه‌های دولتی اموال خود را به ثبت برسانند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ دادگر، مدیرکل اموال دولتی و اوراق بهادار وزارت امور اقتصادی و دارایی در رابطه با همکاری نکردن دستگاه‌ها در زمینه ثبت اموال در سامانه سادا گفت: با توجه به آمارها، ترکیه مسافتی کمتر از ایران دارد و حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ ملک شناسایی کرده است. این میزان برای ایران ۵۲۵ هزار ملک است و رقم قابل توجهی نیست.

او ادامه داد: از طرفی هم بانکی در سازمان ثبت وجود ندارد و نمی‌توانیم بخش دولتی سازمان ثبت اسناد را تفکیک کنیم تا یک بانک جامعی از املاک دولت داشته باشیم. از سال ۹۴ خزانه داری کل کشور به عنوان امین اموال دولت سامانه‌ای را طراحی کرده تا دستگاه‌ها در این سامانه خود اظهاری کنند، اما تا کنون تنها ۱۰۰ هزار دستگاه این خوداظهاری را انجام داده‌اند.


بیشتر بخوانید


دادگر گفت: دستگاه‌ها تصور می‌کنند که اگر این خوداظهاری را انجام دهند دولت برای چگونگی بهره برداری از این املاک برای آن‌ها تصمیم گیری خواهد کرد.

او ادامه داد: در حال حاضر خزانه داری به دنبال خوداظهاری دستگاه‌ها نیست و به دنبال این هستیم که این موضوع را برون سپاری کنیم و اطلاعات را با استفاده از مشاهدات میدانی و گزارشات مردمی به دست آوریم و حتی پاداش‌هایی را هم در این زمینه قرار دهیم.

دادگر گفت: در سال گذشته یک تفاهم نامه بین خزانه داری و سازمان ثبت اتفاق افتاد که در اجرای آن نزدیک به ۲۵۰ هزار فقره سند مالکیت را به تک برگ دولتی تبدیل کردیم که در جمع آوری اطلاعات کمک کرد. امسال رشد ۵۴ هزار فقره در رابطه با سادا داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار