وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

به اهالی رسانه ۲۴ هزار واحد مسکن اختصاص می یابد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تدوین لایحه نظام جامع رسانه‌‌ای در کشور و اختصاص ۲۴ هزار واحد مسکن به اهالی رسانه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در جمع مدیران رسانه‌ بعد از شنیدن دغدغه‌ها و پیشنهادات مدیران مسوول و ابراز خرسندی از بلوغ و پختگی رسانه‌های استان اظهار کرد: البته در استان همدان با قدمت و سابقه بالای فرهنگی و تاریخی جز این هم انتظار نمی‌رود.

وی با بیان اینکه در فصل تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۱ قرار گرفته‌ایم و شعار دولت خدمتگذار این است که ریل توسعه کشور را در بخش‌های مختلف تغییر و در مسیر درستی پیش ببرد گفت: کشور با مشکلاتی مواجه است که دولت با تمام توان درصدد رفع آنهاست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از رونمایی سند تحول دولت در آینده نزدیک خبر داد و گفت: دولت سیزدهم از شیوه‌های به‌روز، مطابق بر عقل و رویکردهای علمی برای رفع و رجوع مشکلات بهره خواهد برد.

وی فرهنگ را مقدم بر تمام حوزه‌ها و پیشران در کشور عنوان کرد و با بیان اینکه تمام تلاش دولت سیزدهم آن است که فرهنگ را به جایگاه اصلی خود بازگرداند گفت: در این مسیر کارهای خوبی انجام شده که امیدواریم گام‌های بلندتری نیز بر داشته شود.

اسماعیلی ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است تا پایان سال شاهد سفر رئیس جمهور به استان همدان باشیم تا از این رهگذر مصوبات خوبی برای توسعه استان رقم بخورد.

وی از بررسی لایحه نظام جامع رسانه‌ای کشور خبر داد و با بیان اینکه درصدد هستیم سندی قوی و راهگشا در این زمینه تدوین شود تا از این طریق شاهد رفع مشکلات باشیم، گفت: رسانه‌های نوین در این سند مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.

فعالیت دبیرخانه اصلاح نظام فرهنگی و رسانه‌ای کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری جلسات با پیشکسوتان و نخبگان رسانه‌ای از طیف‌های مختلف سیاسی بیان کرد: دبیرخانه اصلاح نظام فرهنگی و رسانه‌ای کشور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال است که به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه‌های عملیاتی با بخش‌های مختلف هستیم.

وی با بیان اینکه رفع ۸۰ درصد مشکلاتی که در این جلسه از سوی اصحاب رسانه مطرح شد در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، یادآور شد: اطلاع از دغدغه‌ها به ما در تصمیم‌گیری‌ها و مصوبات کمک بهتری خواهد کرد.

فرهنگ در بودجه‌های دولتی، حوزه ضعیفی دیده شده است

اسماعیلی با اشاره به اینکه فرهنگ در بودجه‌های دولتی حوزه ضعیفی بوده که در تلاش هستیم تبصره‌های جدیدی را برای پیشنهاد در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ آماده کنیم گفت: امیدواریم این مهم به تصویب مجلس برسد.

وی با اشاره به اینکه حل برخی از مشکلات نیاز به یک فرایند زمانی دارد و شاید تمام آنها در چهار سال قابل رفع و رجوع نباشد تاکید کرد: ما تمام تلاش خود را برای حل مشکلات حوزه فرهنگ به ویژه رسانه‌ها به کار بسته‌ایم و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذاری نخواهیم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با اشاره به تلاش برای حل مشکل مسکن اهالی رسانه گفت: تعداد ۲۴ هزار مسکن در تفاهم‌نامه با وزارت مسکن و شهرسازی به اهالی رسانه اختصاص یافته که زنان سرپرست خانوار نیز در آن ویژه دیده شده‌اند.

تحولات بزرگی در راه است

او افزود : در صدد ارتقاء جایگاه فرهنگی و هنری کشور با برنامه‌های جدی دولت هستیم و این حوزه یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شمار می‌آید تا بتوانیم آن را توسعه دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید حوزه فرهنگ به جایگاه اصلی خود بارگردانده شود، چرا که فرهنگ مقدم بر همه عرصه‌ها است.

اسماعیلی با بیان اینکه بنا داریم گام‌های بلندی برای تحول در حوزه فرهنگ برداریم، تصریح کرد: در جریان تدوین لایحه بودجه سال آینده، شعار دولت مردمی سیزدهم «تغییر و جابجایی ریل و مسیر اداره کشور» برای بهبود کار‌ها و خدمت رسانی بهینه به مردم است.

او گفت: اعتقاد داریم با وجود همه رویداد‌ها و کار‌های مبارکی که تاکنون در دولت‌ها و دوره‌های مختلف گذشته انقلاب شکل گرفته و انجام شده، همچنان مشکلاتی وجود دارد و دولت آیت الله رییسی خود را مکلف به رفع این مشکلات می‌داند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: لایحه جامع رسانه‌ای نیز مبنای کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته و برهمین اساس لایحه را از دولت پس گرفتیم و در حال تدوین یک سند متقن، دقیق و موثر برای این حوزه هستیم تا با تعامل مجلس گام‌های موثر و بزرگی در این بخش برداریم.

انتهای پیام/د.ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
جناب وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی ۲ مطلب ؛ اول آنکه در تهیه و تنظیم طرح صیانت از فضای مجازی تحت تاثیر مزدوران رسانه ای بیگانه قرار نگیرید و آلودگی فضای مجازی کشور را به حداقل برسانید وقتی پیامرسانهای داخلی کشور امکان ساخت همه گونه محتوا را فراهم کرده اند و تنها نیاز به حمایت و توجهی یکسان با پیامرسانهای خارجی برای تقویت خود دارندچه اجبار و نیازی برای ادامه حضور پیامرسانهای عامل استکبار و فاسدی نظیر اینستاگرام در کشور وجود دارد دین و آینده فرزندان بیگناه این کشور چرا باید قربانی این فضا واقع شود از شما خواهانم در این خصوص انقلابی عمل کنید و بدانید همانگونه که در خروج تلگرام مشکلی پیش نیامد ودر اندک مدت مردم خود را با آن تصمیم وفق دادند در این مورد نیز مردم همانگونه رفتار خواهند کرد و بدانید بیشتر صداها و اعتراض در این خصوص جوسازی میباشد تا واقعیت...
مطلب دیگر آنکه در احیاء زبان و ادبیات فارسی با استفاده از ظرفیت رسانه ای رسانه ملی علی الخصوص شبکه یک نقش فعالتری بازی کنید و با هزینه کردن از بودجه وزارتخانه؛مطالب کوتاه فرهنگی وادبی برگرفته از ادبیات کهن را در زمان پیامهای بازرگانی پخش و یا حداقل زیرنویس کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
آخرین اخبار