مبادله ۸۶۳ میلیون سهم در تالار بورس فارس

مدیر بورس منطقه‌ای فارس گفت: در آبان‌ماه امسال ۸۶۳ میلیون سهم در تالار بورس فارس داد و ستد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد کیامهر مدیر بورس منطقه‌ای فارس گفت: در آبان‌ماه امسال طی ۲۱ روز فعالیت ۸۶۳ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۵,۳۸۰ میلیارد ریال در بورس منطق‌های فارس مورد معامله قرار گرفت.

او با بیان اینکه متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام طی این مدت ۲۵۶ هزار و ۱۸۳ میلیون ریال بوده است، افزود: مقایسه تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده امسال نسبت به آمارمشابه پارسال نشان می‌دهد حجم سهام معامله شده ۱۲۲ درصد افزایش و ارزش ریالی معاملات ۲۹ درصد افزایش داشته است.

مدیر بورس منطق‌های فارس ادامه داد: بررسی ترکیب معاملات انجام شده حاکی از آن است که ۴۵ درصد ارزش معاملات مربوط به خرید سهام و ۵۵ درصد به فروش سهام اختصاص داشته است.

کیامهر بیان کرد: در حال حاضر تعداد شرکت‌های استانی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ۳۱ شرکت است که از این میان ۵ شرکت در بازار اول، ۱۱ شرکت در بازار دوم و ۱۵ شرکت در فرابورس قرار دارند.

او تصریح کرد: در یک ماهه اخیر ۵۰ شرکت کارگزاری خدمات لازم را به سهامداران و متقاضیان ارائه داده‌اند که سرانه معاملات هر کارگزاری طی این مدت ۱۰۷,۵۹۷ میلیون ریال و سرانه معاملات روزانه هر کارگزار ۵,۱۲۴ میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار