نماینده چین در مذاکرات وین:

به پایتخت‌هایمان می‌رویم و تا اواسط هفته آینده به اتریش بازمی‌گردیم

نمانیده چین در مذاکرات هسته‌ای بعد از پایان جلسه کمیسیون مشترک از بازگشتن هیئت‌های اعزامی ۴+۱ به پایتخت‌های خود برای رایزنی بیشتر، خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، نماینده چین در مذاکرات هسته‌ای با ایران در وین، پایتخت اتریش پس از پایان جلسه کمیسیون مشترک اعلام کرد هیئت‌های اعزامی ۴+۱ برای رایزنی بیشتر به کشور‌های خود رفته و در اواسط هفته آینده به وین بازخواهند گشت، زیرا همچنان به کار بیشتری در این زمینه نیاز است.

انریکه مورا: زمان برای رسیدن به توافق محدود است

انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه مذاکرات وین در راستای سخنان نماینده چین اعلام کرد نقطه مشترک، در پایان آخرین دور مذاکرات وین حاصل می‌شود. با این حال زمان نامحدود نیست و یک فوریت حس می‌شود. مذاکرات هفته آینده در چارچوب دور هفتم از سرگرفته خواهد شد.

دور هفتم مذاکرات هسته‌ای با ایران در وین بعد از چند ماه وقفه به دلیل روی کار آمدن دولت جدید ایران که هشتم آذرماه از سرگرفته شده بود امروز جمعه (۱۲ آذر) پایان یافت. مقامات ایرانی بار‌ها پیش از شروع مذاکرات اعلام کردند در این دور از مذاکرات به دنبال رفع تحریم‌های ظالمانه مغایر با برجام هستند و ایران در مذاکرات بسیار جدی بوده و به دنبال وقت‌کشی یا مذاکرات فرسایشی نیست.

با این حال برخلاف سخنان انریکه مورا که اتحادیه اروپا را خواهان توافق نشان می‌دهد، کشور‌های اروپایی و در راس آن‌ها آمریکا جدیتی از خود در مذاکرات نشان نداده و حتی در همین زمان برخی از سناتور‌های آمریکا که شامل هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات می‌شوند در اقدامی از دولت بایدن خواستند تحریم‌های بیشتری را علیه ایران اعمال کند.

«علی باقری» مذاکره‌کننده ارشد ایران در مذاکرات نیز اعلام کرده است که لغو تمامی تحریم‌ها علیه ایران شرط لازم برای موفقیت مذاکرات هسته‌ای در وین است، اما سیاست شکست خورده فشار حداکثری علیه ایران از زمان دولت دونالد ترامپ آغاز شده و همچنان در دولت بایدن ادامه دارد، درحالی این آمریکاست که باید بعد از خروج غیرقانونی از برجام، این توافق را احیا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار