توسعه پایدار بدون توجه به خاک ممکن نیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست بوشهر گفت: توسعه پایدار بدون اهمیت دادن به خاک امکان پذیر نیست و بر همین اساس، قانون حفاظت از خاک داریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، امروز ۱۴ آذر مصادف با ۵ دسامبر، روز جهانی خاک است. شعار امسال این روز «تاکید بر جلوگیری از شوری و افزایش بهره وری خاک» اعلام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر می‌گوید: خاک، یکی از عوامل محل زیستگاه‌ها و زیست‌بوم‌ها به شمار می‌رود و حیات بسیاری از گونه‌ها از خاک آغاز می‌شود.

فرهاد قلی‌نژاد افزود: با توجه به این که توسعه پایدار بدون اهمیت دادن به خاک امکان پذیر نیست، قانون حفاظت از خاک تصویب شده و  در آن وظایف و مسئولیت‌های سازمان حفاظت محیط زیست و دیگر دستگاه‌های اجرایی در قبال نگهداری خاک مشخص شده است.

او ادامه داد: به طور مشخص، وظیفه اصلی سازمان حفاظت محیط زیست در این قانون، جلوگیری از آلودگی خاک، شناسایی دلایل و عوامل آلودگی‌های خاک، ارزیابی میزان آلودگی‌ها و تعیین مهلت برای پاکسازی آلودگی‌های خاک است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست بوشهر عنوان کرد: طبق قانون حفاظت از خاک، در صورتی که آلوده‌کنندگان خاک، به مهلت‌های قانونی برای پاکسازی توجه نکنند، به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

قلی نژاد از مردم خواست مسئولیت‌پذیری بیشتر موارد حفاظت از خاک را رعایت کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.