ایجاد ۱۱۷ پست بانک روستایی در کردستان

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: تاکنون ۱۱۷ پست بانک روستایی در نقاط مختلف استان راه‌اندازی شده که ۲۰ مورد آن در سال جاری تاسیس شده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، ابراهیم ادریسی سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۲۳۴ نفر در قالب این تعداد دفاتر پست بانک روستایی مشغول به فعالیت هستند.

او با بیان اینکه این دفاتر با سرمایه خود متقاضیان تاسیس می‌شود، اضافه کرد: در صورت نیاز، وزارت ارتباطات از طریق بانک صنعت، معدن و تجارت، بین ۸۰۰ تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌کند.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان یادآور شد: در این دفاتر، تمام کار‌های مورد نیاز بانکی مردم و بانکداری الکترونیکی انجام می‌شود و دیگر نیازی برای مراجعه روستاییان به شهر نیست.

ادریسی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۲ روستای استان به دستگاه خودپرداز ATM پست بانک تجهیز شده است، افزود: دستگاه‌های نصب شده صرفه اقتصادی برای وزارت ارتباطات ندارد، اما با تجهیز روستا‌ها به این دستگاه‌ها، نیاز روستاییان برای انجام برخی امور بانکی رفع می‌شود.

او گفت: با توجه به عدم حضور دیگر بانک‌ها در روستاها، پست بانک اولویت کاری خود را در راستای پاسخگویی به نیاز‌های روستاییان قرار داده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.