قربانزاده در ارتباط زنده با "با خبرنگاران جوان":

۱۰ درصد پالایشگاه شازند به صورت عرضه اولیه واگذار می‌شود

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: در جلسه هیئت واگذاری مقرر شد، ۱۰ درصد پالایشگاه شازند به صورت عرضه اولیه به طریق حراج یا ثبت سفارش واگذار شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حسین قربانزاده رئیس سازمان خصوصی سازی در ارتباط تلفنی با بخش خبری باخبرنگاران جوان گفت: در جلسه امروز هیئت واگذاری با وزیر اقتصاد و وزیر دادگستری مشخص شد ۱۰ درصد پالایشگاه شازند به صورت عرضه اولیه به طریق حراج یا ثبت سفارش واگذار شود.

این مقام مسئول گفت: موضوع دیگر موضوع فروش سهام ۱۸ درصدی دولت در هلدینگ خلیج فارس بود که این مزایده با توجه به حجم ارزش روز بالای آن بزرگترین حراج تاریخ بورس است. زمان عرضه پالایشگاه شازند در اختیار وزیر اقتصاد و احتمالا پایان آذرماه خواهد بود. زمان عرضه هلدینگ خلیج فارس هم هفته آینده مشخص خواهد شد.

 

او گفت: دو موضوع دیگر نیز مورد بررسی قرار گرفت، ولی جمع بندی آن به هفته آتی موکول شد. یکی از آن‌ها موضوع فروش سهامدار ۱۸ درصدی دولت در شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس که این مزایده بزرگترین مزایده تاریخ بورس و سازمان خصوصی سازی خواهد بود.

قربانزاده گفت: بیش از ۳۵۰ هزار میلیارد تومان ارزش کل این شرکت است و سهم ۱۸ درصدی آن نیز ارزش بالایی دارد.

قربان زاده گفت: با توجه به بلوکی بودن و سهام مدیریتی و کنترلی بودن این شرکت، دو حالت مورد بررسی قرار گرفت. یکی اینکه ۱۸ درصد به صورت یکجا به فروش برسد و در ۳ بلوک ۶ درصدی به علت اینکه خریدار این سهام با توجه به ارزش بالای آن محدود هست. سهامدار عمده فعلی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس جزو خریداران آن هستند که مذاکره آنان به هیئت ابلاغ شده است.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: زمان عرضه، پالایشگاه شازند بر عهده وزیر اقتصاد به عنوان رئیس شورای عالی بورس قرار گرفته است که باید با توجه به وضعیت بازار سرمایه تصمیم گیری کنند که به احتمال زیاد تا انتهای آذرماه این اتفاق رخ می دهد. تکلیف زمان عرضه پتروشیمی خلیج فارس هم هفته آتی مشخص می شود.

او گفت: به علت اینکه به صورت بلوکی این هلدینگ‌ها عرضه می شوند، جای نگرانی نیست و عرضه اولیه شازند به دلیل جذاب بودن این عرضه اولیه و تخفیف در نظر گرفته خواهد شد.

قربان زاده گفت: قانون بودجه برای فروش سازمان خصوصی سازی ۲۵۰ هزار میلیارد تومان تکلیف کرده است که ۱۶۰ هزار میلیارد تومان آن در قالب فروش به نهادهاست و بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان از آن در قالب فروش سهام است، احتمالا کمتر از ۹۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی محقق شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
الان مثل دارا یکم یا پالایشی هست بخریم ضرر میکنیم دوباره؟؟؟؟!!!!!اگر ضرر میده من میخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
حاجی دیگه فریب شماها نمیخوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
اول تکلیف پالایشی و دارا یکم مشخص کن که الان حدود یکسال تو ضرر هست بعد سهم جدید معرفی کن
آخرین اخبار